MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

M119 4.2 + kompressor?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54066
Strona 1 z 2

Autor:  Danski [ śr kwie 13, 2011 10:44 am ]
Tytuł:  M119 4.2 + kompressor?

Witam,

Jak w temacie... czy ten silnik może zostać doładowany na 0,4 bar na fabrycznych gratach i nie odprężając go?
Realnie z 0,4 bar powinno się uzyskać ok. 390 KM i 500 Nm ...czy skrzynia to wytrzyma?
Pozdrawiam
Daniel

Autor:  krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 10:58 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

Danski pisze:
czy skrzynia to wytrzyma?


Nie sądzę, żebyś tyle uzyskał. Może być motka też, żeby kompresor gdzieś upchać.

W 500E jest już mocniejsza skrzynia a mial "tylko" 326KM nominalnie.

AMG, który robi tuning "bezpieczny" (w odróżnieniu od pomyleńców z Brabusa), kręcił 400E/E420 do 312KM i 425Nm. A skrzynia i tak była dłubana najczęściej.

Autor:  Danski [ śr kwie 13, 2011 11:04 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

...tutaj jest stronka (http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma43 ... 05_kw.html) do znanej niemieckiej firmy tunerskiej, która modyfikując wyłącznie program kompa uzyskuje moment 428 Nm i zapewniają, że skrzynia da sobie radę bez problemu... jak zauważycie oferują również compressor kit, ale nie wiem, czy to tylko modyfikacja silnika, czy również skrzyni...

Autor:  krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 11:18 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

Zrobisz, jak chcesz, ale wydaje mi się, że oni zwyczajnie go zawirusują na ECU i tyle. Co do kompresora, to jak pisałem wyżej - gdzie on wejdzie? Ja bym nie ruszał, albo szukał gratów z AMG albo Brabusa. 400E ma przecież i tak kombinowaną komorę.

Weź najpierw wniknij tu: http://www.geocities.jp/w124ridaz i pomyśl, czy nie jest mądrzej zrobić to powoli i na oryginalnych klamotach.

Poza tym, jak będziesz miał nawet te 500Nm i 400KM, to przecież z miejsca nie ruszysz. Ty masz standardowy zawias, czy sportline? A przy dużych szybkościach stadardowy automat da Ci wciry chyba tez.

Jak masz mocy mało, to poszukaj E73. Albo zbieraj na E60 z E500Limited.

Bo chyba by mnie w łeb po...lo, żebym dał € 11.299,00 bez gwarancji i papierów (wszystko płatne dodatkowo) za kompresor: http://www.skn-tuning.de/de/produkt.htm ... id=411981&

Autor:  Danski [ śr kwie 13, 2011 11:34 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

...widzę, że AMG kiedyś zajmowało się 400E ;) ...teraz nawet nie odpiszą (pisałem do nich) ;( ...oczywiście jestem jak najbardziej za firmowymi modyfikacjami + bez pośpiechu... Brabus jak najbardziej się podejmie (ceny jeszcze nie znam)... E60 i E73 to krzykliwe bestie, a mi zależy, aby zewnętrznie (włącznie z ustawieniem nadwozia) wyglądał jak fabryka, nie rzucał się w oczy... poza tym gdzie ja znajdę tak utrzymany egzemplarz jak mój ;) ...za tak rozsądne pieniądze
A propos miejsca na kompresor to nie będzie z tym większego problemu... martwi mnie tylko dość wysoki stopień sprężania w 4.2
...w kwestii kosztów to fakt SKN sporo sobie winszują... nie wiem jak AMG (i czy w ogóle bu się podjęli) i Brabus... na markowych podzespołach (lecz w niemarkowym serwisie) można sam kompresor kit zapodać za ok 10 000 PLN... w skład wchodzi oczywiście kompresor z "orurowaniem", intercooler, wtryski, komputer i ewentualnie nowa pompa paliwa...

Autor:  krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 11:51 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

Ja bym zlał drogi oficjalne i po prostu klamotów po ebayach poszukał. Wałków, kumuptyra i już masz ze dwadzieścia parę kucy.

AMG i Brabus nie odpisuje. Trzeba dzwonić. Tylko, że Ci może grasica się ogniem żywym zając, jak Ci cenę zasuną.

Autor:  butek22 [ śr kwie 13, 2011 12:58 pm ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

Kompresor napewno jakos upchniesz do M119, chociazyby wywalajac pompe od przewietrzania układu wydechowego gdy silnik jest zimny, ta pompa jest potrzebna tylko by emisja spalin na zimnym silniku spełniała normy.
A ASB zawsze mozesz spróbować zaadoptować od V12.

Autor:  szymon.dziawer [ czw kwie 14, 2011 3:25 pm ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

Patrząc na przeróżne modyfikacje ukułem sobie teorię z którą nie zgadza się żaden tuningowiec. Brzmi ona: jeśli chcesz mieć szybszy samochód, kup sobie szybszy samochód. Chyba, że ma być to „sztuka dla sztuki”.
Anegdota:
Kolega tuningował przez spory okres studiów silnik Junaka M10. Motocykl był w pełnym oryginale, ale sam silnik to majsterszyk. Kuty tłok, tytanowy korbowód, zupełnie zmodyfikowany wał korbowy, głowica, gaźnik mechaniczny z japończyka... Wszystko pięknie policzone i zrobione naprawdę ze smakiem i głową. Sama przeróbka - materiały i robocizna, której nie dało zrobić się własnymi rękoma, kosztowała (a było to jeszcze w XX wieku) grubo ponad 2000 zł, co na studenta było kwotą więcej niż abstrakcyjną, biorą pod uwagę, że były to czasy, gdzie ładnego Junaka kupowało się za 1000-1500 zł. Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł.
Szymon

Autor:  krasuss młodszy [ czw kwie 14, 2011 3:37 pm ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

szymon.dziawer pisze:
Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł.


Dobre. [zlosnikok]

A co do tej przerobki, to zupelnie sie zgadzam. To nie Stany, gdzie zostawiało sie 40% rezerwy w silniku, żeby jeszcze aftermarket zarobił i Yenko mial na hamburgera. [hihi]

Tym bardziej, ze 400E jest jednak mało i trochę szkoda go skundlic.

Ja w takiej sytuacji opyliłbym 400E do DE i tam poszukał E73 Touring. Dostac lanie od kombi... [zlosnikhihi]

Autor:  Danski [ pt kwie 15, 2011 8:36 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

Zgadzam się całkowicie, że najlepiej jest kupić coś "na gotowo" mocniejszego...są jednak przypadki, gdzie można dojść do bardzo dobrej relacji koszty/przyrost mocy, która niejednokrotnie lepiej wychodzi niż kupowanie gotowego auta.
Cała sztuka polega na tym, aby nie popaść w "hazard" tzn. w pewnym momencie można się zatracić i inwestować w coś co jest sztuką dla sztuki.
Jest jeszcze jedna kwestia, którą biorę pod uwagę: "podrasowywanie" jednostki jeżdżącej to po pierwsze tworzenie, czegoś indywidualnego, po drugie to takie kupowanie na raty... bo nie sztuką wydać od razu znaczną sumę na gotowy mocny pojazd...
Te 30-40% rezerwy posiada większość niedoładowanych silników...
Oczywiście nie podjąłem jeszcze decyzji o modyfikacji mojej 400E, bo też się zastanawiam, czy jej nie zaszkodzi, czy nie jest jednak lepszy oryginał itp.
...więc na początek spróbuję tej modyfikacji na moim "przełajowcu" Justy 4WD ;)

...ja uważam, że Junak tak szybki jak Jawa jest jednak od niej bardziej wartościowy...bez względu na koszty, bo przecież życie nie składa się wyłącznie z pieniędzy ;)

Autor:  krasuss młodszy [ pt kwie 15, 2011 8:58 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

Nie, no jasne, że nie podejrzewam Cię na wstępie, że pójdziesz w chaos i niszczycielstwo. [zlosnikhihi]

Wydaje mi się tylko, że może być tak, że 400E, które jest przecież najczęściej na seryjnym zawiasie, nie jest poszerzane jak 500E, ma ponoć tylko lekko zmodyfikowaną komorę i nie ma mocnej skrzyni może Ci zwyczajnie się rozkraczyć jak mu zadasz 500Nm i 400KM.

A jak zaczniesz go przerabiać, to Ci na końcu wyjdzie i tak 500E, ino "kapę" szybsze. [zlosnikhihi]

Nie papraj się w dmuchawki, śmigła. Jak masz wolne moce finansowe, wsadź M120 ze skrzynią i masz temat z bani. Tylko ten dźwięk cudaczny zamiast V8... Do tego dokup W201 i tam wsadź stary motor z 400E. I masz pojazd, którym szatan bałby się jeździć. [zlosnikhihi] Jak ktoś zmieścił 5litrów w Baby Benza, to i cztery wejdzie.

Autor:  Frytejro [ pt kwie 15, 2011 10:21 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

szymon.dziawer pisze:
Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł.


Chyba mu cos nie wyszlo bo Junak w standardzie jedzie tak jak taka jawa :D - pozatym Junak to inna bajka niz Jawa. Ze mnie sie smiali ze ja jako student tez ostatni grosz pakowalem w swoje AWO i zamaist na imprezy siedzialem w garazu, a inni wozili sie MZetkami, ktore byly duzo mocniejsze niz moje AWO. Tylko niestety jak ja wyjezdzalem z domu, to cale osiedle o tym wiedzialo a raczej slyszało i nie bylo to endendendenden [zlosnik2] Jak to mowia kazdy lubi co lubi :D I mimo iz odstawalem od Japonców to chetnie zemna jechali i mi machali, czego nie mozna bylo powiedizec o podobnej akceptacji dla wlascicieli jaw/mzetek.
Nasze bolidy jakimi tutaj na forum sie poruszamy, ani nie sa szybkie, ani ekonomiczne, a nikt nie ma ochoty zameiniac tego na honde vteca [hihi]

Ja np kocham tuningowac komputer, dlatego moj zestaw kosztuje 1000 a dziala jak taki za 3000 i to jest wlasnie fajne w tym wszystkim

Autor:  WLD_Wlodi [ pt kwie 15, 2011 11:43 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

6.0 V12 + dobrze go dmuchnąć.

W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik, a moc oscylowała w granicach 600KM .

Autor:  krasuss młodszy [ pt kwie 15, 2011 11:56 am ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

WLD_Wlodi pisze:
W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik


Zonda

Ale rzeźnia to 2008 Zonda R

Cytuj:
6.0 L AMG V12
739 hp @8000 rpm
523 ft·lbf torque


Ale ja nie wiem, czy to jest "sport", jak ludzie z niego z lękami, łzami w oczach i na miękkich, dygoczących kolanach wysiadają. A w nocy budzą z krzykiem. [zlosnikhihi]

Autor:  Danski [ pt kwie 15, 2011 1:33 pm ]
Tytuł:  Re: M119 4.2 + kompressor?

V12 zapewne można włożyć, ale to już jest "rzeźba w ryżu"... chodzi o to, że relatywnie niedużym kosztem (i bez cyrkowej modyfikacji) można delikatnie "dmuchnąć" niemiecką technikę (która posiada bezpieczny margines) i uzyskać praktycznie w serii przyrost 30-40%... o zawieszenie się nie boję, bo nie ścigam się w Szklarskiej Porębie... a hamulce są standardowe tak jak w 500E i SL...
BTW, oczywiście idąc krok za krokiem... można by wstawić tam nawet silnik od Veyron'a...i jeszcze dołożyć więcej (czyt: bar) niż fabryka przewidziała :) ...ale nie o to mi chodzi...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/