MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55677 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | w-126 [ pn sie 22, 2011 9:35 pm ] |
Tytuł: | W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
Kończą mi sie pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy wolnymi krokami wymieniłem już cały układ WN ,jedynie cewki sa stare lecz mam dwie dodatkowe które nie raz zamienialem bez większych rezultatów. Ciekawostką jest to że np gdy nie raz auto całkowicie zaniemogło tz najpierw przerywało,zgasło po czym nie chciało zapalić (0 reakcji na kręcenie) gdy wymieniłem któregoś palca auto nagle ozyło i wydawało sie że jest ok, oczywiście przy następnej jeździe problem powracał. Zastanawiam sie czy to wszystko mogło być zbiegiem okoliczności a naprawde jest uszkodzony czujnik halla, może moduł zapłonu lub jakiś tam dodatkowy czujnik odpowiadający za sygnał iskry(jeżeli taki czujnik istnieje, coś gdzieś czytałem ze tak), chciał bym zbadać ten czujnik halla tylko że do końca nie wiem jak a także nie wiem gdzie jest on dokładnie umieszczony, chyba że ma ktoś jakieś lepsze pomysły na tą zagadke ?. |
Autor: | mr_simon [ wt sie 23, 2011 7:35 am ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
Na początku przydała by się diagnostyka, nawet za pomocą diody. |
Autor: | w-126 [ czw sie 25, 2011 12:35 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
co i jak sprawdzić diodą ? |
Autor: | mr_simon [ czw sie 25, 2011 2:18 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
Zrób odczyt z pinów: 1-4-3 1 - Masa 4 - Odczyt błędów 3 - 12V Spisz ilość błyśnięć diody i wpisz w temacie. Tu masz film prezentujący diagnostykę W140: www.youtube.com/watch?v=WVtBb_8TwL8 |
Autor: | w-126 [ czw sie 25, 2011 5:50 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
ok rozumiem że plus i minus mają być non stop, a w momencie testu zwiera sie dodatkowo mase z pinem sygnałowym |
Autor: | mr_simon [ pt sie 26, 2011 8:31 am ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
W tym temacie masz wszystko dokładnie opisane: http://mb201-124.eu/diagnostyka-wtrysku ... t18169.htm |
Autor: | w-126 [ pn sie 29, 2011 9:49 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
dziś dopiero sprawdziłem z tym że akumulator był odłączony ostatnio (nie wiem czy te błędy sie pokasowały) auto pracowało 2min i błyska 3,17 i 30 razy nie wiem czy te tabele są do każdego modelu ?, jutro spróbuje go rozgrzać i zobacze czy dojdą nowe błędy |
Autor: | mr_simon [ wt sie 30, 2011 8:07 am ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
Odłączenie akumulatora nie spowoduje usunięcia błędów. Jeśli chodzi o błędy to: 3 - czujnik temperatury płynu chłodniczego - zwarcie lub otwarty przewód, 17 - przepustnica - brak odczytu, 30 - ? może 29 - przekaźnik K29/1, Na początek sprawdź jak się ma wiązka czujnika i przepustnicy, bo może wyglądać tak: http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... 25&t=43679 Z którego roku jest Twoja gwiazda? Jeżeli z lat 1992-1995 to zrób jeszcze diagnostykę z pinów 1 - Masa 19 - Odczyt błędów 3 - 12V |
Autor: | mza [ wt sie 30, 2011 2:00 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
mr_simon pisze: Jeśli chodzi o błędy to: 3 - czujnik temperatury płynu chłodniczego - zwarcie lub otwarty przewód, 17 - przepustnica - brak odczytu, 30 - ? może 29 - przekaźnik K29/1, No nie wiem: 3 - Czujnik temperatury powietrza (zwarcie/przerwa/luźne styki) 17 - Wtryskiwacz 4 (zwarcie /przerwa +) 30 - Przekaźnik pompy paliwa lub obwód Te błędy lepiej pasują do objawów ![]() |
Autor: | mr_simon [ wt sie 30, 2011 2:39 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
mza to co podałeś jest dla HFM-SFI dla silników M111 (2.2/2.3) i M104 (2.8/3.2) a w W140 500 M119 (140.051) jest LH-SFI. |
Autor: | w-126 [ wt sie 30, 2011 4:18 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
93rok produkcji, jeżeli chodzi o pin 19 to on jest pusty bez styku, wykonany pomiar jest z pinu 1masa 3+ i 6 sygnał, błedy dziś sprawdzałem ponownie tak jak wyżej 3,17,30 co do samej przepustnicy na razie nic nie rozbierałem ale pytanie czy ona może być za to odpowiedzialna, auto na 90% ma problemy z wysokim napięciem lub z sygnałem sterującym wysokim napięciem, był tez przypadek że auto w trasie zachowywało sie jak by totalnie zapchał sie któryś z tumików(taki dzwięk pracy silnika jak by tumik był zapchany) praktycznie 0 mocy ledwo sie toczył ale że akurat było to na zwężeniu jezdni chciałem jakos zjechać, efekt był taki że katalizator sie tak rozgrzał że strach było podchodzić, nie wiem czy oba katalizatory były czerwone czy tylko jeden, po tym zdarzeniu auto ani myslało o zapaleniu, coś tam grzebałem zamieniłem palca i auto znów ożyło, podam jeszcze pewne rodzaje objawów może ktoś cos wymyśli - po zapaleniu, silnik pracuje idealnie równo jade około 10km(do sklepu) jestem happy silnik jak z fabryki pracował, wracam ze sklepu ani mysli zapalić jak by 0 iskry, gdzieś tam może po 10sekundach kręcenia minimalna oznaka życia, i tu znów przychodzi mi na myśl palec ok wymianiam palca auto ozywa po raz kolejny. -inny objaw auto zapala ale w miare szybko czuć pierwsze wybicia iskry, po przejechaniu 5km zaczyna być nie wesoło silnik na wolnych ledwo pracuje, cięzko jakoś przyspieszyć ale z trudem jedzie, z reguły znów zajmowałem sie palcami, nie raz cewke wymieniałem na inną, zawsze w sumie była poprawa, pytanie dla czego ?. moje spostrzeżenia są takie ze być może chociaż nie do końca auto ozywało w skutek otwarcia klapy (coś sie ochłodziło) i mnie sie wydawało za kazdym razem ze naprawiłem. skupiłem sie na palcach gdyż palce mają pewnien opór wewnetrzny i np palce beru przestały co kolwiek przewodzić(prawie ze nowe), aktualnie są nowe palce bosch przejechane z 30km na nich i jescze tam nie zaglądałem, mam też palce oryginalne, w sumie nie wiem teraz za co sie zabrac no prawde mówiąc nie sądze zeby to mogła być przepustnica, teoretycznie mogła by to być któraś z cewek. |
Autor: | mr_simon [ wt sie 30, 2011 7:00 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
Błąd 30 to immobiliser - otwarty obwód lub zwarcie do masy. Zmierz napięcie i rezystancję czujnika temperatury płynu chłodniczego, poniżej masz tabelkę z danymi: Załącznik: Coloant.JPG [ 13.09 KiB | Przejrzano 1112 razy ] A wiązka elektryczna silnika jest OK? |
Autor: | trocin [ wt sie 30, 2011 9:54 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
A nie lepiej podpiać SD i sie nie bawic w szukanie ? Ja 2 razy podpinalem na pelna diagnostyke i wszystko bylo jasne... |
Autor: | w-126 [ wt sie 30, 2011 10:00 pm ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
wiazka silnika wizualnie wydaje sie ze jest ok (podobno wymieniona we włoszech), immobilaiser to w sumie nie wiem czy jest chyba ze w kluczyku, czujnik temperatury zmierzę jutro |
Autor: | mza [ śr sie 31, 2011 8:00 am ] |
Tytuł: | Re: W-140(500) - przerywa czasem gaśnie po rozgrzaniu ? |
mr_simon pisze: mza to co podałeś jest dla HFM-SFI dla silników M111 (2.2/2.3) i M104 (2.8/3.2) a w W140 500 M119 (140.051) jest LH-SFI. Podałem odczyty z załączonego linku. Ty podajesz kody odczytane cyfrowo! Tu http://www.k6jrf.com/MB_SFI.html są dla 500. 3 ECT sensor (B11/2) sensor circuit 2, open/short circuit 17 No CAN data transmission with EA/CC/ISC control module (N4/1) or N4/3) 30 na tej stronie nie ma. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |