MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 01, 2011 8:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Dorwalem do rozebrania w124 300d z roku 87/88. Ma podgrzewane fotele i chce wyciagnac wszystkie komponenty, zeby moc zamontowac grzanie w innym samochodzie.

Chcialem moją 'zdobycz' skonfrontowac z informacjami w internecie i wyszly roznice.

to z internetu:
Obrazek

Po pierwsze moja wiazka grzania nie ma +12V feed in .
Po drugie, tam gdzie na zdjeciu jest relay i byc moze idzie do skrzynki bezpiecznikowej(?), to ja mam kostke podlaczona do wiekszego pudelka, ktore jest pod tylna kanapa z lewej strony samochodu.

Najbardziej wysunieta do przodu czesc mojej wiazku to to, co na zdjeciu jest Switched 12V and backlighting. Ta wtyczka wchodzi pod nogami kierowcy do takiego prostokatnego rozgaleznika, ktory moze z pięć takich samych wtyczek przyjąć. Czy ktos może mi powiedziec co konkretnie robi ten rozgałęźnik i czy spelnia taka sama role dla wszystkich wtyczek do niego wpietych, a może każda pozycja 'daje' co innego? Kiedys wpialem tam termometr zewnetrzny przez pomylke, bo wtyczka pasowala i bylo jedno miejsce wolne (a wpina sie go do zegarów).

http://www.w124performance.com/images/W124_seats/
pod powyzszym linkiem sa razem 4 zdjecia (seat_heating_wiringX.jpg) pokazujace komponenty kupione po to, by miec instalacje firmową.
Jak wspomnialem, nie mam w mojej wiazce wejscia z bolcem na 12V, wiec też druga czesc wiazki z linka w ogole nie jest mi potrzebna. Mam za to, wspomnie wczesniej, pudelko (przekazniki?) z tylu pod kanapa, a pod maske nie idzie juz nic (chyba ze sledzic przewody idace od 'rozgaleznika', ktorego przeznaczenie nie jest dla mnie jasne)

Z czego sie biora takie roznice? Jestem pewien, ze instalacja, którą rwę jest ryginalna, może po prostu w starszej wersji. Ktoś ma z tym doświadczenia?

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: sob paź 01, 2011 8:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Z tego co pamietam są 2 rózne instalacje grzania foteli ,starego typu z czarnym modułem i nowego typu z żółtym modułem .Obie instalacje są rózne ,nie są zamienne za siebie ani wiązka ani moduły,inne jest podłączenie pod zasilanie..Oczywiście schematy połączeń są inne i musisz znaleść schemat odpowiedni do instalacji jaką masz.
Ten rozgałeżnik koło pedału hamulca ,to wyprowadzenie podstawowych napięć ,czyli po stacyjce i 12V Aku .Słyży do zasilania dodatkowych opcji wyposazenia.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: sob paź 01, 2011 9:54 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
"Relay" to głupio przyjęta potoczna nazwa wszelakich pudełek zawierających prąd. Często nie mają one wiele wspólnego z prawdziwym przekaźnikiem - w tym przypadku właściwa nazwa to "sterownik" (czyli urządzenie sterujące grzaniem siedzeń)
Jeżeli chodzi o rozgałęźnik, to wszystkie jego "piętra" są równorzędne i zamienne. Jest tam masa, zasilanie z akumulatora, zasilanie "po stacyjce" i z pozycyjnych (do podświetlania klawiszy) Tak więc nie potrzebujesz dodatkowego połączenia do skrzynki bezpieczników.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: sob paź 01, 2011 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Dzieki panowie

Znaczy, że mam wszystko co trzeba do przekładki!
Obawialem sie, że będzie więcej kombinacji. Wersja ze zdjęć z internetu zdaje się być tą nowszą, bo ma przekaźnik z bezpiecznikiem, poza tym kupowana u dealera, więc najnowsza dostępna w czasie kupna.
W mojej wersji (starej) podoba mi się prostota, ale za to nie ma żadnych zabezpieczeń i dostęp do 'magicznego pudełka' tylko po wyrwaniu tylnego siedzenia.

Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi... jutro biorę się za maty grzewcze:)

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: ndz paź 02, 2011 12:08 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
mMm2 pisze:
podoba mi się prostota, ale za to nie ma żadnych zabezpieczeń

Każdy ze styków rozdzielacza (oczywiście oprócz masy) jest poprowadzony przez bezpiecznik.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl