MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54819 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | keraj [ pt cze 10, 2011 10:10 pm ] |
Tytuł: | w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? |
witam mam zamiar wymienic pompe paliwa w swoim W124 300E 91r. Dzis zakupilem taka pompe firmy MEYLE o cisnieniu 4bar, zamiennik oryginalu, numer OE pompy po moim VINIE (WDB1240301B562457) jest nastepujacy: A 003 091 53 01. Problem polega na tym ze w aucie zamontowane sa oryginalnie dwie takie same pompy, jedna pod druga, w EPC jest schemat i teraz pytania sa nastepujace: jakie powinno byc cisnienie w ukladzie paliwowym ? (informacje posiadam ze miedzy 5,3 - 5,5 bara) czy mam wymieniac obie pompy ? da to w sumie 8bar, co grozi ? ile barow ma oryginalna pompa ? bo tego nie moge znalezc. a moze jedna tloczy a druga powraca paliwo ??? z gory dziekuje za propozycje i pomoc ![]() |
Autor: | bary123ce [ sob cze 11, 2011 8:01 am ] |
Tytuł: | Re: w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? |
dwie pompy? po cholerę by tak było? Drugi to pewnie filtr paliwa. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob cze 11, 2011 8:48 am ] |
Tytuł: | Re: w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? |
W 320 E tez miałęm dwie pompy -połaczone są rownolegle i razem dają cisnienie-niewiem czemu ale tak jest. |
Autor: | zegarek [ sob cze 11, 2011 9:15 am ] |
Tytuł: | Re: w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? |
bary123ce, to znaczy, że cały czas masz pompy paliwa przy swoich dieslach? ![]() Wszystko co ma conajmniej 6 cylindrów ma dwie pompy. W mniejszych nie wiem, bo nigdy nie miałem ![]() |
Autor: | bary123ce [ sob cze 11, 2011 9:27 am ] |
Tytuł: | Re: w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? |
no to kolejny punkt na korzyść diesla ![]() ![]() |
Autor: | THC [ sob cze 11, 2011 9:49 am ] |
Tytuł: | Re: w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? |
bary123ce pisze: no to kolejny punkt na korzyść diesla ![]() Mam passata tdi 6 lat ma złom jeden, punkt na korzyść diesla jest taki , że zmarły pompo wtryskiwacze.Przy płaceniu zejdę chyba ja hehehe W zasilanym jedynie słusznym paliwem 300CE tez mam dwie pompy, w 4 cylindrowych jest jedna . |
Autor: | mMm2 [ sob cze 11, 2011 4:12 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 300E 91r pompa/y paliwa ???? |
Cytuj: czy mam wymieniac obie pompy ? da to w sumie 8bar, co grozi ? Przerabialem to u siebie juz wiele razy. Jezeli udalo sie kupic pompe, ktora pasuje, to juz jest duzy sukces. Bo pomp bylo naprawde duzo i niektore katalogi sobie z tym nie radza. Teraz mam w samochodzie pompy o roznych rozmiarach zewnetrznych i wszystko chodzi dobrze. Z tymi cisnieniami to tez nie ma co panikowac. Ja mam na stale do szyny wpiety cisnieniomierz i z kazda pompą wyniki mialem dobre. Dwie pompy sa w samochodach z duzymi silnikami i czytam zwykle o trzech powodach: - dwie pompy mniej się męczą w porównaniu z jedną - skoro mniej się męczą to mniej hałasują - pojedyncza pompa moze nienastarczyć z wydajnością w razie nagłego zapotrzebowania na ciśnienie w listwie. Ale wiem że są silniki M119 z pojedyncza pompa i dają radę. A z tym cisnieniem sumarycznym 8bar to troche sie przeliczyles. Chyba zrobiles analogie jak z osiaganiem predkosci swiatla w kosmosie za pomoca odpalania rakiety z innej rozpedzonej rakiety, ktora zostala rozpedzona z jeszcze innej rakiety... Pompy sa polaczone szeregowo, ale to nie znaczy ze cisneinie sie sumuje. Ja w uproszczeniu tlumacze to tak, ze pierwsza pompa jest pomocnicza a druga odpowiedzialna za ustabilizowanie cisnienia (nie mylic z regulatorem). Jezeli pierwsza przepompuje wystarczajaco duzo (bo moze miec wieksza wydajnosc przy tym samym cisnieniu), to druga 'na luzie' po prostu przepchnie to dalej do przodu. Jezeli uda sie poprawnie zdiagnozowac, ktora pompa dziala a ktora nie, to mozesz smialo wymienic tylko jedna. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |