MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 12:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 27, 2006 8:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam dzisiaj odwiedziłem jednego pana mechanika.Przyczyną odwiedzin była paląca sie lampka świec żarowych przy zapalonym silniku
Po wnikliwym sprawdzeniu okazało się ze świeca na 4 cylindrze "nie grzeje". Co za tym idzie na zimnym silniku auto lekko sie kolebie a jak sie nagrzeje chodzi dobrze:)
Mechanik zabrał się za wykrecanie swiecy..po czym stwierdził ze najprawdopodobniej na gwincie świecy zrobił się nagar i lekko przypiekł świece ze nie można jej ruszyć.Czy jest takie coś mozłiwe , mieliście już z czymś takim do czynienia??
Kiedyś wymieniałem świece tyle ze w w115 a nie W210 i nie miałem problemów z odkręceniem choć nie powiem zeby odkrecanie było łatwe?
Gość straszy mnie ze jak sie jej nie da odkręcić to trzebabędzie ściągać niewinną niczemu głowice
[zlosnik]
Mieliscie kiedyś taki problem?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 27, 2006 10:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
chmmm niedobrze...ale chyba jeszcze nie obrobił tej swiecy na okrągło??? ja bym zalał jakim płynem i ewentualnie lekko podgrzał jakims małym palnikiem... To nie zart ale miałem ostanio tak ze odrecałem w MB zamek drzwi i normalnie tak to nie dało sie i obrabiały sie srubokrety... delikatnie podgrzałem i odkrecały sie tak jak by były popuszczone...Te jazdy ze swiecami to czesta usterka pozniejszych CDI...tam sa takie długie i chude swiece i tez sie zapiekają..na to nie ma rady...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 27, 2006 10:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Możliwe, sam miałem taki problem jak wymieniałem komplet świec. Odrobina płynu penetrującego polezało z godzine i puściło, bo innego wyjścia nie miało :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 27, 2006 11:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:06 am
Posty: 76
Lokalizacja: Rzeszów
Ja w swoim "ślepoku" dwa dni temu wymieniałem dwie spalone świece i nie miałem jakoś problemów z odkręceniem.W210 to stosunkowo młode auto i nie powinno być z takim czymś problemów :-?

_________________
W210 E250 TD "ITALIANO"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 12:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Ja troche powiem z innej bajki. Zmienialem olej w motocyklu. Sprawa cała działa sie u kolegi w warsztacie bo on ma dobre klucze. Nie moglem po prostu odkręcić śruby spustowej oleju. Męcze sie i męcze i coca colą polewam specyfikami do srub. NIC NIC NIC. Załamany jestem. Sezon a ja mam stary olej. Ale całej sytuacji przyglądał sie dziadek. MIałz 80 lat. Mówi do mnie ze on to zawsze młoteczkiem pukał w takie gwiny a potem odkręcał. Popukalem chwile z każdej strony... i puściło po 2 sek. Moze to pomoże...

PS. Jakie są obiaw zużytych świec w dieslu? Co ile sie je wymienia?

Pozdro
Maciek

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 1:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Matiej pisze:
PS. Jakie są obiaw zużytych świec w dieslu? Co ile sie je wymienia?


a więc:
Popey pisze:
"nie grzeje". Co za tym idzie na zimnym silniku auto lekko sie kolebie a jak sie nagrzeje chodzi dobrze



Ja wymieniałem świece wtedy, kiedy rano samochód cięzko mi odpalał, a gdy już zapalił przez kilka sekund nie chodził na wszystkich cylindrach.
Chyba nie ma reguły co ile km. Po prostu - wtedy gdy padną.

PS. Jakie są objawy zużytych świec w benzynie? Co ile się je wymienia?
(beka to moja pierwsza benzyna nie licząc jednośladów a tam jakieś łatwiejsze jest - jedzie albo nie) [zlosnikz]
Pozdrawiam - Bouli

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 7:44 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Tak jak piszecie świece maja długi cienki trzpień i bardzo małą uszczelkę izolująca świece od komory grzewczej.Mechanik psikał środkiem penetrującym i ja mam taka operację powtarzać przez parę dni.Na szczęscie nie obrobił jej na okrągło. Mimo ze silniki młode podobno takie rzeczy sie zdażają.Uspokoiliście mnie troche i mam nadzieje ze operacja wymiany przebiegnie bez komplikacji.
Co do sprawdzenia świec to jest na błotniku taka wtyczka od układu grzejnego świec i tam sprawdza się czy świeca grzeje czy nie.Ewentualnie można sprawdzic jej opornosć.
Dzięki za słowa otuchy:)

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 7:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Popey, moze sie upali i utraci, potem poleci glebiej... :-)

Swego w czasu odkrecenie swiec w Vito trwalo to u mnie 2 dni.
Psiki i inne. Na koniec ze wsciekiem podgrzewalismy je nagrzewnica gorocego powietrza. Wreszcie puscila.

Najpierw wymienilem 1 padnieta.
Po 2 dniach poadly kolejne 2...
Final to 4 swiace w ciagu tygodnia.

Poeodzenia

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 8:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Ta świeca mogla byc zbyt mocno dociagnięta, ale ja bym próbowal za wszelką cenę ja wykręcić bez demontażu głowicy.To już jest ostateczność.Tak jak pisali koledzy mozna palniczkiem podgrzać ją to puści nagar jak twierdzi mechanik,ale ja w nagar nie wierzę w tym aucie. Firma LiQui Moly sprzedaje preparat w aerozolu do zapieczonych gwintów z tzw. szokiem termicznym. Może warto tego srodka użyć.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 28, 2006 9:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz cze 29, 2003 10:48 am
Posty: 520
Ja znam lekarstwo na tą chorobę weź młotek 5 kg machnij z za ucha tylko dobrze przyceluj i pier.... musi puścić [zlosnik] a poważnie opukaj ją młotkiem psiuknij jakims siuwaksem i powinienes odkręcić [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 9:23 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Akcje reanimacyjna rozpoczniemy od przyszłego tygodnia a przez ten czas bede traktował to jakimś penetrantem.Damian mówił ze ASO ma jakis specjalny smar do świec zeby sie nie zapiekały a może ten preparat to nic innego jak smar grafitowy który równiez wytrzymuje wysokie temperatury?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 10:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Popey pisze:
Akcje reanimacyjna rozpoczniemy od przyszłego tygodnia a przez ten czas bede traktował to jakimś penetrantem

Nie chcę Cię martwić, ale mój mechanik właśnie walczy z takim zjawiskiem u siebie - próbował ją ruszyć na wszystkie sposoby opisane powyżej ... i nic. Obecnie zakończył rozwiercanie świeczki i dał radę. Co do smaru, myslę że zawsze warto elementy tego wypu przesmarować tzw. miedzianką, żeby później nie mieć problemów.
A problem ze świeczkami w 300 turbo D jest standardem, a nie wyjątkiem.
TRZYMAM KCIUKI!

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 11:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
No i dzisiaj po porannej przejazdzce kolejna kontrolka :( zapaliła sie -kontrolka BAS , ASR .Czy dobrze myśle ze mogą sie juz kończyc klocki hamulcowe na tylnej osi czy znowu cos innego?
Co jednak najciekawsze po zatrzymaniu auta ,postoju i ponownym ruszeniu informacja zniknęła a kontrolka zgasła.....W 210 ma humory?
Może ktoś z Was posiada jakis opis kontrolek ew jakąś książkę do W 210.Ja mam takową instrukcję ale po belgijsku..a język cholernie dziwny.

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 12:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Popey pisze:
No i dzisiaj po porannej przejazdzce kolejna kontrolka :( zapaliła sie -kontrolka BAS , ASR .Czy dobrze myśle ze mogą sie juz kończyc klocki hamulcowe na tylnej osi czy znowu cos innego?.

Przy kończących się klockach zapaliłby się inny komunikat (niestety, ale nie pomnę jaki).

_________________
Pozdrawiam, Marcin

BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800

Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 29, 2006 1:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jest mroz...Zaswiecenie sie ABS/ASR to po prostu bład ktoregos czujnika ABS.Jesli zgasło to nie ma powodow do niepokoju-jesli bedzie sie tak robiło cyklicznie to trzeba wtedy sprawdzic czu ktorys czujnik nie ma przerwy...Ja teraz w 126 miałem to samo-zaswiecił sie bez powodu ABS -po zgaszeniu i ponownym uruchomienieu ok.....W mrozy dzieja sie z elektryka dziwne rzeczy [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl