MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 23, 2011 5:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam wszystkich!
Problem polega na pracy silnika (M103.983 3.0b 91r. manual). zimny pali na dotyk, goracy dluzsze krecenie, jezdzi rewelacyjnie, spalanie super, czuc moc, wszystko jest (chyba) jak nalezy, ale czy zimny czy goracy na jalowych trzesie mi silnikiem, z calym szacunkiem, jak rozklekotany diesel :/ nie dosc ze widac to jak nim rzuca to podczas siedzenia w fotelu czuc to mocno, ale wystarczy baaardzo delikatnie dodac gazu i pracuje rowniotko, dziwne. Dodam ze byla ingerencja w imbus, konieczna bo zla mieszanka byla i ustawilem sklad wg tego opisu http://www.landiss.com/mixture.htm.
Czy ktos ma jakis pomysl ? moze to regulator EHA ? moze tam trzeba pokrecic ?

dodam, ze niekiedy lekko mi sie przydlawi, tzn gwaltowny gaz, jedzie jedzie i nagle jakby odcinka, odpuszcze nieco pedal i spowrotem jedzie, ale to rzadko.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: ndz paź 23, 2011 8:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem.

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: ndz paź 23, 2011 11:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
- szczelność dolotu
- lejące wtryski
- nierówne sprężanie
- wady w rozdzielaczu (nierówne dawkowanie paliwa)
- zbyt słaba iskra, kiepskie kable nie do tego silnika, kiepskie świece.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn paź 24, 2011 10:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Poduchy juz dawno zmienione :P zapobiegawczo...
apropo szczelnosci, uszcz. pod kolektorem wymieniona w ubieglym roku (elring) kalosz nowy oryginalny, rurki do reg. obr. biegu jalowego obie nowe, oryginalne, odma nowa rowniez oryginalna,
Wtryskiwacze wszystkie nowe BOSCH, jak rowniez obsady i uszczelki.
Cisnienie tez w normie ponad 12bar, na jednym jakies 0,2bara mniejsze ale tak bylo zawsze.
przewody i siece BERU oryginalne z serwisu, dobrane po VINie

apropo rozdzielacza, teraz jak sobie tak przypomne to po jego wymianie i zestrojeniu zauwazylem owa dolegliwosc, da sie cos z nim zrobic ? podregulowac ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn paź 24, 2011 1:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wyjmij wtryski i sprawdź jakie są różnice w dawkowaniu przy przepływie pi razy oko podobnym do tego na jałowych obrotach. Przy okazji sprawdzisz czy nie ciekną. Jest możliwość regulacji wydajności - imbusami od spodu rozdzielacza.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 25, 2011 12:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
wystarczy jak podniose wtryski w gore, zewre piny pod przekaznikiem ke-jeta aby uruchomic pompe i lekko przycisne klape ? ? czy jakims innym sposobem ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt paź 25, 2011 8:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak, wystarczy.
Poszukaj przydługiego wątku o KE i tam jest opisane wiele więcej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 9:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Jak tylko zbadam dawkowanie od razu napisze.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 8:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Witam
Czy mozna spytac jak skonczyla sie ta historia. Znalazles przyczyne?

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 7:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
niestety z totalnego braku czasu nie udalo mi sie jeszcze nawet sprawdzic wydajnosci wtryskow/rozdzielacza bo wtryski sa nowe i po ich wymianie test byl pomylny wszystkie rowno sypaly, obstawiam rozdzielacz poniewaz na probe udalo mi sie jedynie podmienic od znajomego i nie trzeslo ale dokladnie powiem co i jak jak znajde czas na zabawe...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: ndz gru 11, 2011 10:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Po dlugim czasie reaktywuje upierdliwy temat i mozemy kontunuowac dyskusje, poniewaz wymiana rozdzielacza nic nie pomogla, jesli chodzi o wtryskiwacze pyla rowno, nie leja a przy maksymalnym przeplywie to mozna by nawet skomponowac utwor muzyczny tak graja :P
napiecie 3-5 PIN waha sie (nagrzany) 5,5 do ok 7 V jezdzi rewelacja ale wciaz telepie silnikiem na jalowych :/ jest to denerwujace bo czuc to siedzac w aucie :/ jakies pomysly ktos ma ? moze byc za to odpowiedzialny regulator cisnienia paliwa zamieszczony na tym zdjeciu ?


Załączniki:
Komentarz: regulator cisnienia
1.jpg
1.jpg [ 20.96 KiB | Przejrzano 1412 razy ]

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex
Na górę
Post: wt gru 20, 2011 3:07 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
U mnie objawy takie same, wiec podlaczam sie pod temat. Regulator cisnienia byl sprawdzony, wiec musi byc inna przyczyna. Wszystko ustawione jak trzeba, silnik chodzi idealnie, tylko te drgania na jalowych. Dopoki trzyma wyzsze obroty na zimnym drgania tylko nieznacznie wyczuwalne, ale jak obroty spadna na "cieple" zaczyna potrzasac. Mam wrazenie ze zrodlo problemu jest bardziej "mechaniczne" niz uklad zasilania itp. Tylko w takim razie co to moze byc ? :(

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
Post: wt gru 20, 2011 8:45 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Te "telepanie" to coś w rodzaju wyskakujących zapłonów i tzn. szarpnięcia?
Czy może równa praca silnika bez wyskakujących zapłonów, ale takie bujanie jak na morzu?
Ja mam czasami to drugie w swoim m103.
Pracuje równo , silnika nie słychać wewnątrz ale czuć na karoserii lekkie bujanie od silnika.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt gru 20, 2011 9:12 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprawny KE pracuje przy ciepłym silniku przy Lambda 1 - stąd jałowe obroty nie będą doskonałe. A jeśli w którymś z cylindrów występuje dodatkowo niewielkie zubożenie to będzie to już bardzo zauważalne (np. powietrze poprzez uszczelki plastikowych obsad wtrysków). No i przy takim przepływie te wtryski z zasady pylą tak sobie. Przy dość ubogiej mieszance znaczącą rolę odgrywa duża energia iskry.
Dodatkowe wady wynikają też z delikatnych różnic np w nagarze na zaworze czy w komorze spalania (zmienia się napełnianie, jakość parowania paliwa, zawirowania w komorach, stopień sprężania).
"gładszą" pracę silnika na jałowych uzyskuje się przy delikatnym zwiększeniu CO w spalinach a tow KE z Lambdą nie jest możliwe.
Lekkie miarowe bujanie silnikiem bywa, że wynikają z lekkich różnic sprężania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt gru 20, 2011 10:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Polecam dokładne sprawdzenie układu zapłonowego przewodów WN od cewki do kopułki, kopułki, palca i przewodów do świec. Miałem podobne objawy, ponieważ wcześniej zdiagnozowałem złe działanie wtrysków, sądziłem, że to z powodu złego ich rozpylania silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach. Postanowiłem więc poczekać z dokładną regulacją KE do momentu ich zakupu i wymiany. Dodam, że autem stosunkowo rzadko jeździłem i po dłuższym postoju miałem problemy z uruchomieniem na ciepłym silniku i nierówną pracą na wolnych obrotach a czasami też podczas jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu. Sądziłem, że to wszystko wina wtryskiwaczy. Kupiłem nowe wtryski zamontowałem a tu "zonk" auto pali na zimnym a na ciepłym silniku już nie. Silnik "kichał" w dolot a jak już zapalił bardzo nierówno pracował tak jakby wypadały zapłony. Nie podejżewałem układu zapłonowego ponieważ 4 miesiące wcześniej wymieniłem na nowe: kopułkę (BREMI), palec (jakiś włoski zamiennik), kpl. kabli WN (firmy MaxGear) i świece (NGK). Regulacje KE nie dawały rzadnego skutku, (zmieniałem ustawienie wypelnienia) ale silnik dalej "kulawo" pracował. Postanowiłe więc zajżeć do środka kopułki. I co się okazało? - cały bałagan robił kabel WN od cewki do kopułki, styk w fajce tego kabla od strony kopułki był tak zaśniedziały (utlenionym aluminium - białym proszkiem jak mąka) aż dziw, że silnik w ogóle dało się uruchomić. Tak jak to opisał Ukaniu warunki pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku (dość uboga mieszanka) stawiają dużo większe wymagania dla jakości iskry stąd moje problemy. Wyczyszczenie kopułki i wymiana felernego kabla WN pomogła. A tak przy okazji to sam się przekonałem, że kupowanie elementów WN wątpliwej jakości zwykle odbija się "czkawką".

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl