MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 8:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 09, 2011 12:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W trasie co około 150 kilometrów znika mi prąd w silniku , auto gaśnie.
Bezpiecznik 2 nagrzewa się do tego stopnia, że stapia się plastik ,ale blaszka jest cała, kiedy się stopi nie łączy.
Jeżdżąc po mieście po kilkanaście kilometrów problem nie występuje.
Ten bezpiecznik z tego co sie orientuje obsługuje obwód czyszczenia reflektorów, u mnie tego nie ma.
Obwód modułu komfortu, ten akurat jest i działa.
Rozumiem,że muszę odłączyć moduł i sprawdzać, z tym że może to jakaś typowa usterka bo jak na razie nie wybieram się w trasę i nie mam jak sprawdzić.
Po odstawieniu samochodu po wycieczce 800km, postał 7 godzin , kiedy mocniej hamuje zanika dźwięk w radiu jakby mial za mało prądu , ale tylko przy mocniejszym hamowaniu.
Bezpiecznik wymieniłem (2) profilaktycznie ale radio dalej zanika, z tym że wczoraj nawet jak juz mi zgasł na drodze to radio dzialało normalnie.

Nie wiem czy kończy się radio w sumie jest nowe , czy to ma coś jedno do drugiego?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 2:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź czy radio się nie przesuwa delikatnie w kieszeni, bo może po prostu jak mocniej hamujesz to radio leci do przodu i przycina jakiś kabel, bo przecież żarówki nie zużywają więcej prądu przy mocniejszym wciskaniu hamulca ;),
ewentualnie może kostka od radia jest luźna.

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 4:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z radiem jak zazwyczaj najprostsza sprawa, od długiej jazdy i nagrzanego radia odkleiła się izolacja.

Zdaje się, że znalazłem też przyczynę topienia bezpiecznika.
Kable maja przebicia, pstrykają sobie raz na jakiś czas i wtedy silnik traci zapłon na jednym czy tam kilku cylindrach.
Kupił ktoś ostatnio kabelki do M103?
Teraz mam jakiś sentech ale to lipa straszna chyba jest , były nowe dwa lata temu i jakieś 25 000 km.
Wyciągnąłem je chwilowo z korytka i nawet jeździ lepiej ,a przynajmniej równo pracuje kiedy się nie dotykają, i nie wyskakują zapłony.

Ktoś może potwierdzić czy bezpiecznik numer dwa jest jakoś powiązany z układem zapłonowym, że kiedy wkładam tam 25A to przebicia czyli zwarcia kabli nagrzewają go az się topi?
Myślę,że 8A spaliłby.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr lis 09, 2011 9:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Ja kupywałem a nawet kupowałem kompletny zapłon Beru - Bosch -Champion u Bruno Giamattiego.
Zadzwoń, zapytaj bo ja zapłaciłem tanio.


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 4:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dziś już lipa całkiem do 3 tysięcy przerywa i nie da rady jeździć.
Kable jak coś mam na podmiankę i jutro sobie sprawdzę czy to one czy nie one, ale inna rzecz.
W 103 dostać się do wnętrza kopułki to jak na dzisiejszą pogodę i dostęp troche słaba akcja, więc pytam.
Wiem , że wypalona kopułka może powodować wyskoki zapłonów, dodam że kable pstrykają a w nocy leca nimi jasne smugi,ale nie cyklicznie tylko jak im się chce.
Chodzi o to czy kable przy wypalonej kopułce czy tam palcu będą pstrykały czy jednak nie .
Mi się wydaje że pstrykają od przebić i kopułka nie ma nic do tego.
Ale zanim jutro zacznę tam grzebac to może ktoś coś podpowie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl