MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W202 C280 wymiana sondy Lambda.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=53589
Strona 1 z 1

Autor:  dawers [ pn mar 14, 2011 3:47 pm ]
Tytuł:  W202 C280 wymiana sondy Lambda.

Musze zmierzy się z wymianą sondy Lambda w mojej gwieździe. Byłem na komputerze i pokazał trzy błędy na Lambdzie, brak grzania i dwa inne. Prawdopodobnie jej uszkodzenie nastąpiło przy uderzeniu w tył samochodu zeszłego roku, na tyle mocne że zagięło mi końcówki tłumika ( teraz mam a'la diesel :) ). Bardzo proszę o podpowiedzi od osób znających ten temat praktycznie. LJest to MB W202 C280 z 1993 roku, nigdy nie było gazu jeśli to ma jakieś znaczenie.
pozdr.dawers

Autor:  darus [ pn mar 14, 2011 7:20 pm ]
Tytuł:  Re: W202 C280 wymiana sondy Lambda.

Jak to w wydechu bywa, może się łatwo nie poddać. Jeżeli kupisz sondę w zamienniku nie będzie miała kostki i trzeba będzie połączyć przewody sprasowując je za pomocą wsuwek i praski do końcówek elektrycznych.

Autor:  dawers [ wt mar 15, 2011 7:21 am ]
Tytuł:  Re: W202 C280 wymiana sondy Lambda.

kupiłem/zamówiłem oryginał Bosch'a, ma być u mnie za parę dni bo podobno nie ma takiej lambdy w kraju :) Sądzę też ze będzie razem z kostką.

Autor:  mr_simon [ wt mar 15, 2011 8:16 am ]
Tytuł:  Re: W202 C280 wymiana sondy Lambda.

Oto kilka rad (tekst z mb.org.pl):

- najlepiej na zimnym, ewentualnie cipły ale nie na gorącym bo można urwac sondę i wtedy jest problem
- można sobie popsikać jakimś odrdzewiaczem i oczywiście odczekać
- czysto teoretycznie to każda sonda będzie pasowała i będzie działać aby miała paramtry odpowiednie:
1. gwint musi być właściwy moim przypadku M18
2. jeżeli kolry kabli są (2xbiałe, 1x czarny, 1x szary) to jest to sonda 1V i musisz mieć na wiązce takie same kolorki kabli, sposób podłaczenia oczywisty (czarny do czarnego, szary do szarego i białe jak leci, nie ma znaczania)
3. jeżlei sonda 5V to kolory kabli sa inne (czarny,czerwony,żółty i biały) i taka tez wiązka i taką też trzeba założyć
4. ważny jest sposób łaczenia przewodów przy wymianie (przy tzw uniwersalnych) podobno nie wolno lutować, ale za pomocą złączek elektrycznych. generalnie to są do tego takie rurki, wkłąda się przewody i zaciska i już. ja mam zamiar najpierw zlutować i dopiero potem zacisnąć. choć jest szkoła że najpier w kwasie a dopiero potem cyna, najlepiej bez domieszek innych metali i kalafonii.
- do wymiany używa się kluczy do tego przeznaczonych lub innych o ile podejdziesz do niej.
- nową sonde najlepiej zamontować na specjalny smar wysokotemperaturowy, na bazie miedzi lub aluminium. wytrzymałośc do ponad 1000 st C. dzięki temu kolejna wymiana będzie łatwiejsza.

Autor:  ukaniu [ wt mar 15, 2011 9:51 am ]
Tytuł:  Re: W202 C280 wymiana sondy Lambda.

Pewna ilość tlenu potrzebna do pracy sondy przenika poprzez kable - stąd nie wolno ich lutować bo zalewa się pory pomiędzy drutami i nie ma przepływu.
Druty sondy najprościej i całkowicie skutecznie - odciąć za wtyczką (od starej) odizolować na kilku cm i skręcić mocno kleszami w warkocz i zaizolować plastrem. Łączenie blisko oryginalnej wtyczki od starej sondy.

Autor:  dawers [ wt mar 15, 2011 1:46 pm ]
Tytuł:  Re: W202 C280 wymiana sondy Lambda.

Sonda jest oryginalna z kostką ją łączącą wiec odpada jakieś lutowanie. Swoją drogą z sondami uniwersalnymi, moim zdaniem, jest jak z takimi uniwersalnymi oponami. Mój model lambdy pasuje do C280, C36 AMG i W140 320. Może dyktuje to gługośc kabelka lub rodzaj wtyczki, ale gdyby tylko taka byłaby różnica to producent napewno zadbałby o unifikacje bo po co mu dodatkowe utrudnienia. Inne lambdy maja odnośniki do różnych marek i modeli, ta nie :(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/