MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

K-jetronic w m117 - szaleją obroty
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55802
Strona 1 z 1

Autor:  bisqit [ czw wrz 01, 2011 9:08 pm ]
Tytuł:  K-jetronic w m117 - szaleją obroty

Witam

Pacjent to silnik m117, 5 litrów, jakaś wczesna wersja, na prostokątnym module zapłonu z jedną wtyczką i czujnikiem z aparatu oraz wtrysku K-Jetronic, bez potencjometru klapy nastawnika EHA itp.

Był problem z obrotami, silnik nie schodził ze ssania, cały czas trzymał obroty w przedziale 1000-1200. Został wymieniony na próbę cały rozdzielacz paliwa razem z tym nastawnikiem ciśnienia, czy jak to się nazywa (z przodu silnika, niedaleko od silnika tempomatu, wchodzą do niego 2 przewody paliwowe, 2 przewody podciśnienia i jedna wtyczka). Po odpaleniu obroty na poziomie 1000, po zagrzaniu do 50 st spadły do 700. Pochodził nieco, kilka razy zgaszony i odpalony ponownie, wszystko ok, gdy nagle problem powrócił. Chodzi na ssaniu i nie chce zejść. Nastawnik biegu jałowego działa, jego odłączenie nic nie daje, dalej obroty na poziomie 1200. Z przodu w blok są wkręcone dwa termozawory sterujące podciśnieniem, odpięcie od nich podciśnień nic nie daje.

Ktoś ma jakiś pomysł ? Sprawa dość pilna.

Autor:  Marian-m110 [ pn wrz 12, 2011 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: K-jetronic w m117 - szaleją obroty

Miałem nieco podobny kłopot. sprawdź czy wtryskiwacz dodatkowej dawki paliwa da się odpiąć od wiązki elektrycznej i spróbuj wtedy jeśli chodzi to jest ok i masz uszkodzony włącznik termiczny tego wtryskiwacza ,jeśli brak skutku to na pewno jakiś czujnik nie koniecznie podciśnieniowy ja miałem uszkodzony włącznik termiczny w głowicy w m110

Autor:  bisqit [ pn wrz 12, 2011 8:36 pm ]
Tytuł:  Re: K-jetronic w m117 - szaleją obroty

Odpinałem wszystkie wtyczki elektryki a także wszystkie podciśnienia, jakie się dało, wtrysk chodził na samej "mechanice". Bez efektu. Zastanawiam się jeszcze nad zasilaniem paliwem, bo jak trzymał wysokie obroty to i moc nie ta co trzeba.

Tak, czy inaczej, klient odebrał samochód i pojechał, ale będzie jeszcze okazja przy nim podłubać

Autor:  Paweł Sopot [ pn wrz 19, 2011 11:24 pm ]
Tytuł:  Re: K-jetronic w m117 - szaleją obroty

Witam.
Poszukaj w moich postach, miałem identyczny problem. Okazało się ze zgniła wtyczka do sterownika biegu jałowego (ta prostokątna puszka na podszybiu), po przelutowaniu wszystko ok, problem nie powrócił.
Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/