MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55658
Strona 1 z 1

Autor:  oress [ ndz sie 21, 2011 3:42 pm ]
Tytuł:  Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

Mam 2 szt. pomp oleju do silnika m103 i na którąś muszę się zdecydować aby włożyć do silnika. Silnik przeszedł prawdziwą kapitalkę na nowych nadwymiarowych tłokach, itd.

Jedna z tych pomp, ta którą znam i wcześniej chodziła w tym silniku dawała ciśnienie na rozgrzanym piecu na wolnych około 1.0 do 1,2. Ale gdy trzymam ją w ręku i kręcę zębatym kółkiem to odczuwam że coś się przycina, tzn kręcąc palcem kółko zębate nie obraca się płynnie.

Druga pompa (ponoć dawała ciśnienie 1,8 na rozgrzanym w jakimś tam m103 którego nie znam) kręci się leciutko bez przycinania.

Którą pompę założyć?

Czy ktoś może mi wyjaśnić czy te pompy są jakoś diagnozowalne, na co ewentualnie zwrócić uwagę gdy je rozkręcę i poddam oględzinom ?

Autor:  ukaniu [ ndz sie 21, 2011 7:03 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

Palcem albo po ciśnieniu na rozgrzanym silniku XXX to Ty pomp nie porównasz ;-)
Luzy! - luz osiowy trybów (pomiar na ośce napędzającej), międzyzębny, pomiędzy zębami a obudową. Ta która ma mniejsze - lepsza. Do tego rowy i przetarcia po zębach i na deklu.
Dobry szpec potrafi splanować dekiel, obudowe i tryby na minimum luzu

Autor:  KarolS1988 [ ndz sie 21, 2011 7:16 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

ukaniu znasz takiego ? bo mam pompę od m130 do kontroli i remontu

Autor:  oress [ ndz sie 21, 2011 9:03 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

Dzięki ukaniu, to jest konkretna odpowiedź.
W jednej pompie dało się ręką wyczyć wyraźny luz osiowy, druga miała znacznie mniejszy. Nawet luz międzyzębny w tych pompach da się organoleptycznie stwierdzić bo jest dostęp z zewnątrz obudowy do osi obydwu zębatek i tak przytrzymując jedną można delikatnie poruszać drugą. Zatem łatwo wybadałem która jest w lepszym stanie. Po rozebraniu tej gorszej widać porysowane ściany obudowy.

Autor:  ukaniu [ ndz sie 21, 2011 11:27 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

KarolS1988 pisze:
ukaniu znasz takiego ? bo mam pompę od m130 do kontroli i remontu


Ten człowiek który potrafił takie cuda ma już bardzo wiele lat i "oczy nie te, ręce nie te" :-( a kiedyś było gdzie naprawić idealnie most i gdzie dorobić panewki itd. itp.

Autor:  KarolS1988 [ pn sie 22, 2011 1:43 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

no właśnie ;/ i co teraz? nowa pompa do m130 to koszt 3 tyś zł :o

Autor:  TReneR [ wt sie 23, 2011 10:57 am ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

Na powierzchnie boczne mozna by dac wkladki teflonowe po lekkim splanowaniu bokow zebatek. Tylko ile takie wkladki wytrzymaja?

ps. mozna sprobowac tu http://www.anga.com.pl/serwis_g.php?language=

Autor:  KarolS1988 [ śr kwie 25, 2012 3:02 pm ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

moja pompa zregenerowana ;) i to w domowych warunkach zrobiliśmy z ojcem

Autor:  Wit [ pt kwie 27, 2012 7:39 am ]
Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę oleju - silnik m103

Może jakieś szczegóły i mała sesja zdjęciowa?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/