MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 10, 2011 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
witam
mam zamiar wymienic pompe paliwa w swoim W124 300E 91r.
Dzis zakupilem taka pompe firmy MEYLE o cisnieniu 4bar, zamiennik oryginalu, numer OE pompy po moim VINIE (WDB1240301B562457) jest nastepujacy: A 003 091 53 01.
Problem polega na tym ze w aucie zamontowane sa oryginalnie dwie takie same pompy, jedna pod druga, w EPC jest schemat i teraz pytania sa nastepujace:

jakie powinno byc cisnienie w ukladzie paliwowym ? (informacje posiadam ze miedzy 5,3 - 5,5 bara)
czy mam wymieniac obie pompy ? da to w sumie 8bar, co grozi ?
ile barow ma oryginalna pompa ? bo tego nie moge znalezc.
a moze jedna tloczy a druga powraca paliwo ???

z gory dziekuje za propozycje i pomoc :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 8:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dwie pompy? po cholerę by tak było? Drugi to pewnie filtr paliwa.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 8:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
W 320 E tez miałęm dwie pompy -połaczone są rownolegle i razem dają cisnienie-niewiem czemu ale tak jest.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 9:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
bary123ce, to znaczy, że cały czas masz pompy paliwa przy swoich dieslach? [zlosnikz]

Wszystko co ma conajmniej 6 cylindrów ma dwie pompy.
W mniejszych nie wiem, bo nigdy nie miałem :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 9:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
no to kolejny punkt na korzyść diesla [zlosnikok] Tam jest jedna pompa zawsze [zlosnikhihi]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 9:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bary123ce pisze:
no to kolejny punkt na korzyść diesla [zlosnikhihi]


Mam passata tdi 6 lat ma złom jeden, punkt na korzyść diesla jest taki , że zmarły pompo wtryskiwacze.Przy płaceniu zejdę chyba ja hehehe

W zasilanym jedynie słusznym paliwem 300CE tez mam dwie pompy, w 4 cylindrowych jest jedna .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob cze 11, 2011 4:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Cytuj:
czy mam wymieniac obie pompy ? da to w sumie 8bar, co grozi ?

Przerabialem to u siebie juz wiele razy. Jezeli udalo sie kupic pompe, ktora pasuje, to juz jest duzy sukces. Bo pomp bylo naprawde duzo i niektore katalogi sobie z tym nie radza. Teraz mam w samochodzie pompy o roznych rozmiarach zewnetrznych i wszystko chodzi dobrze. Z tymi cisnieniami to tez nie ma co panikowac. Ja mam na stale do szyny wpiety cisnieniomierz i z kazda pompą wyniki mialem dobre.

Dwie pompy sa w samochodach z duzymi silnikami i czytam zwykle o trzech powodach:
- dwie pompy mniej się męczą w porównaniu z jedną
- skoro mniej się męczą to mniej hałasują
- pojedyncza pompa moze nienastarczyć z wydajnością w razie nagłego zapotrzebowania na ciśnienie w listwie. Ale wiem że są silniki M119 z pojedyncza pompa i dają radę.

A z tym cisnieniem sumarycznym 8bar to troche sie przeliczyles. Chyba zrobiles analogie jak z osiaganiem predkosci swiatla w kosmosie za pomoca odpalania rakiety z innej rozpedzonej rakiety, ktora zostala rozpedzona z jeszcze innej rakiety...

Pompy sa polaczone szeregowo, ale to nie znaczy ze cisneinie sie sumuje. Ja w uproszczeniu tlumacze to tak, ze pierwsza pompa jest pomocnicza a druga odpowiedzialna za ustabilizowanie cisnienia (nie mylic z regulatorem). Jezeli pierwsza przepompuje wystarczajaco duzo (bo moze miec wieksza wydajnosc przy tym samym cisnieniu), to druga 'na luzie' po prostu przepchnie to dalej do przodu.

Jezeli uda sie poprawnie zdiagnozowac, ktora pompa dziala a ktora nie, to mozesz smialo wymienic tylko jedna.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl