MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[126] Diagnoza usterki NIVO https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=53687 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zegarek [ pn mar 21, 2011 11:11 am ] |
Tytuł: | [126] Diagnoza usterki NIVO |
Pacjent W126 z m117. Muszę zrobić porządek z NIVO, bo ogólnie nie działa i nie wiem jak się za to zabrać. Fakty: - instalacja jest kompletna i szczelna - jest płyn - tył stoi równo i nigdy nie opada po wyłączeniu silnika, nawet po miesiącu stania. - tył się nie podnosi przy ruszaniu dźwigienką Pewnie jest albo zawór albo pompa padnięta, ale czy da się coś wykluczyć z tego opisu? |
Autor: | Mor [ pn mar 21, 2011 11:36 am ] |
Tytuł: | Re: [126] Diagnoza usterki NIVO |
a czy opada, jak ruszasz dźwignią zaworu? jeśli nie, to on napewno jest niesprawny. A czy pompa. Można sprawdzić ciśnienie, albo zobaczyć co będzie po naprawie zaworu. |
Autor: | zegarek [ pn mar 21, 2011 11:51 am ] |
Tytuł: | Re: [126] Diagnoza usterki NIVO |
Wydaje mi się, że robiłem taki test w drugą stronę i nic się nie działo, ale to było z rok temu i nie zwróciłem uwagi czy opadał. Dzięki za podpowiedź. Jeszcze pytanie - czy ten zawór jest naprawialny? |
Autor: | voytas [ pn mar 21, 2011 2:54 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] Diagnoza usterki NIVO |
Jeśli tył nie opada to pompa raczej trzyma - zawór chyba też? Zacząłbym od próby odpowietrzenia i rozruszania tego zaworu/regulatora - może odżyje... |
Autor: | zegarek [ pn mar 21, 2011 4:42 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] Diagnoza usterki NIVO |
voytas pisze: Zacząłbym od próby odpowietrzenia Jak się odpowietrza ten układ? |
Autor: | kit [ pn mar 21, 2011 5:33 pm ] |
Tytuł: | Re: [126] Diagnoza usterki NIVO |
voytas pisze: Jeśli tył nie opada to pompa raczej trzyma - zawór chyba też? To nie pompa ma trzymać tylko zawór. co do pompy to musi dawać odpowiednie ciśnienie (coś koło 130 bar mierzone na 'odpowietrzniku' regulatora o ile dobrze pamiętam). Układu właściwie nie trzeba odpowietrzać. Można po odkręceniu dźwigni regulatora od stabilizatora ustawić ją na podnoszenie i opuszczanie kilka razy (na zapalonym motorze). Po prostu pompa pobiera sobie ze zbiorniczka olej i pompuje do regulatora potem z reg. olej wraca do zbiorniczka. Jeśli dźwignia jest wychylona na napełnianie (podnoszenie tyłu) to olej z reg. trafia do amortyzatorów-siłowników. jeśli dźwignia wychylona jest w drugą stronę to olej z amorów-siłowników trafia przez regulator do zbiorniczka. Jeśli z odpowietrznika (na zapalonym motorze) leci olej , nie piana to albo pompa daje za słabe ciśnienie albo coś z regulatorem nie teges. kiedyś temat przerabiałem: viewtopic.php?f=25&t=38337&p=333349&hilit=nivo#p333349 viewtopic.php?f=25&t=27518&p=241886&hilit=nivo#p241886 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |