MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[126] moduł fabrycznego alarmu https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=56099 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lukasz [ wt wrz 27, 2011 8:24 pm ] |
Tytuł: | [126] moduł fabrycznego alarmu |
Witam Poszukuję w moim samochodzie fabrycznego alarmu i niestety nie mogę znaleźć. W nogach pasażera nie ma - tak twierdzi mój mechanik - nie znalazł też pod tylną kanapą ani w widocznych miejscach pod maską. Czy jest możliwe że jest on zespolony z pompką centralnego, która jest w kole zapasowym? Na pewno steruje on zamykaniem centrala, stąd ten pomysł. Czy ktoś wogóle wie jak toto wygląda? |
Autor: | Gerri [ wt wrz 27, 2011 9:17 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
lukasz pisze: W nogach pasażera nie ma - tak twierdzi mój mechanik Pewnie zobaczył skrzynkę z napisem BECKER i pomyślał że to od radia lukasz pisze: Czy jest możliwe że jest on zespolony z pompką centralnego, która jest w kole zapasowym? Nie jest możliwe na sto procent. Taka kombinacja pojawiła się dopiero pod koniec lat dziewięć dziesiątych w modelu 210 lukasz pisze: Czy ktoś wogóle wie jak toto wygląda? http://desmond.imageshack.us/Himg172/sc ... res=medium Zdjęcie nie moje ![]() Tak w ogóle to sprawdź w VIN-ie czy ta opcja się pojawia. |
Autor: | lukasz [ wt wrz 27, 2011 10:12 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
Dzięki, zabiorę się zatem osobiście za poszukiwania. W VIN-e jest i fizycznie też jest bo mi skubaniec zamyka auto w czasie jazdy i uruchamia syrenę. W EPC doszukałem się jakichś wzmianek, że wersje na Szwajcarię - a taką mam - miały coś inaczej z alarmami, ale nie zrozumiałem co. W EPC są też rysunki dwóch "control unit" od alarmów, jeden taki jak na zdjęciu, a drugi o cylindrycznym kształcie, ale też nie rozumiem czy one występują razem czy zamiennie. |
Autor: | Gerri [ wt wrz 27, 2011 10:57 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
lukasz pisze: skubaniec zamyka auto w czasie jazdy i uruchamia syrenę Alarm fabryczny nie miał nigdy połączenia z centralnym zamkiem (w takim sensie, że nie mógł go wysterować) Poza tym alarm fabryczny w tym aucie nie posługiwał się syreną, tylko zwykłym, talerzykowym sygnałem dźwiękowym. Coś w złą stronę kombinujesz... |
Autor: | lukasz [ śr wrz 28, 2011 8:15 am ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
Co do sygnału to zgoda, faktycznie nie jest to syrena tylko jakby dodatkowy klakson. Jednak sterowanie przez alarm centralnym mam, od początku gdy próbowałem otworzyć klapę bagażnika na pracującym silniku - auto się zamykało. Teraz zamyka się w czasie jazdy i uruchamia ten dodatkowy klakson, trzeba w czasie jazdy otworzyć i zamknąć drzwi i na jakiś (coraz krótszy) czas jest spokój. Do pompki centralnego dochodzi jakaś dodatkowa wtyczka... Tak się jeszcze zastanawiam, czy załączanie alarmu powinno następować tylko po przekręceniu kluczyka w którymkolwiek zamku, czy również po zamknięciu centrala od środka poprzez wciśnięcie nypla w drzwiach? U mnie od początku zamknięcie od środka w czasie jazdy powodowało uruchomienie alarmu - nie mogłem jeździć na zamkniętym. Instrukcję mam po niemiecku i keine ferstehen. |
Autor: | Gerri [ śr wrz 28, 2011 8:44 am ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
lukasz pisze: czy załączanie alarmu powinno następować tylko po przekręceniu kluczyka w którymkolwiek zamku, czy również po zamknięciu centrala od środka poprzez wciśnięcie nypla w drzwiach? Jeżeli chodzi o drzwi przednie to wkładki zamków są zupełnie inne -mają dodatkowe przełączniki i uzbrojenie alarmu z przednich drzwi możliwe jest tylko wskutek obrócenia kluczyka. Tak więc zalecam na początek znalezienie i odłączenie na próbę centralki alarmu. Kilkakrotnie spotkałem się z sytuacją, że uszkodzony siłownik bagażnika (złamany trzpień) powodował zamykanie centralnego w chwilę po otwarciu auta. Tak więc jeżeli odłączenie alarmu nie usunie objawów to następnym krokiem jest odłączenie wtyczki elektrycznej siłownika klapy bagażnika. Można również te czynności przeprowadzić w kolejności odwrotnej. Cz ta wtyczka dodatkowa przy pompce to oryginalna? Model 126 II serii miał tylko dwie wtyczki na pompce. Ewentualnie płaska wtyczka mogła mieć dodatkowy, trzeci kabel zasilający funkcję siedzeń ortopedycznych. |
Autor: | lukasz [ śr wrz 28, 2011 9:23 am ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
Ok, zacznę od bagażnika. Czy zamek bagażnika ze złamanym trzpieniem siłownika może pracować poprawnie, tzn. otwierać i zamykać zarówno bagażnik jak i cały central? - bo u mnie wszystko to działa, dlatego nie podejrzewałem siłowników ani wkładek. Dodatkową wtyczkę przy pompce dziś obejrzę, może mechanik faktycznie nie rozpoznał kabla od ortopedii. Podejrzane jest to że u mnie alarm uzbraja się również po wciśnięciu nypla od środka - coś jest nie tak. |
Autor: | Gerri [ czw wrz 29, 2011 12:50 am ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
lukasz pisze: czy to normalne zachowanie i w stanie otwartym powinno go utrzymywać w samochodzie jakieś ciśnienie, które zniknęło, czy jest padnięty i dalej nie szukać przyczyny? W siłowniku jest prosty zatrzask z kulką (jak w skrzyni biegów) który "usadawia" siłownik w jednej z dwóch pozycji: otwarty lub zamknięty. Zatrzask jest połączony z wystającą na zewnątrz dźwignią natomiast ... nie.... no nie umiem tego tak wytłumaczyć, żeby zrozumiał to ktoś, kto tego nigdy nie widział :-/ Kiedyś na jakieś forum zrobiłem piękny obrazek z wytłumaczeniem co i jak ale nie umiem znaleźć ![]() Dziura w osłonce nie przeszkadza w samym działaniu - bardziej chroni właśnie przed kurzem. Szczelność tego elementu była bardzo ważna w modelu 123 - w 124 i 201 już nie jest to takie ważne. |
Autor: | lukasz [ czw wrz 29, 2011 12:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
Rozebrałem siłownik i wewnątrz nie widać żadnego mechanizmu mającego go zatrzasnąć w pozycji otwartej, jest natomiast całkiem spora sprężyna pchająca w stronę "zamknięty". Wydaje się, że jedyną siłą mającą równoważyć odpychanie sprężyny powinno być ciśnienie w dolnej komorze siłownika. Idę dmuchać w wężyk w poszukiwaniu nieszczelności, zanim zamówię nowy siłownik. Dmuchając w wężyk wydaje mi się, że bardzo ciężko ale jednak da się tam wdmuchnąć nieco powietrza. Wężyk biegnie w okolice klapki wlewu paliwa i tam się z czymś łączy. Czyżby jednak nieszczelność - a może tak ma być? |
Autor: | Gerri [ czw wrz 29, 2011 8:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
lukasz pisze: Rozebrałem siłownik i wewnątrz nie widać żadnego mechanizmu mającego go zatrzasnąć w pozycji otwartej, Źle szukasz. Dawno tego nie miałem w łapie, ale zatrzask jest na pewno. Bliżej tej rozerwanej osłony/pod nią - taki niewielki nadlew prostopadły do osi siłownika. W środku jest niewielka sprężynka i niewielka kuleczka. lukasz pisze: Wydaje się, że jedyną siłą mającą równoważyć odpychanie sprężyny powinno być ciśnienie w dolnej komorze siłownika. W układzie z samego założenia konstrukcyjnego jest zbyt wiele "mikro"nieszczelności - po chwili ciśnienie spada i auto się zamyka? - BEZ SENSU lukasz pisze: Dmuchając w wężyk wydaje mi się, że bardzo ciężko ale jednak da się tam wdmuchnąć nieco powietrza. Wężyk biegnie w okolice klapki wlewu paliwa i tam się z czymś łączy. Tą metodą to prędzej zrobisz sobie "kleksa" ![]() |
Autor: | lukasz [ czw wrz 29, 2011 9:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] moduł fabrycznego alarmu |
Gerri pisze: W układzie z samego założenia konstrukcyjnego jest zbyt wiele "mikro"nieszczelności - po chwili ciśnienie spada i auto się zamyka? - BEZ SENSU Też tak pomyślałem i zamówiłem nowy siłownik, zobaczymy co z tego wyniknie. Jak przyjdzie, to zrobię staremu szczegółową sekcję w poszukiwaniu zatrzasku. Na razie nie chcę go zniszczyć. Próbę szczelności wykonałem z wyczuciem, także obyło się bezkleksowo ![]() Zastanawia mnie jeszcze, że alarm załącza się po zamknięciu nypla od środka. Czy to objaw jakiegoś zwarcia we wkładce/siłowniku w drzwiach, czy może to właśnie ta odmienność wersji szwajcarskiej? (nawet na module alarmu jest naklejka z flagą Helwetów). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |