MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[126] Diagnoza usterki NIVO
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=53687
Strona 1 z 1

Autor:  zegarek [ pn mar 21, 2011 11:11 am ]
Tytuł:  [126] Diagnoza usterki NIVO

Pacjent W126 z m117.
Muszę zrobić porządek z NIVO, bo ogólnie nie działa i nie wiem jak się za to zabrać.

Fakty:
- instalacja jest kompletna i szczelna
- jest płyn
- tył stoi równo i nigdy nie opada po wyłączeniu silnika, nawet po miesiącu stania.
- tył się nie podnosi przy ruszaniu dźwigienką

Pewnie jest albo zawór albo pompa padnięta, ale czy da się coś wykluczyć z tego opisu?

Autor:  Mor [ pn mar 21, 2011 11:36 am ]
Tytuł:  Re: [126] Diagnoza usterki NIVO

a czy opada, jak ruszasz dźwignią zaworu? jeśli nie, to on napewno jest niesprawny. A czy pompa. Można sprawdzić ciśnienie, albo zobaczyć co będzie po naprawie zaworu.

Autor:  zegarek [ pn mar 21, 2011 11:51 am ]
Tytuł:  Re: [126] Diagnoza usterki NIVO

Wydaje mi się, że robiłem taki test w drugą stronę i nic się nie działo, ale to było z rok temu i nie zwróciłem uwagi czy opadał.
Dzięki za podpowiedź.

Jeszcze pytanie - czy ten zawór jest naprawialny?

Autor:  voytas [ pn mar 21, 2011 2:54 pm ]
Tytuł:  Re: [126] Diagnoza usterki NIVO

Jeśli tył nie opada to pompa raczej trzyma - zawór chyba też?

Zacząłbym od próby odpowietrzenia i rozruszania tego zaworu/regulatora - może odżyje...

Autor:  zegarek [ pn mar 21, 2011 4:42 pm ]
Tytuł:  Re: [126] Diagnoza usterki NIVO

voytas pisze:
Zacząłbym od próby odpowietrzenia


Jak się odpowietrza ten układ?

Autor:  kit [ pn mar 21, 2011 5:33 pm ]
Tytuł:  Re: [126] Diagnoza usterki NIVO

voytas pisze:
Jeśli tył nie opada to pompa raczej trzyma - zawór chyba też?


To nie pompa ma trzymać tylko zawór. co do pompy to musi dawać odpowiednie ciśnienie (coś koło 130 bar mierzone na 'odpowietrzniku' regulatora o ile dobrze pamiętam).

Układu właściwie nie trzeba odpowietrzać. Można po odkręceniu dźwigni regulatora od stabilizatora ustawić ją na podnoszenie i opuszczanie kilka razy (na zapalonym motorze). Po prostu pompa pobiera sobie ze zbiorniczka olej i pompuje do regulatora potem z reg. olej wraca do zbiorniczka. Jeśli dźwignia jest wychylona na napełnianie (podnoszenie tyłu) to olej z reg. trafia do amortyzatorów-siłowników. jeśli dźwignia wychylona jest w drugą stronę to olej z amorów-siłowników trafia przez regulator do zbiorniczka.


Jeśli z odpowietrznika (na zapalonym motorze) leci olej , nie piana to albo pompa daje za słabe ciśnienie albo coś z regulatorem nie teges.

kiedyś temat przerabiałem:
viewtopic.php?f=25&t=38337&p=333349&hilit=nivo#p333349
viewtopic.php?f=25&t=27518&p=241886&hilit=nivo#p241886

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/