MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 08, 2011 11:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Zadanie nie tylko karkołomne, ale i dość ryzykowne.
Pacjent: C124 300E 24V - przekręcił się silnik i zawory na 1 i 6 garze pocałowały się z tłokami. Naprawa dość prosta ale jednak jakoś kosztowna (remont głowicy full serwis z prowadnicami i zaworami) + uszczelki + oleje itp.
Właściciel samochodu chciałby zamiast remontować tego na mechanicznym wtrysku, który na LPG chodzi b.słabo (wkręcanie na obroty, przy ruszaniu z miejsca, za duża zwężka na dolocie, na większej nie chce pracować), Aby wsadzić tam silnik 320E ale już na wtrysku elektronicznym, aby chodził w jakiejś tam perspektywie czasowej na sekwencji LPG.
Dostanie takiego kompletnego silnika ze sterownikiem i wiązką i wszystkimi detalami którymi różni się od obecnego silnika... chyba taniej kupić jeżdżące W124 na dawce, resztę oddać na złom. Widział ktoś takie W124 rozbite na dawce za sensowne $$$$ ? proszę o info. Silnik na wtrysku elektronicznym ze sterownikiem i dolotem również chętnie kupie.

Jednak apetyt rośnie w trakcie jedzenia i właściciel chciałby mieć V8 pod maską - gdyby się dało. Jakiś czas temu na giełdzie klubowej było ogłoszenie o W124 420E z przerdzewiałą budą, jednak ślad po ogłoszeniu z wiadomych względów zaginął. A byłby to idealny dawca.
Silniki mechanicznie pomiędzy modelami są takie same, ale różnią się sterownikami.
Silników jest dość dużo w sprzedaży, ale sterowanie z W140 i W210 ma tą wadę że od razu komunikuje się z innymi sterownikami.
Ponieważ nie chcę wyważać otwartych drzwi, czy ktoś słyszał o bezproblemowym wmontowaniu silnika V8 500E z W140 ( razem ze skrzynią) do W124 bez jakichkolwiek problemów z brakiem komunikami sterownika silnika z innymi systemami ( ABS/ASD, itp) , ( sterownik z W202 od razu potrzebuje info o prędkości kół do regulacji uślizgu kół - zmniejszenie momentu przy buksowaniu, oraz regulacji prędkości obrotowej silnika przy dojeździe do świateł).
Sterownik silnika razem ze skrzynią z W140 byłoby cenowo przystępne ( nawet kupić rozbite W140 za ok 5tys zł).

Gdyby ktoś miał jakieś info o wmontowaniu silnika kompletnego wraz ze sterownikiem z innych modeli, głównie chodzi o V8 ( V12 nawet się nie odważę, bo AMG i Brabus ledwo co dało radę). Czy nie przejdzie w tryb awaryjny 1200obr i tyle zabawy. Jeśli tylko po podaniu odpowiedniego napięcia zasilania, odpalę silnik i wszystko będzie OK, a sterownik nie będzie ograniczał osiągów poprzez brak komunikacji, to nie pozostaje nic innego jak kupić W140 500SE/SEL np anglika, przemontować silnik w budę W124 i cieszyć się samochodem który na prostej będzie szatanem, ze skręcaniem będzie trudnej. Hamulce i zawias wiadomo do wymiany.

Doskonale wiem że najlepiej zrobić głowicę i oddać samochód, ale taki swap byłby ciekawy. 5L w C124, w jakiejś perspektywie czasowej ma być sekwencja LPG ( chociaż wątpię, bo obecne 300E24V na LPG przejechał tylko kilka tys km i zostało wymontowane - za duże dławienie dolotu) dlatego wszystko na K/KE jet'ie odpada

Dokładnie ten sam problem jest z W210, czy wymontowanie silnika ze skrzynią i wmontowanie do W124 ( pomijając przerobienie kielichów ściany grodziowej aby głowice się zmieściły) nie będzie kłopotliwe - bądź też praktycznie niewykonalne?


Na górę
Post: ndz maja 08, 2011 11:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Tu jest silnik 320 ze wszystkim co potrzeba do swapu.:
http://124coupe.pl/forum/viewtopic.php?id=5048
Wsadzenie silnika V8 to juz ostra rzeźba ,chociaż do zrobienie:

Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: pn maja 09, 2011 12:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Marcin S pisze:
Silniki mechanicznie pomiędzy modelami są takie same, ale różnią się sterownikami.


Nie licząc różnic we wnętrzach silników 119.9xx, to między modelami aut różnią się miski, smok, łapy, kolektory wydechowe i jeszcze kilka można wymienić.

Do W124 szukaj silnika z R129, bo jest najbardziej zbliżony tym co wymieniłem, a jeśli chcesz odpalić go łatwo i przyjemnie to szukaj na ke-jecie.

Kielichów nie trzeba ruszać.

Zrobić z takiego auta daily-drivera jest bardzo czasochłonne, ale do zabawy realne.

Który rzeźbiarz miałby to robić?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn maja 09, 2011 8:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
zegarek pisze:


Do W124 szukaj silnika z R129, bo jest najbardziej zbliżony tym co wymieniłem, a jeśli chcesz odpalić go łatwo i przyjemnie to szukaj na ke-jecie.

Który rzeźbiarz miałby to robić?


no wychodzi z tego że ja :roll:

Ke-jet odpada, ze względów jak już pisałem wcześniej.

Źle się wyraziłem, nie kielichy amortyzatorów do spawania, tylko dwie blachy za kielichami w stronę podszybia ( plus belka zawieszenia).
Generalnie nie mam zbytniej ochoty się w to bawić, bo jak coś nie wyjdzie - a jest b.duże prawdopodobieństwo - stracony będzie nie tylko czas ale trochę $$$, a samochód nadal nie będzie jeździł. Mając dawce w postaci rozbitego W124 V8 jest to tylko kwestia czasu żeby wszystko było ok (wszystkie elementy różniące się bym miał) , szczep z innych modeli jest lekko mówiąc ryzykowne.

A to zdjęcie w poście wyżej jest z przekładki zwykłego sedana, na v8, jednak z tego co pamiętam dawcą był jednak 124, a to upraszcza wszystko.

Temat silnika 320 z linku powyżej, już wstępnie dogadany, więc teram V8 można traktować na chwilę obecną jako ciekawostkę, chociaż w przyszłości w kolejnym samochodzie jak najbardziej aktualny.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl