MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W 201 / M102 - Nadciśnienie w misce olejowej https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=53922 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jawu [ pn kwie 04, 2011 10:11 am ] |
Tytuł: | W 201 / M102 - Nadciśnienie w misce olejowej |
W grudniu spotkało mnie przykre zdarzenie. Rano wsiadłem do samochodu, stojącego przed domem i wyjechałem. Po kilkuset metrach ciśnienie oleju zaczęło spadać. Na zimnym silniku - byłem tym zaskoczony. W rejonie dużej krzyżówki nic nie mogłem zrobić, przejechałem kolejne kilkaset metrów i zatrzymałem się. Cały olej z miski został wyrzucony, a miarka oleju była wysunięta na ok. 10 cm. Jeżdżę dość długo i nigdy, w żadnym samochodzie takie coś mi się nie zdarzyło. Tłumaczyłem to zbyt wczesnym przełączeniem zasilania z benzyny, na gaz. Ponieważ było wtedy minus 10 - 15 stopni, więc rano zawsze jechałem na benzynie i przełączałem na gaz dopiero od 40 stopni. Któregoś dnia to samo się stało, gdy jechałem na benzynie. Tego już nie rozumiałem. Zsunąłem rurkę, łączącą od spodu obudowę filtra powietrza z pokrywą zaworów i tak jeżdziłem. Chcę to uporządkować i mam pytanie: w którym miejscu może być ograniczona drożność systemu przewietrzania miski olejowej ? Samochód jest żwawy, zużycia oleju nie zaobserwowałem, nie dymi, jeżdzi na Pb i LPG. Przejechałem nim ok. 12 tys. km. Dziękuję za podpowiedzi. |
Autor: | ukaniu [ pn kwie 04, 2011 9:01 pm ] |
Tytuł: | Re: W 201 / M102 - Nadciśnienie w misce olejowej |
Trzeba wyczyścić rurki odmy i przeczyścić separator oleju pod deklem zaworów. Spalanie LPG powoduje powstawanie większej ilości pary wodnej która w zimie zamarza i zatyka odpowietrzenie. Na to nie ma rady oprócz długiej trasy aby wysuszyć silnik od środka. |
Autor: | Jawu [ wt kwie 05, 2011 10:40 am ] |
Tytuł: | Re: W 201 / M102 - Nadciśnienie w misce olejowej |
Dzięki ukaniu. Rurki mam czyste, ale nie ma mrozu. Myślałem, że jest jakieś newralgiczne miejsce, w którym powstają zakłócenia odpowietrzania. Z tym silnikiem dopiero się zapoznaję. W zimie faktycznie był niedogrzany i do tego krótkie trasy. Mam jeszcze pytanie: jakąfunkcję pełni śruba na moim zdjęciu - była wykręcona do połowy, a oring na niej sugeruje, że to korek i powinien być dokręcony. Załącznik:
|
Autor: | voytas [ wt kwie 05, 2011 1:20 pm ] |
Tytuł: | Re: W 201 / M102 - Nadciśnienie w misce olejowej |
Jawu pisze: jakąfunkcję pełni śruba na moim zdjęciu Regulator powietrza dodatkowego, czyli w praktyce obrotów na biegu jałowym... |
Autor: | Jawu [ wt kwie 05, 2011 3:27 pm ] |
Tytuł: | Re: W 201 / M102 - Nadciśnienie w misce olejowej |
Dzięki, na razie na tym poprzestanę. Do wolnych obrotów wrócę za kilka dni. Mój samochód ich nie ma, jak jest zimny - muszę je wspomagać pedałem gazu. Wypiętych jest kilka wtyczek i czegoś chyba brakuje. Jak ciepły, to na wolnych obrotach pracuje. Chcę to doprowadzić do porządku, a najlepiej pokażę na zdjęciach. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |