MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Stacyjka - blokada kierownicy - W124 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=56042 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | drwalu [ czw wrz 22, 2011 9:18 pm ] |
Tytuł: | Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
Proszę niech ktoś mi jeszcze powie, jak mam się dostać do stacyjki, bo chcę ją zdjąc i dostać się do blokady kierownicy, bo chyba ja skrzywiłem przy odkręcaniu kierownicy :/ ![]() |
Autor: | THC [ czw wrz 22, 2011 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
Musisz wyjąc licznik, ale jak masz zablokowaną kierownice to trochę słabo. |
Autor: | mMm2 [ pt wrz 23, 2011 10:25 am ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
Cytuj: Musisz wyjąc licznik A nie wystarczy zdjąć osłonę dolną, czyli część pod kierownicą? Tam jest dostęp do obejmy metalowej zaciskającej stacyjkę. Do wyciagniecia całej stacyjki potrzebujesz móc ją przekręcić kluczykiem. To samo tyczy się oddzielenia bębenka zamka od reszty mechanizmu stacyjki (po wyjęciu z kolumny) Nie wiem czym jezdzisz drwalu, ale zdaje się, że benzynowym automatem. Pamiętaj, że do stacyjki dochodzi linka od gałki zmiany biegów, która nie pozwala przekręcić kluczyka w pozycji innej niż P. |
Autor: | THC [ pt wrz 23, 2011 10:43 am ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
mMm2 pisze: Cytuj: Musisz wyjąc licznik A nie wystarczy zdjąć osłonę dolną, czyli część pod kierownicą? Tam jest dostęp do obejmy metalowej zaciskającej stacyjkę. Do wyciagniecia całej stacyjki potrzebujesz móc ją przekręcić kluczykiem. To samo tyczy się oddzielenia bębenka zamka od reszty mechanizmu stacyjki (po wyjęciu z kolumny) Nie wiem czym jezdzisz drwalu, ale zdaje się, że benzynowym automatem. Pamiętaj, że do stacyjki dochodzi linka od gałki zmiany biegów, która nie pozwala przekręcić kluczyka w pozycji innej niż P. To diesel jest. Ja wyciagnąlem licznik , bardzo to ułatwiło sprawę.Osłona dolna to raczej oczywiste jest. Każdy automat ma linkę do stacyjki? |
Autor: | Xytras [ pt wrz 23, 2011 12:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
THC pisze: mMm2 pisze: Cytuj: Musisz wyjąc licznik Każdy automat ma linkę do stacyjki? Tak. |
Autor: | THC [ pt wrz 23, 2011 12:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
To mój nie ma heheheheheh ale nie ma tez blokady kierownicy |
Autor: | Xytras [ pt wrz 23, 2011 1:00 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
No wiesz to ma swoje plusy, ale i minusy... Najgorsza opcja to mieć automat, zostawić skręcone koła i blokuje Ci się stacyjka... Na lawetę tego nie wciągniesz |
Autor: | drwalu [ pt wrz 23, 2011 9:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
Jest to automat, jest wpakowane P, jest to diesel, nie wiem czy blokada sie wykrzywiła, czy cos się posypała stacyjka, bo za cholere nie umiem ruszyc stacyjki. A nie da się jej wyjąc jesli jest zablokowana, prawda ? bo blokada nie pusci i nawet wiazki nie da się chyba odpiąc... Nie wiem co mam robic, narazie wypilem 2 piwa przed kierownicą, ktorą zdjąlem, szarpiac na boki i zrezygnowalem. Popadne w alkoholozm przez tą stacyjkę jak tak dalej pojdzie. Nie wiem co robic... nie wiem jak zdiagnozowac co jest nie tak. Mam tylko jeden kluczyk. Moze dorobic i na chama kombinerkami to przekrecac ? ![]() |
Autor: | THC [ pt wrz 23, 2011 10:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
Przekręć na siłę stacyjkę i wymień wkładkę, inaczej musisz wiercić. |
Autor: | drwalu [ pt wrz 23, 2011 10:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
dorobię kluczyk, wezmę kombinerki w ręke i ogień, bo coś trzeba zrobić... złamany kluczyk jak coś to i tak będzie łatwo wyjąc... |
Autor: | mMm2 [ pt wrz 23, 2011 11:13 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
u mnie rozlecial sie bębenek... nie mam pojęcia czemu - a kupiłem potem nówkę z dwoma kluczykami na allegro i nie kosztowało to więcej jak 40zł. Sprzedawca zarzekał się że to z firmy na pierwszy montaż, ale nieważne - bo działa dobrze. Ja bym wyjął cala kolumne. Dwie sruby na belce pod licznikiem i jeden imbus od zewnątrz na przekładni kierowniczej. Wypiłowałbym (albo rozwiercił) bolec zapobiegający wyciągnięciu stacyjki na chama - i wyciągnąłbym ją na chama (brak bolca = łatwizna), bez przekręcania kluczyka. Nie przypominam sobie żebym miał problemy z odpięciem wiązki w różnych pozycjach kluczyka, ale może mnie pamięć zawodzi. Jezeli wyciagniesz kolumne to nie zapomnij przesmarowac gum na grodzi, przez które przechodzi kolumna. Predzej czy pozniej tam zawsze piszczy i warto sie tym zajac jak jest okazja. Smarem do gum i plastików, oczywiście. i jeszcze jedno ważne - jakbyś z jakiegos powodu wymienial cala stacyjke, to musisz kupowac taka zeby byla od tego samego paliwa i tego samego rodzaju skrzyni (chyba ze nie masz albo nie chcesz linki). Stacyjki od anglików nie pasują! PS Spilowanie bolca przerabialem w Peugeocie po tym jak mi sie kluczyk złamał w stacyjce. Bolca zabezpieczającego nie szkoda, bo nie on mocuje stacyjke. Inna kwestia jeśli ktoś spać nie może, bo od oryginału odbiega taka drastyczna modyfikacja ![]() |
Autor: | Gerri [ sob wrz 24, 2011 11:07 am ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
Xytras pisze: mMm2 pisze: Każdy automat ma linkę do stacyjki? Tak. Mylisz się. Te na "wąskiej listwie" nie miały. Kluczyk można było wyjąć w dowolnej pozycji lewarka. drwalu pisze: jak mam się dostać do stacyjki, bo chcę ją zdjąc i dostać się do blokady kierownicy, bo chyba ja skrzywiłem przy odkręcaniu kierownicy :/ Odkręcałem już setki tych kierownic, i nigdy blokady nie skrzywiłem Xytras pisze: Najgorsza opcja to mieć automat, i blokuje Ci się stacyjka... Na lawetę tego nie wciągniesz Podnosisz drewienko przy lewarku, naciskasz w odpowiednim miejscu i lewarek jest wolny ![]() mMm2 pisze: i jeszcze jedno ważne - jakbyś z jakiegos powodu wymienial cala stacyjke, to musisz kupowac taka zeby byla od tego samego paliwa i tego samego rodzaju skrzyni (chyba ze nie masz albo nie chcesz linki). Stacyjki od anglików nie pasują! Nie do końca prawda - stacyjka z diesla pasuje bez problemu do benzyniaka. Ważne jest, czy jest z auta "na wąskiej" czy na szerokiej listwie (mniej więcej wtedy nastąpiła znacząca zmiana konstrukcji stacyjki - np. wprowadzono linkę blokującą) Zewnętrznie różnią się one średnicą czarnej nakładki. ![]() Na zdjęciu powyżej widać dokładnie różnicę: po lewej jest stacyjka nowsza, z kawałkiem linki do blokady i większą nakładką, po prawej jest stara - nakładka jest mniejsza i nie ma dziury na linkę blokady. drwalu pisze: nie wiem czy blokada sie wykrzywiła, czy cos się posypała stacyjka, bo za cholere nie umiem ruszyc stacyjki. A nie da się jej wyjąc jesli jest zablokowana, prawda ? bo blokada nie pusci i nawet wiazki nie da się chyba odpiąc... Jeżeli nie możesz ruszyć kluczykiem to jest raczej wina wkładki a nie blokady. Natomiast jeżeli chodzi o wtyczkę z kablami to też zależy od rocznika. Prawie przez cały okres produkcji modelu 124 można było wtyczkę wyjąć tylko w pierwszej pozycji kluczyka. Natomiast pod koniec -chyba jakoś jak weszły te "przyszywane E klasy" blokadę wtyczki zlikwidowano i można ją wyjąć w każdej pozycji. Kostka stykowa ma wtedy nu mer części zaczynający się na 202..... Odkrywacie Amerykę na nowo, a na tym właśnie forum udzielał się użytkownik tomek - jego posty to naprawdę kopalnia wiedzy o tych stacyjkach. Wystarczy POszukać i poczytać... |
Autor: | Xytras [ sob wrz 24, 2011 12:57 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
Nie no wiadomo, tak samo można "obejść" skręcone koła ![]() A, że wąska nie miała to dobrze wiedzieć, przyznam że byłem pewien iż to był standard w mercach z nowej ery ![]() |
Autor: | mMm2 [ sob wrz 24, 2011 3:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
gerri pisze: mMm2 pisze: Stacyjki od anglików nie pasują! Nie do końca prawda - stacyjka z diesla pasuje bez problemu do benzyniaka. Ważne jest, czy jest z auta "na wąskiej" czy na szerokiej listwie (mniej więcej wtedy nastąpiła znacząca zmiana konstrukcji stacyjki - np. wprowadzono linkę blokującą) Zewnętrznie różnią się one średnicą czarnej nakładki Jak wchodzimy w detale to musze dla porzadku dodac, ze stacyjka z anglika da sie zalozyc, ale bedzie obrocona o 180 stopni. Z punktu widzenia wkladania i obracania kluczyka nic sie nie zmienia, ale stacyjka nie bedzie zblokowana bolcem zabezpieczajacym, bo nie trafi w przeznaczony otwór. Otwor do wkrecenia linki ze skrzyni biegow tez wypadnie z drugiej strony, a pomimo ze metalowa obudowe da sie rozwiercic i przystosowac, to plastiki blokujace w srodku stacyjki tez sie roznia. Jak dla mnie za duzo z tym zachodu jesli ktos chce miec fabrycznie poprawnie. A wspominam o tym, bo sprzedawcy allegrowi moga mowic rozne rzeczy, a faktem jest, ze na pierwszy rzut oka wszystko pasuje. |
Autor: | darus [ sob wrz 24, 2011 5:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Stacyjka - blokada kierownicy - W124 |
http://www.youtube.com/watch?v=b4LWsyOxzHk Moze to pomoże |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |