MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
M119 4.2 + kompressor? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54066 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Danski [ śr kwie 13, 2011 10:44 am ] |
Tytuł: | M119 4.2 + kompressor? |
Witam, Jak w temacie... czy ten silnik może zostać doładowany na 0,4 bar na fabrycznych gratach i nie odprężając go? Realnie z 0,4 bar powinno się uzyskać ok. 390 KM i 500 Nm ...czy skrzynia to wytrzyma? Pozdrawiam Daniel |
Autor: | krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 10:58 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Danski pisze: czy skrzynia to wytrzyma? Nie sądzę, żebyś tyle uzyskał. Może być motka też, żeby kompresor gdzieś upchać. W 500E jest już mocniejsza skrzynia a mial "tylko" 326KM nominalnie. AMG, który robi tuning "bezpieczny" (w odróżnieniu od pomyleńców z Brabusa), kręcił 400E/E420 do 312KM i 425Nm. A skrzynia i tak była dłubana najczęściej. |
Autor: | Danski [ śr kwie 13, 2011 11:04 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
...tutaj jest stronka (http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma43 ... 05_kw.html) do znanej niemieckiej firmy tunerskiej, która modyfikując wyłącznie program kompa uzyskuje moment 428 Nm i zapewniają, że skrzynia da sobie radę bez problemu... jak zauważycie oferują również compressor kit, ale nie wiem, czy to tylko modyfikacja silnika, czy również skrzyni... |
Autor: | krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 11:18 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Zrobisz, jak chcesz, ale wydaje mi się, że oni zwyczajnie go zawirusują na ECU i tyle. Co do kompresora, to jak pisałem wyżej - gdzie on wejdzie? Ja bym nie ruszał, albo szukał gratów z AMG albo Brabusa. 400E ma przecież i tak kombinowaną komorę. Weź najpierw wniknij tu: http://www.geocities.jp/w124ridaz i pomyśl, czy nie jest mądrzej zrobić to powoli i na oryginalnych klamotach. Poza tym, jak będziesz miał nawet te 500Nm i 400KM, to przecież z miejsca nie ruszysz. Ty masz standardowy zawias, czy sportline? A przy dużych szybkościach stadardowy automat da Ci wciry chyba tez. Jak masz mocy mało, to poszukaj E73. Albo zbieraj na E60 z E500Limited. Bo chyba by mnie w łeb po...lo, żebym dał € 11.299,00 bez gwarancji i papierów (wszystko płatne dodatkowo) za kompresor: http://www.skn-tuning.de/de/produkt.htm ... id=411981& |
Autor: | Danski [ śr kwie 13, 2011 11:34 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
...widzę, że AMG kiedyś zajmowało się 400E ![]() ![]() A propos miejsca na kompresor to nie będzie z tym większego problemu... martwi mnie tylko dość wysoki stopień sprężania w 4.2 ...w kwestii kosztów to fakt SKN sporo sobie winszują... nie wiem jak AMG (i czy w ogóle bu się podjęli) i Brabus... na markowych podzespołach (lecz w niemarkowym serwisie) można sam kompresor kit zapodać za ok 10 000 PLN... w skład wchodzi oczywiście kompresor z "orurowaniem", intercooler, wtryski, komputer i ewentualnie nowa pompa paliwa... |
Autor: | krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 11:51 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Ja bym zlał drogi oficjalne i po prostu klamotów po ebayach poszukał. Wałków, kumuptyra i już masz ze dwadzieścia parę kucy. AMG i Brabus nie odpisuje. Trzeba dzwonić. Tylko, że Ci może grasica się ogniem żywym zając, jak Ci cenę zasuną. |
Autor: | butek22 [ śr kwie 13, 2011 12:58 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Kompresor napewno jakos upchniesz do M119, chociazyby wywalajac pompe od przewietrzania układu wydechowego gdy silnik jest zimny, ta pompa jest potrzebna tylko by emisja spalin na zimnym silniku spełniała normy. A ASB zawsze mozesz spróbować zaadoptować od V12. |
Autor: | szymon.dziawer [ czw kwie 14, 2011 3:25 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Patrząc na przeróżne modyfikacje ukułem sobie teorię z którą nie zgadza się żaden tuningowiec. Brzmi ona: jeśli chcesz mieć szybszy samochód, kup sobie szybszy samochód. Chyba, że ma być to „sztuka dla sztuki”. Anegdota: Kolega tuningował przez spory okres studiów silnik Junaka M10. Motocykl był w pełnym oryginale, ale sam silnik to majsterszyk. Kuty tłok, tytanowy korbowód, zupełnie zmodyfikowany wał korbowy, głowica, gaźnik mechaniczny z japończyka... Wszystko pięknie policzone i zrobione naprawdę ze smakiem i głową. Sama przeróbka - materiały i robocizna, której nie dało zrobić się własnymi rękoma, kosztowała (a było to jeszcze w XX wieku) grubo ponad 2000 zł, co na studenta było kwotą więcej niż abstrakcyjną, biorą pod uwagę, że były to czasy, gdzie ładnego Junaka kupowało się za 1000-1500 zł. Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł. Szymon |
Autor: | krasuss młodszy [ czw kwie 14, 2011 3:37 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
szymon.dziawer pisze: Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł. Dobre. ![]() A co do tej przerobki, to zupelnie sie zgadzam. To nie Stany, gdzie zostawiało sie 40% rezerwy w silniku, żeby jeszcze aftermarket zarobił i Yenko mial na hamburgera. ![]() Tym bardziej, ze 400E jest jednak mało i trochę szkoda go skundlic. Ja w takiej sytuacji opyliłbym 400E do DE i tam poszukał E73 Touring. Dostac lanie od kombi... ![]() |
Autor: | Danski [ pt kwie 15, 2011 8:36 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Zgadzam się całkowicie, że najlepiej jest kupić coś "na gotowo" mocniejszego...są jednak przypadki, gdzie można dojść do bardzo dobrej relacji koszty/przyrost mocy, która niejednokrotnie lepiej wychodzi niż kupowanie gotowego auta. Cała sztuka polega na tym, aby nie popaść w "hazard" tzn. w pewnym momencie można się zatracić i inwestować w coś co jest sztuką dla sztuki. Jest jeszcze jedna kwestia, którą biorę pod uwagę: "podrasowywanie" jednostki jeżdżącej to po pierwsze tworzenie, czegoś indywidualnego, po drugie to takie kupowanie na raty... bo nie sztuką wydać od razu znaczną sumę na gotowy mocny pojazd... Te 30-40% rezerwy posiada większość niedoładowanych silników... Oczywiście nie podjąłem jeszcze decyzji o modyfikacji mojej 400E, bo też się zastanawiam, czy jej nie zaszkodzi, czy nie jest jednak lepszy oryginał itp. ...więc na początek spróbuję tej modyfikacji na moim "przełajowcu" Justy 4WD ![]() ...ja uważam, że Junak tak szybki jak Jawa jest jednak od niej bardziej wartościowy...bez względu na koszty, bo przecież życie nie składa się wyłącznie z pieniędzy ![]() |
Autor: | krasuss młodszy [ pt kwie 15, 2011 8:58 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Nie, no jasne, że nie podejrzewam Cię na wstępie, że pójdziesz w chaos i niszczycielstwo. ![]() Wydaje mi się tylko, że może być tak, że 400E, które jest przecież najczęściej na seryjnym zawiasie, nie jest poszerzane jak 500E, ma ponoć tylko lekko zmodyfikowaną komorę i nie ma mocnej skrzyni może Ci zwyczajnie się rozkraczyć jak mu zadasz 500Nm i 400KM. A jak zaczniesz go przerabiać, to Ci na końcu wyjdzie i tak 500E, ino "kapę" szybsze. ![]() Nie papraj się w dmuchawki, śmigła. Jak masz wolne moce finansowe, wsadź M120 ze skrzynią i masz temat z bani. Tylko ten dźwięk cudaczny zamiast V8... Do tego dokup W201 i tam wsadź stary motor z 400E. I masz pojazd, którym szatan bałby się jeździć. ![]() |
Autor: | Frytejro [ pt kwie 15, 2011 10:21 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
szymon.dziawer pisze: Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł. Chyba mu cos nie wyszlo bo Junak w standardzie jedzie tak jak taka jawa ![]() Nasze bolidy jakimi tutaj na forum sie poruszamy, ani nie sa szybkie, ani ekonomiczne, a nikt nie ma ochoty zameiniac tego na honde vteca ![]() Ja np kocham tuningowac komputer, dlatego moj zestaw kosztuje 1000 a dziala jak taki za 3000 i to jest wlasnie fajne w tym wszystkim |
Autor: | WLD_Wlodi [ pt kwie 15, 2011 11:43 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
6.0 V12 + dobrze go dmuchnąć. W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik, a moc oscylowała w granicach 600KM . |
Autor: | krasuss młodszy [ pt kwie 15, 2011 11:56 am ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
WLD_Wlodi pisze: W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik Zonda Ale rzeźnia to 2008 Zonda R Cytuj: 6.0 L AMG V12 739 hp @8000 rpm 523 ft·lbf torque Ale ja nie wiem, czy to jest "sport", jak ludzie z niego z lękami, łzami w oczach i na miękkich, dygoczących kolanach wysiadają. A w nocy budzą z krzykiem. ![]() |
Autor: | Danski [ pt kwie 15, 2011 1:33 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
V12 zapewne można włożyć, ale to już jest "rzeźba w ryżu"... chodzi o to, że relatywnie niedużym kosztem (i bez cyrkowej modyfikacji) można delikatnie "dmuchnąć" niemiecką technikę (która posiada bezpieczny margines) i uzyskać praktycznie w serii przyrost 30-40%... o zawieszenie się nie boję, bo nie ścigam się w Szklarskiej Porębie... a hamulce są standardowe tak jak w 500E i SL... BTW, oczywiście idąc krok za krokiem... można by wstawić tam nawet silnik od Veyron'a...i jeszcze dołożyć więcej (czyt: bar) niż fabryka przewidziała ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |