MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[124]300CE M103 Awaria https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55654 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Waciak [ ndz sie 21, 2011 7:48 am ] |
Tytuł: | [124]300CE M103 Awaria |
Cześć. Spadły mi obroty nawet do ok. 200-300. Samochód gaśnie w korkach. Silnik nie ma mocy, skrzynia szarpie, brak podciśnień na centralnym i lampach. Co drugie, trzecie naciśnięcie hamulca robi się on twardy i wariują wtedy wskazówki licznika oraz brzęczy jakiś przekaźnik. Brak wtedy świateł stop. Świeci się kontrolka ASD. ???? |
Autor: | darus [ ndz sie 21, 2011 3:42 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
A jak silnik zgaśnie to mozna go wogóle odpalić? Rozrusznik kręci? |
Autor: | darus [ ndz sie 21, 2011 3:43 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Może spadla guma pod klapą spiętrzajacą. |
Autor: | Waciak [ ndz sie 21, 2011 10:27 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Nie, samochód jeździ. Bardziej bym obstawiał vacum pompę. |
Autor: | ukaniu [ ndz sie 21, 2011 10:42 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Tylko weź i znajdź w M103 tą vacum pompe. To beznyza bez turbo, za dużo dizla się nawąchałeś ![]() Sprawdź jak koledzy radzą wszystkie rury od podciśnienia pod kaloszem, do nastawnika. Musisz zdjąć obudowę filtra i będziesz widział. Bo to może być fałszywe powietrze, a może nawet przestawiony rozrząd |
Autor: | Waciak [ ndz sie 21, 2011 10:59 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Więc co steruje podciśnieniem? Zaterkotało mi jakby się fala zmieliła... |
Autor: | ukaniu [ ndz sie 21, 2011 11:05 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Podciśnienie masz brane z kolektora z za przepustnicy - ono występuje tam naturalnie. Największe podczas hamowania silnikiem. Tym mniejsze im więcej ciśniesz gazu i im niższe obroty silnika. Terkotanie nie wóży nic dobrego, sprawdż te podciśnienia a przy okazji zerknij na znaczek rozrządu. Jak zdejmiesz korek oleju to będziesz widział kreskę na wałku i kreskę na obudowie łożyska blisko przodu silnika. Jak kreski się pokrywają to muszisz mieć koło pasowe wału na 0' czyli ZZ. |
Autor: | Waciak [ ndz sie 21, 2011 11:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Dzięki, jutro zobaczę bo to jeszcze pikuś... Na amen zablokował się zamek tylnej klapy, w którym mam komplet narzędzi. Zmielenie zamka, zbicie tylnej prawej lampy i ruszanie cięgnem nic nie daje ![]() Podciśnienie za tylną kanapa też nic... Idę się najeb..@$ |
Autor: | bmw [ pn sie 22, 2011 6:47 am ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Elektryka szaleje (zegary) bo mu ładowania brakuje lub nie ma gdzieś masy np: od silnika do budy.Podciśnienie tak jak Ukaniu pisał do sprawdzenia. |
Autor: | ukaniu [ pn sie 22, 2011 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
bmw pisze: Elektryka szaleje (zegary) bo mu ładowania brakuje lub nie ma gdzieś masy np: od silnika do budy.Podciśnienie tak jak Ukaniu pisał do sprawdzenia. Nie doczytałem o tych światłach stop - no tak to ewidentnie wskazuje na jakieś problemy z elektryką. Podciśnienia na centralnym są z pompki, na światłach z silnika. silnik kuleje bo nie ma właściwego sterowania zanika podcisnienie w kolektorze. No ale tak czy siak trzeba to dokładnie sprawdzić - BMW może mieć całkowitą rację a ja jestem czarnowidzem ![]() Waciak - masz niezłą jazdę z usterkami jak moje swojego czasu Plagi Egipskie w 190. Współczuję, MB od czasu do czasu potrafi napsuć krwi bardzo mocno. |
Autor: | eczny [ czw wrz 08, 2011 9:56 pm ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Hej. Mialem dosc podobne objawy jakis czas temu. Po wcisnieciu hamulca, zapalala mi sie lamka w podsufitce, wszystkie wskazowki lecialy w dol i ogolnie auto bylo zamulone i przy mocniejszych skretach poprostu gaslo czy to na bez czy na gaz. Przeczesalem cale auto prawie wszystkie masy przeciscilem i nic. W moim przypadku byla walnieta rurka ta co idzie od zaworu powietrza dodatkowego co poczesci powodowalo spadek obrotow ale glowna usterka byly bezpieczniki i jego gniazda ktore chyba nigdy od nowosci nie byly zmieniane. Zmienilem rurke, bezpieczniki wyczyscilem wszystkie masy (ktore nie wplynely w zaden sposob na polepszenie dzialania auta) i wyczyscilem gniazda bezpiecznikow. I zaczelo chodzic wszystko jak powinno. Krotko po tym padl mi alternator i mysle ze to bylo nastepstwo tych wariacji chociaz byc moze on tez byl przyczyna. Pozdr |
Autor: | Waciak [ pt wrz 09, 2011 7:59 am ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Zgadza się. Przyczyną szalejącej elektryki był brak masy w bezpieczniku. To znalazłem prawie od razu. Ale teraz silnik wogóle nie chodzi. Pokręciłem śrubką od położenia klapy i kaplica. Przy włączeniu zapłonu piszczy coś przy wtrysku. Jak poruszyłem klapą spiętrzająca to dźwięk się zmienił. Potencjometr? Po wykręceniu świec są one aż mokre od benzyny. |
Autor: | bmw [ pt wrz 09, 2011 8:25 am ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Pokręciłeś i ustawiłeś bogatą mieszankę zbyt bogatą i niepalną.Pokręć w lewo - zubożysz mieszankę aż odpalisz ,a potem jak odpali to ustaw go na sygnał wypełnienia. |
Autor: | Waciak [ pt wrz 09, 2011 8:59 am ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
A czy jest możliwość, że odkręciłem na maxa i coś spadło w środku ? Próbowałem dociskać tą śrubkę i kręcić w lewo ale nie reaguje/ nie łapie. |
Autor: | bmw [ pt wrz 09, 2011 9:08 am ] |
Tytuł: | Re: [124]300CE M103 Awaria |
Wiesz mi się nie udało ,ale chyba ten imbus nie jest zabezpieczony przed taką ewentualnością.Najlepiej odwróć przepływomierz i zobacz czy jeszcze jest tam ta śruba do regulacji.Tylko to już jest trochę roboty. A co wcale nie czujesz po wciśnięciu imbusa i obróceniu jakiegoś oporu ? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |