MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Kupno G
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=56048
Strona 1 z 2

Autor:  kubol [ pt wrz 23, 2011 2:27 pm ]
Tytuł:  Kupno G

witam,
kumpel takie cudo sobie upatrzył - co Wy na to?
Tylko szczerze poproszę [zlosnikz]

http://otomoto.pl/mercedes-benz-g-500-v8-310-km-klima-C19683062.html

Autor:  wojtek_kato [ pt wrz 23, 2011 2:33 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Wskocz tu: http://gelenda.pl a tam już szpece wsio rozkminią 8)

Autor:  Bukol [ sob wrz 24, 2011 8:29 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Na gelenda.pl był chyba omawiany. Cena jest masakrycznie niska, a to podejrzane. Ładna 500-tka 463 pierwszej serii kosztuje 2x tyle. Z tego co pamiętam to 500-tki miały w standardzie lakierowane zderzaki. Przedni zderzak bez nakładek. Progi boczne z biedronki. Dość długo wisi to ogłoszenie, gdyby to auto było super to by już poszło ... ale jechać, opukać i dać nam znać co i jak.

Autor:  Bukol [ sob paź 01, 2011 9:59 am ]
Tytuł:  Re: Kupno G

I co? Ogladaliscie ta Gele?

Autor:  kubol [ sob paź 01, 2011 10:52 am ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Kolega jest mocno zainteresowany nabyciem G, ale jak to wszystko poczytał to trochę mu przeszło. Dodatkowo w naszym rejonie sprzedawcy z Międzychodu nie mają najlepszych notowań, także chyba sobie odpuścił. Ale rozgląda się dalej..
Dzięki za porady !!!

Autor:  Bukol [ sob paź 01, 2011 11:47 am ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Z tymi autami nie jest latwo. W Niemczech czy Szwajcarii sa bardzo drogie. W USA byly dopiero chyba od 2003 roku oferowane, zatem najtanszy rynek odpada. G500 w USA zaczynaja sie od jakis 25k$. Innych nie bylo na tamtym rynku (poza G55AMG). W DE cena takiego diesla jak ma Sebian czy ja tez od 25kEUR, 500-tki zazwyczaj drozej. Jezeli 463 i ma byc taniej to proponuje poszukac 300GE. Silnik dobrze znany, a auta znacznie tansze niz G300TH czy G500.

Autor:  kubol [ czw maja 02, 2013 7:55 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Tema podnoszę, bo wrócił temat zakupu przez kolegę G.
Tym razem wyszukał coś takiego:
http://allegro.pl/mercedes-463-gd-zamiana-na-tanszy-i3195058306.html

Może ktoś coś powie ze zdjęć od razu, jak się uda, to w niedzielę che jechać go obejrzeć.
Aha, ponoć "problem z elektryką, nie działają blokady" ???

Autor:  kompressor [ czw maja 02, 2013 10:46 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Kibel. Do tych 113 koni będzie musiał dokupić byczy spinaker.
Te rzeczy co nie działają są droższe w naprawie od całego tego auta.
Za takie pieniądze nie kupi w miarę dobrego egzemplarza-minimum 50 parę tysięcy.
Mniej to tylko 460 z reguły zajechane i wolfy.

Autor:  Bukol [ czw maja 02, 2013 11:22 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Kuba, co to znaczy "problemy z elektryka"? Niedzialajace blokady moga byc drobiazgiem, jak nie byly uzywane to wystarczy rozruszac. To nie problem. Ale jak rozwalone na debowo to mosty do wymiany, ale to sie praktycznie nie zdarza.
Ten silnik jest istotnie dosc slaby do tej ciezkiej budy, ale za to znany i bezawaryjny, zero elektroniki. W zasadzie jedyny sensowny, budzetowy diesel w 463. Ale z ta slaboscia, a zwlaszcza spinakerem, to bym nie przesadzal - najmocniejszy diesel w 460 mial wszak prawie 20KM mniej i daje rade. Na cwierc mili G i tak sie nie jezdzi ;)
Zderzak przedni nie ma nakladki z jednej strony, wnetrze zmeczone itp. Ale moze warto podjechac?

Autor:  kubol [ ndz maja 05, 2013 7:32 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Za twoją Maciek sugestią kumpel się wybrał i auto ma na podwórku !
Rama i blacha ok, bez rdzy i uszkodzeń, lakier wymaga polerki ale wygląda na oryginalny, silnik ładnie pracuje i wygląda. Zawieszenia tez ok. Po naciśnięciu guzików od blokad zapalają się z lewej strony, a powinny jeszcze chyba migać z prawej? Poza tym był automat, a jest manual, ale jak mam wybierać to już wolę zmianę w tą stronę niż odwrotnie :lol: Wnętrze wymaga trochę dopieszczenia. Koła też niczego sobie.
Kumpel zadowolony bardzo bo upiekł dwie pieczenie - ma auto na polowania, a że nabył G drogą zamiany, to pozbył się jeszcze busa i to bardzo korzystnie.

Autor:  Bukol [ pn maja 06, 2013 8:47 am ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Przyciski blokad maja dwie kontrolki: zalaczenia i zadzialania. Po lewej jest kontrolka zalaczenia, zapala sie zaraz po nacisnieciu. Blokada zalaczy sie dopiero jak bedzie potrzebna, czyli na pewno nie na postoju. Niech zrobi test: wjedzie gdzies na miekkie, zapnie reduktor i uruchomi blokade, najpierw centralna. I niech ruszy tak aby kola stracily przyczepnosc. Dopiero wtedy blokada powinna zadzialac. Potem niech stopniowo dolacza pozostale, zaczynajac od tylnej, na przedniej konczac. Tylko niech pamieta: calosc na miekkim.
Jak sie nie zalacza, to do mechanika, na 99% zastane.

Ale zamiana ASB na manual... Trzeba to przejrzec czy skrzynia nie jest od plaskacza albo busa.

Autor:  kubol [ pn maja 06, 2013 10:04 am ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Blokady sprawdzi się w terenie, a co się tyczy skrzyni - rozumiem, że od osobówek i busów wyglądają tak samo jak od G, ale różnią się środkiem? Spróbujemy znaleźć numer na obudowie, może to coś powie.

Autor:  Bukol [ pn maja 06, 2013 1:22 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

kubol pisze:
Blokady sprawdzi się w terenie, a co się tyczy skrzyni - rozumiem, że od osobówek i busów wyglądają tak samo jak od G, ale różnią się środkiem? Spróbujemy znaleźć numer na obudowie, może to coś powie.


Obudowy tez moga byc inne. Zobaczcie na numery. I sprawdzcie jak wspolpracuje z reduktorem. Reduktor w G jest synchronizowany, sprobujcie zapiac terenowe podczas jazdy - skrzynie na luz, wrzucic terenowe i skrzynie na bieg, ale odpowiednio wyzszy, bo bedzie zajebiste hamowanie silnikiem :)

Skrzynie koniecznie trzeba sprawdzic, bo jak ma inne przelozenia nic fabryczna do 300GD to moze zle wspolgrac z mostami. Auto bedzie za wolne, albo za malo momentu w terenie itp. Przelozenia sa w dziale technicznym na klubowej, 300GD jest uwzgledniona. Zaraz rzuce okiem czy mosty w automacie mialy takie same przelozenia co w manualu.

Edit:

tak jak myslalem, inne przelozenia mostow dla automata i manuala:

Getribe 5-Gang-Schaltgetriebe
Verfügbarkeit Serie
Schaltung Mittelschaltung
Kupplung Einscheiben-Trockenkupplung
Getriebeart Zahnrad-Wechselgetriebe
Symchronisierte Gänge I - V
Getriebe-Übersetzung I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22
Achsantriebsübersetz. vorn/hinten 5,29; Verteilergetriebe: Strabe 1,05 / Gel„nde 2,16
Höchstgeschwindigkeit 141 km/h (Gel„nde 71 km/h)
Beschleunigung ==========
Bemerkung ==========
Kraftstoffverbrauch 10,9/16,0/14,7 l
nach Richtlinie 80/1268/EWG; Werte fr 90 km/h / 120 km/h / Stadtzyklus
* * *
Getribe 4-Gang-Automatikgetriebe
Verfügbarkeit auf Wunsch
Schaltung W„hlhebel in Wagenmitte
Kupplung hydraulischer Drehmomentwandler im Automatikgetriebe
Getriebeart Planetengetriebe
Symchronisierte Gänge ==========
Getriebe-Übersetzung I. 3,87; II. 2,25; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,59
Achsantriebsübersetz. vorn/hinten 4,11; Verteilergetriebe: Strabe 1,05 / Gel„nde 2,16
Höchstgeschwindigkeit 141 km/h (Gel„nde 72 km/h)
Beschleunigung ==========
Bemerkung ==========
Kraftstoffverbrauch 10,8/15,9/12,5 l
nach Richtlinie 80/1268/EWG; Werte fr 90 km/h / 120 km/h / Stadtzyklus

Szczerze powiem, ze wiedzac o wymianie skrzyni nigdy bym nie kupil tego auta.

Autor:  kubol [ pn maja 06, 2013 8:11 pm ]
Tytuł:  Re: Kupno G

Test współpracy z reduktorem wypadł ok, pełna synchronizacja. Na razie trzeba poregulować wodziki w kasetce, bo biegi słabo wchodzą, zwłaszcza 5. Jutro oględziny skrzyni.

Autor:  kubol [ wt maja 07, 2013 9:47 am ]
Tytuł:  Re: Kupno G

460 260 1801 717 420 00 001 370 spisane ze skrzyni

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/