MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 22, 2011 3:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Witam, od dobrego roku wydaje mi się że w silniku coś stuka. Stukanie występuje tylko na nagrzanym silniku, rano jak odpalam całkowita cisza i tak do osiągnięcia temp. roboczej. Szczególnie słyszalne na obrotach jałowych. W czasie jazdy nie słyszę tych stuków ale jak dodaję gazu na postoju to stukanie wzrasta, potem załącza się kompressor i nie jestem w stanie stwierdzić czy stuka w całym zakresie obrotów. Wydaje mi się ze to gdzieś z tyłu silnika, bo dobrze jest słyszalne w kabinie i wnerwia mnie jak stoję na światłach [zlosnik] Po za tym silnik sprawuje się bez zarzutu, no może po za trochę przepuszczającą uszczelką pod głowicą ale to się pojawiło ostatnio, a stukanie z dobry rok już trwa.

Nagrałem filmik na którym słyszeć te stuki: http://www.youtube.com/watch?v=VN_mO3LZYU8


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 4:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mi stukało kilka razy i za każdym panewka. :( :(

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 7:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
A jeśli to panewka można z tym jeździć ? Jak będę robił uszczelkę w nowym roku to przy okazji wymieniłbym wszystko co trzeba w silniku. W sumie od roku nie pogarsza się to stukanie, zawsze takie samo.


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Z tyłu silnika, czy może to jednak ze skrzyni biegów/sprzęgła? Najlepiej wejdz pod auto na kanale. Wtedy będziesz słyszał doskonale, skąd dźwięk się wydobywa. Jak silnik, to niestety panewka.

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 10:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Omen pisze:
A jeśli to panewka można z tym jeździć ? Jak będę robił uszczelkę w nowym roku to przy okazji wymieniłbym wszystko co trzeba w silniku. W sumie od roku nie pogarsza się to stukanie, zawsze takie samo.



To jest luz na łączeniu korbowodu z wałem, nie można tak jeździć to poważna awaria,ale znam tez takich głównie z silnikiem M-102 co jeździli kilka miesięcy.
Do tej operacji trzeba wyciągnąć silnik, szlifować wał i wymienić panewki.
Najdrożej wyjdzie robocizna.
Ja oddałem tylko słupek z wałem do mechanika i wyszło mnie to 600zł ze szlifem i wymianą wszystkich panewek na wale(mot.4 cyl.).A po 12 tysiącach panewka zaczęła znowu stukać.hehe

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 3:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Byłem dzisiaj u mechanika. Osłuchaliśmy silnik na podnośniku i nie postawiliśmy ostatecznej diagnozy. Mechanior twierdzi, że jak jeżdżę z tym już rok to raczej nie panewka. Skłania się bardziej ku napinaczowi łańcucha i pompie olejowej, która daje za słabe ciśnienie. Po za tym przy osłuchiwaniu stetoskopem, najbardziej stuki było słychać po przyłożeniu go do przepustnicy powietrza, bardziej niż po przyłożeniu do silnika. Także stwierdził ze to może być wina oleju syntetycznego. Co prawda między wymianami nie muszę robić dolewek ale silnik ma już swoje kilometry i zużyte części bardziej słyszeć na rzadkim oleju.


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 11:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Omen a co ten Twój mechanik pali? [zlosnik]
Niskie ciśnienie oleju nie wynika z złego oleju a z nieszczelności w tym co jest smarowane.
Największy spadek ciśnienia dają... zużyte panewki.
Jeśli powstał luz na panwi a nie wystąpiło jej obrócenie to będzie stukać i jeździć do czasu aż się przekręci i zatrze na amen.
To trzeba dokładnie zweryfikować, zdjąć miskę i zerknąć. Odgłosy pracy silnika z pewnej wady nie są jednoznaczne - nawet podczas osłuchiwania bezpośredniego, na tym filmie to ja mogę znaleźć też i pęknięty płaszcz tłoka i guzik w popielniczce [hihi] itd, itp...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn wrz 26, 2011 2:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Pewnie masz tam 2 masę... Dziwi mnie że Ci kompressor zagłusza pracę silnika, może ma za mało oleju w przekładni?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt paź 04, 2011 4:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Na 17 jestem umówiony na robotę uszczelki pod głowicą więc może przy okazji coś wyjdzie odnośnie tego stukania. Sam mechanik jak osłuchiwał silnik mówił że to takie przytłumione stukanie, trudno określić co to.

A jeszcze mam pytanie odnośnie uszczelki: jeśli jest wydmuchana to w układzie chłodzenia powinno się robić ciśnienie ? Sprawa wygląda tak że jedynym objawem jest oleista maź w zbiorniczku wyrównawczym. Po za tym żadnych objawów typowych dla uszczelki. Chłodnicy olejowej chyba nie mam więc pozostaje tylko uszczelka, w najgorszym przypadku głowica gdzieś przepuszcza.


Na górę
Post: wt paź 04, 2011 4:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Omen pisze:
jeśli jest wydmuchana to w układzie chłodzenia powinno się robić ciśnienie ?

nie musi.
Jak uszczelka puszcza między kanałem olejowym a chłodzeniem, to jest tak jak u Ciebie, a gdyby puściła między chłodzeniem a cylindrem, wtedy spaliny przedostawały by się do płynu, co notabene tez czasem wygląda jak tłusty nalot... Pęknięta głowica może dawać takie same objawy...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt paź 04, 2011 4:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
A ile w Waszych okolicach kształtuje się koszt wymiany uszczelki ? Mi chcą zrobić za 2,5 tyś co jest chyba lekkim przegięciem. Za samą robociznę mechanik chce 1200zł. A ja myślałem że się zmieszczę w 1,5tyś ze wszystkim i jeszcze coś powymieniam przy okazji w silniku :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl