MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[124]300CE M103 Awaria
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=55654
Strona 1 z 3

Autor:  Waciak [ ndz sie 21, 2011 7:48 am ]
Tytuł:  [124]300CE M103 Awaria

Cześć.
Spadły mi obroty nawet do ok. 200-300.
Samochód gaśnie w korkach.
Silnik nie ma mocy, skrzynia szarpie, brak podciśnień na centralnym i lampach.
Co drugie, trzecie naciśnięcie hamulca robi się on twardy i wariują wtedy wskazówki licznika oraz brzęczy jakiś przekaźnik.
Brak wtedy świateł stop.
Świeci się kontrolka ASD.

????

Autor:  darus [ ndz sie 21, 2011 3:42 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

A jak silnik zgaśnie to mozna go wogóle odpalić? Rozrusznik kręci?

Autor:  darus [ ndz sie 21, 2011 3:43 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Może spadla guma pod klapą spiętrzajacą.

Autor:  Waciak [ ndz sie 21, 2011 10:27 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Nie, samochód jeździ.
Bardziej bym obstawiał vacum pompę.

Autor:  ukaniu [ ndz sie 21, 2011 10:42 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Tylko weź i znajdź w M103 tą vacum pompe. To beznyza bez turbo, za dużo dizla się nawąchałeś ;-)
Sprawdź jak koledzy radzą wszystkie rury od podciśnienia pod kaloszem, do nastawnika. Musisz zdjąć obudowę filtra i będziesz widział.
Bo to może być fałszywe powietrze, a może nawet przestawiony rozrząd

Autor:  Waciak [ ndz sie 21, 2011 10:59 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Więc co steruje podciśnieniem?
Zaterkotało mi jakby się fala zmieliła...

Autor:  ukaniu [ ndz sie 21, 2011 11:05 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Podciśnienie masz brane z kolektora z za przepustnicy - ono występuje tam naturalnie. Największe podczas hamowania silnikiem. Tym mniejsze im więcej ciśniesz gazu i im niższe obroty silnika.
Terkotanie nie wóży nic dobrego, sprawdż te podciśnienia a przy okazji zerknij na znaczek rozrządu.
Jak zdejmiesz korek oleju to będziesz widział kreskę na wałku i kreskę na obudowie łożyska blisko przodu silnika.
Jak kreski się pokrywają to muszisz mieć koło pasowe wału na 0' czyli ZZ.

Autor:  Waciak [ ndz sie 21, 2011 11:11 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Dzięki, jutro zobaczę bo to jeszcze pikuś...
Na amen zablokował się zamek tylnej klapy, w którym mam komplet narzędzi.
Zmielenie zamka, zbicie tylnej prawej lampy i ruszanie cięgnem nic nie daje :evil:
Podciśnienie za tylną kanapa też nic...
Idę się najeb..@$

Autor:  bmw [ pn sie 22, 2011 6:47 am ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Elektryka szaleje (zegary) bo mu ładowania brakuje lub nie ma gdzieś masy np: od silnika do budy.Podciśnienie tak jak Ukaniu pisał do sprawdzenia.

Autor:  ukaniu [ pn sie 22, 2011 8:28 am ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

bmw pisze:
Elektryka szaleje (zegary) bo mu ładowania brakuje lub nie ma gdzieś masy np: od silnika do budy.Podciśnienie tak jak Ukaniu pisał do sprawdzenia.

Nie doczytałem o tych światłach stop - no tak to ewidentnie wskazuje na jakieś problemy z elektryką.
Podciśnienia na centralnym są z pompki, na światłach z silnika.
silnik kuleje bo nie ma właściwego sterowania zanika podcisnienie w kolektorze. No ale tak czy siak trzeba to dokładnie sprawdzić - BMW może mieć całkowitą rację a ja jestem czarnowidzem ;-).

Waciak - masz niezłą jazdę z usterkami jak moje swojego czasu Plagi Egipskie w 190. Współczuję, MB od czasu do czasu potrafi napsuć krwi bardzo mocno.

Autor:  eczny [ czw wrz 08, 2011 9:56 pm ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Hej.
Mialem dosc podobne objawy jakis czas temu. Po wcisnieciu hamulca, zapalala mi sie lamka w podsufitce, wszystkie wskazowki lecialy w dol i ogolnie auto bylo zamulone i przy mocniejszych skretach poprostu gaslo czy to na bez czy na gaz. Przeczesalem cale auto prawie wszystkie masy przeciscilem i nic. W moim przypadku byla walnieta rurka ta co idzie od zaworu powietrza dodatkowego co poczesci powodowalo spadek obrotow ale glowna usterka byly bezpieczniki i jego gniazda ktore chyba nigdy od nowosci nie byly zmieniane. Zmienilem rurke, bezpieczniki wyczyscilem wszystkie masy (ktore nie wplynely w zaden sposob na polepszenie dzialania auta) i wyczyscilem gniazda bezpiecznikow. I zaczelo chodzic wszystko jak powinno.
Krotko po tym padl mi alternator i mysle ze to bylo nastepstwo tych wariacji chociaz byc moze on tez byl przyczyna.

Pozdr

Autor:  Waciak [ pt wrz 09, 2011 7:59 am ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Zgadza się. Przyczyną szalejącej elektryki był brak masy w bezpieczniku.
To znalazłem prawie od razu.
Ale teraz silnik wogóle nie chodzi.
Pokręciłem śrubką od położenia klapy i kaplica.
Przy włączeniu zapłonu piszczy coś przy wtrysku.
Jak poruszyłem klapą spiętrzająca to dźwięk się zmienił.
Potencjometr?
Po wykręceniu świec są one aż mokre od benzyny.

Autor:  bmw [ pt wrz 09, 2011 8:25 am ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Pokręciłeś i ustawiłeś bogatą mieszankę zbyt bogatą i niepalną.Pokręć w lewo - zubożysz mieszankę aż odpalisz ,a potem jak odpali to ustaw go na sygnał wypełnienia.

Autor:  Waciak [ pt wrz 09, 2011 8:59 am ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

A czy jest możliwość, że odkręciłem na maxa i coś spadło w środku ?
Próbowałem dociskać tą śrubkę i kręcić w lewo ale nie reaguje/ nie łapie.

Autor:  bmw [ pt wrz 09, 2011 9:08 am ]
Tytuł:  Re: [124]300CE M103 Awaria

Wiesz mi się nie udało ,ale chyba ten imbus nie jest zabezpieczony przed taką ewentualnością.Najlepiej odwróć przepływomierz i zobacz czy jeszcze jest tam ta śruba do regulacji.Tylko to już jest trochę roboty.
A co wcale nie czujesz po wciśnięciu imbusa i obróceniu jakiegoś oporu ?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/