MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 8:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 22, 2011 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Kończą mi sie pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy wolnymi krokami wymieniłem już cały układ WN ,jedynie cewki sa stare lecz mam dwie dodatkowe które nie raz zamienialem bez większych rezultatów.

Ciekawostką jest to że np gdy nie raz auto całkowicie zaniemogło tz najpierw przerywało,zgasło po czym nie chciało zapalić (0 reakcji na kręcenie) gdy wymieniłem któregoś palca auto nagle ozyło i wydawało sie że jest ok, oczywiście przy następnej jeździe problem powracał.

Zastanawiam sie czy to wszystko mogło być zbiegiem okoliczności a naprawde jest uszkodzony czujnik halla, może moduł zapłonu lub jakiś tam dodatkowy czujnik odpowiadający za sygnał iskry(jeżeli taki czujnik istnieje, coś gdzieś czytałem ze tak), chciał bym zbadać ten czujnik halla tylko że do końca nie wiem jak a także nie wiem gdzie jest on dokładnie umieszczony, chyba że ma ktoś jakieś lepsze pomysły na tą zagadke ?.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: wt sie 23, 2011 7:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Na początku przydała by się diagnostyka, nawet za pomocą diody.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw sie 25, 2011 12:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
co i jak sprawdzić diodą ?

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: czw sie 25, 2011 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Zrób odczyt z pinów: 1-4-3

1 - Masa
4 - Odczyt błędów
3 - 12V

Spisz ilość błyśnięć diody i wpisz w temacie.

Tu masz film prezentujący diagnostykę W140:

www.youtube.com/watch?v=WVtBb_8TwL8

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw sie 25, 2011 5:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
ok rozumiem że plus i minus mają być non stop, a w momencie testu zwiera sie dodatkowo mase z pinem sygnałowym

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: pt sie 26, 2011 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
W tym temacie masz wszystko dokładnie opisane: http://mb201-124.eu/diagnostyka-wtrysku ... t18169.htm

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn sie 29, 2011 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
dziś dopiero sprawdziłem z tym że akumulator był odłączony ostatnio (nie wiem czy te błędy sie pokasowały) auto pracowało 2min i błyska 3,17 i 30 razy nie wiem czy te tabele są do każdego modelu ?, jutro spróbuje go rozgrzać i zobacze czy dojdą nowe błędy

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 8:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Odłączenie akumulatora nie spowoduje usunięcia błędów.

Jeśli chodzi o błędy to:
3 - czujnik temperatury płynu chłodniczego - zwarcie lub otwarty przewód,
17 - przepustnica - brak odczytu,
30 - ? może 29 - przekaźnik K29/1,

Na początek sprawdź jak się ma wiązka czujnika i przepustnicy, bo może wyglądać tak:
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... 25&t=43679

Z którego roku jest Twoja gwiazda? Jeżeli z lat 1992-1995 to zrób jeszcze diagnostykę z pinów

1 - Masa
19 - Odczyt błędów
3 - 12V

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
mr_simon pisze:
Jeśli chodzi o błędy to:
3 - czujnik temperatury płynu chłodniczego - zwarcie lub otwarty przewód,
17 - przepustnica - brak odczytu,
30 - ? może 29 - przekaźnik K29/1,

No nie wiem:
3 - Czujnik temperatury powietrza (zwarcie/przerwa/luźne styki)
17 - Wtryskiwacz 4 (zwarcie /przerwa +)
30 - Przekaźnik pompy paliwa lub obwód

Te błędy lepiej pasują do objawów [zlosnik]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 2:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
mza to co podałeś jest dla HFM-SFI dla silników M111 (2.2/2.3) i M104 (2.8/3.2) a w W140 500 M119 (140.051) jest LH-SFI.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 4:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
93rok produkcji, jeżeli chodzi o pin 19 to on jest pusty bez styku, wykonany pomiar jest z pinu 1masa 3+ i 6 sygnał, błedy dziś sprawdzałem ponownie tak jak wyżej 3,17,30

co do samej przepustnicy na razie nic nie rozbierałem ale pytanie czy ona może być za to odpowiedzialna, auto na 90% ma problemy z wysokim napięciem lub z sygnałem sterującym wysokim napięciem, był tez przypadek że auto w trasie zachowywało sie jak by totalnie zapchał sie któryś z tumików(taki dzwięk pracy silnika jak by tumik był zapchany) praktycznie 0 mocy ledwo sie toczył ale że akurat było to na zwężeniu jezdni chciałem jakos zjechać, efekt był taki że katalizator sie tak rozgrzał że strach było podchodzić, nie wiem czy oba katalizatory były czerwone czy tylko jeden, po tym zdarzeniu auto ani myslało o zapaleniu, coś tam grzebałem zamieniłem palca i auto znów ożyło,
podam jeszcze pewne rodzaje objawów może ktoś cos wymyśli

- po zapaleniu, silnik pracuje idealnie równo jade około 10km(do sklepu) jestem happy silnik jak z fabryki pracował, wracam ze sklepu ani mysli zapalić jak by 0 iskry, gdzieś tam może po 10sekundach kręcenia minimalna oznaka życia, i tu znów przychodzi mi na myśl palec ok wymianiam palca auto ozywa po raz kolejny.
-inny objaw auto zapala ale w miare szybko czuć pierwsze wybicia iskry, po przejechaniu 5km zaczyna być nie wesoło silnik na wolnych ledwo pracuje, cięzko jakoś przyspieszyć ale z trudem jedzie, z reguły znów zajmowałem sie palcami, nie raz cewke wymieniałem na inną, zawsze w sumie była poprawa, pytanie dla czego ?.

moje spostrzeżenia są takie ze być może chociaż nie do końca auto ozywało w skutek otwarcia klapy (coś sie ochłodziło) i mnie sie wydawało za kazdym razem ze naprawiłem.

skupiłem sie na palcach gdyż palce mają pewnien opór wewnetrzny i np palce beru przestały co kolwiek przewodzić(prawie ze nowe), aktualnie są nowe palce bosch przejechane z 30km na nich i jescze tam nie zaglądałem, mam też palce oryginalne, w sumie nie wiem teraz za co sie zabrac no prawde mówiąc nie sądze zeby to mogła być przepustnica, teoretycznie mogła by to być któraś z cewek.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 7:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Błąd 30 to immobiliser - otwarty obwód lub zwarcie do masy.

Zmierz napięcie i rezystancję czujnika temperatury płynu chłodniczego, poniżej masz tabelkę z danymi:
Załącznik:
Coloant.JPG
Coloant.JPG [ 13.09 KiB | Przejrzano 1098 razy ]


A wiązka elektryczna silnika jest OK?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 9:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
A nie lepiej podpiać SD i sie nie bawic w szukanie ? Ja 2 razy podpinalem na pelna diagnostyke i wszystko bylo jasne...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt sie 30, 2011 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
wiazka silnika wizualnie wydaje sie ze jest ok (podobno wymieniona we włoszech), immobilaiser to w sumie nie wiem czy jest chyba ze w kluczyku, czujnik temperatury zmierzę jutro

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 8:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
mr_simon pisze:
mza to co podałeś jest dla HFM-SFI dla silników M111 (2.2/2.3) i M104 (2.8/3.2) a w W140 500 M119 (140.051) jest LH-SFI.

Podałem odczyty z załączonego linku. Ty podajesz kody odczytane cyfrowo!
Tu http://www.k6jrf.com/MB_SFI.html są dla 500.
3 ECT sensor (B11/2) sensor circuit 2, open/short circuit
17 No CAN data transmission with EA/CC/ISC control module (N4/1) or N4/3)
30 na tej stronie nie ma.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl