MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kto ma blosa w M-103 M-102? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54868 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | THC [ wt cze 14, 2011 11:33 pm ] |
Tytuł: | Kto ma blosa w M-103 M-102? |
Po dzisiejszej nocnej trasie bocznymi drogami mam jedno pytanie, ale potrzebny mi ktoś kto ma blosa i stożek w M-103 albo M-102. |
Autor: | THC [ śr cze 15, 2011 2:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
To napisze jaki mam problem. Jeżdżąc po mieście i okolicy wszystko jest ok. Ale po około 20km ze na drodze jadąc równo około setką przy zatrzymaniu potrafi zgasnąć. Potencjometr mam na 0.7V, dzieje się tak tylko na lpg. Może ktoś kto ma blosa walczył z tym, jest to ewidentnie coś właśnie z blosem. Jeszcze może ktoś wie jak się nazywa urządzenie podpinane do regulatora powietrza dodatkowego, widziałem w M-103 takie coś co podtrzymywało niskie obroty przy ostrym hamowaniu. |
Autor: | czarek12 [ śr cze 15, 2011 4:16 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
Nazywa się to -stabilizator wolnych obrotów PD -30,ja kupowałem na allegro w sklepie z częściami do LPG w Tarnowskich Górach, koszt 55 pln, montaż bardzo łatwy nawet dla 10 -cio latka ![]() |
Autor: | maciek-126 [ czw cze 16, 2011 2:56 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
ja u siebie wywaliłem stabilizator i założyłem stop ke i działa idealnie mam blosa w m103, problem pojawia sie dlatego ze pod klapa spiętrzająca ucieka ciśnienie paliwa i zaczyna lekko chodzić pozdr. |
Autor: | czarek12 [ czw cze 16, 2011 3:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
Stop KE to insza sprawa,jest to stosowane do odcięcia paliwa na rozdzielaczu,swoją drogą bardzo przydatne urządzonko,za parę groszy masz paliwo odcięte i pompy sobie chodzą, stabilizator też przydatny-można ustawić sobie obroty na LPG jakie pasują, u mnie przestały pływać i trzymają się równo,tak że za trochę ponad 100 pln są dwa kłopoty z głowy !!! |
Autor: | THC [ czw cze 16, 2011 5:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
Będę celował w stop ke. Zauważyłem też całkiem przypadkiem, że kiedy nie ma paliwa w rozdzielaczu, a silnik pracuje na lpg to klapa lata od góry do dołu .Słychać takie basowe dudnienie. Podczas dłuższej jazdy na lpg, spadnie ciśnienie w układzie, bo pompy stoją , wtedy klapa lekko za bardzo się wychyla i z potencjometra leci błędny sygnał na zawór. Z PD30 poczekam. Obroty mam na N i rozgrzanym około 700, na D 600. Ekonomizer na lewej stronie, nie pływają . Czarek Ty masz w v8 palnik nad klapą? Pytam bo będę kupował 420 albo 500 i nie widziałem jeszcze tego reaktora z blosem. |
Autor: | maciek-126 [ czw cze 16, 2011 7:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
wystarczy za na próbę co jakiś czas przełączysz na benzyne, żeby uzupełnić ciśnienie w rozdzielaczu. ja mam 750obr i nigdy nie gaśnie pozdr |
Autor: | THC [ czw cze 16, 2011 7:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
Ile Ci pali? |
Autor: | maciek-126 [ czw cze 16, 2011 8:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
20 w mieście( nie umiem jeździć spokojnie) i 14-15 trasa |
Autor: | THC [ czw cze 16, 2011 8:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
To spalanie mam w normie. Pali mi tak samo, czy spokojnie czy niespokojnie . Waciakowi pali tez tyle, więc tak ma palić. |
Autor: | czarek12 [ czw cze 16, 2011 9:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
Mam instalkę 1 generacji,na mikserze,faktycznie ,odkąd załozyłem STOP KE auto lepiej chodzi na wolnych,bez niego tak jak u ciebie ,klapa latała lużno (a nie powinna ) ,kolega powyżej pisze że wystarczy co jakiś czas przełączyć na PB i będzie spokój ! FIGĘ PRAWDA ! za moment ciśnienie spadnie i dalej będzie do d..y,!!!Jeżeli chodzi o spalanie LPG to u mnie wychodzi 20 l /100 km i za hiny nie mogę zejść poniżej (przy na prawdę spokojnej jeżdzie ) |
Autor: | THC [ czw cze 16, 2011 9:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
No ale 560, a 300 to jest różnica i tak Ci nie pali dużo. Ja bym sie jednak zgodził z tym przełączaniem na benzynę co jakiś czas, żeby dobić ciśnienie w rozdzielaczu. Nie wiem który element jest odpowiedzialny za jego utrzymanie po wyłączeniu pomp, ale chyba ten zawór przy pompach. Musi trzymać ciśnienie, żeby łatwo odpalił po postoju. W 230E na K jet , i w 190E na KE miałem zwykły mikser i nawet jadąc po 1000km obroty były normalne i żaden mi nie gasł. W 190E były jakieś dwa komputerki od lpg, ale w 123 pierwsza generacja. No tylko tam były małe silniki,albo ciśnienie zawsze się trzymało. |
Autor: | ukaniu [ czw cze 16, 2011 10:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Kto ma blosa w M-103 M-102? |
Nie ma cudów ciśnienie z rozdzielacza zawsze spadnie bo to nie jest szczelne - tłok chodzi w metalowym cylindrze bez jakichkolwiek uszczelek. Są normy MB ile stamtąd podczas pracy może kapać na minutę Tłok osiada na gumowej uszczelce na dole pomagając utrzymać na dłużej ciśnienie tylko przy zgaszonym silniku. To właśnie co THC piszesz, że klapa lata sobie raźnie w 99% wykańcza potencjometry KE przy pracy na LPG (bez stop-KE). Są dwie metody utrzymania dobrej kondycji KE StopKE - zaleta: układ smarowany, wada: benzyna się odrobinkę zużywa przez nieszczelności tłoka, pompy ciągną spory prąd no i się zużywają. Mechaniczna blokada klapy spiętrzającej w pozycji otwarte przy pracy na LPG - zaleta - można sobie bezkarnie wyłączyć paliwo. Wada kłopoty ze stabilizacją obrotów bo sterownik KE z racji otwartej klapy szaleje. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |