MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 14, 2011 3:47 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:31 am
Posty: 6
Musze zmierzy się z wymianą sondy Lambda w mojej gwieździe. Byłem na komputerze i pokazał trzy błędy na Lambdzie, brak grzania i dwa inne. Prawdopodobnie jej uszkodzenie nastąpiło przy uderzeniu w tył samochodu zeszłego roku, na tyle mocne że zagięło mi końcówki tłumika ( teraz mam a'la diesel :) ). Bardzo proszę o podpowiedzi od osób znających ten temat praktycznie. LJest to MB W202 C280 z 1993 roku, nigdy nie było gazu jeśli to ma jakieś znaczenie.
pozdr.dawers

_________________
MB W202 C280 R6
MB W115 OM 616.916 w Gaz 69


Na górę
Post: pn mar 14, 2011 7:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jak to w wydechu bywa, może się łatwo nie poddać. Jeżeli kupisz sondę w zamienniku nie będzie miała kostki i trzeba będzie połączyć przewody sprasowując je za pomocą wsuwek i praski do końcówek elektrycznych.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 7:21 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:31 am
Posty: 6
kupiłem/zamówiłem oryginał Bosch'a, ma być u mnie za parę dni bo podobno nie ma takiej lambdy w kraju :) Sądzę też ze będzie razem z kostką.

_________________
MB W202 C280 R6
MB W115 OM 616.916 w Gaz 69


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 8:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Oto kilka rad (tekst z mb.org.pl):

- najlepiej na zimnym, ewentualnie cipły ale nie na gorącym bo można urwac sondę i wtedy jest problem
- można sobie popsikać jakimś odrdzewiaczem i oczywiście odczekać
- czysto teoretycznie to każda sonda będzie pasowała i będzie działać aby miała paramtry odpowiednie:
1. gwint musi być właściwy moim przypadku M18
2. jeżeli kolry kabli są (2xbiałe, 1x czarny, 1x szary) to jest to sonda 1V i musisz mieć na wiązce takie same kolorki kabli, sposób podłaczenia oczywisty (czarny do czarnego, szary do szarego i białe jak leci, nie ma znaczania)
3. jeżlei sonda 5V to kolory kabli sa inne (czarny,czerwony,żółty i biały) i taka tez wiązka i taką też trzeba założyć
4. ważny jest sposób łaczenia przewodów przy wymianie (przy tzw uniwersalnych) podobno nie wolno lutować, ale za pomocą złączek elektrycznych. generalnie to są do tego takie rurki, wkłąda się przewody i zaciska i już. ja mam zamiar najpierw zlutować i dopiero potem zacisnąć. choć jest szkoła że najpier w kwasie a dopiero potem cyna, najlepiej bez domieszek innych metali i kalafonii.
- do wymiany używa się kluczy do tego przeznaczonych lub innych o ile podejdziesz do niej.
- nową sonde najlepiej zamontować na specjalny smar wysokotemperaturowy, na bazie miedzi lub aluminium. wytrzymałośc do ponad 1000 st C. dzięki temu kolejna wymiana będzie łatwiejsza.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 9:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pewna ilość tlenu potrzebna do pracy sondy przenika poprzez kable - stąd nie wolno ich lutować bo zalewa się pory pomiędzy drutami i nie ma przepływu.
Druty sondy najprościej i całkowicie skutecznie - odciąć za wtyczką (od starej) odizolować na kilku cm i skręcić mocno kleszami w warkocz i zaizolować plastrem. Łączenie blisko oryginalnej wtyczki od starej sondy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 1:46 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2010 10:31 am
Posty: 6
Sonda jest oryginalna z kostką ją łączącą wiec odpada jakieś lutowanie. Swoją drogą z sondami uniwersalnymi, moim zdaniem, jest jak z takimi uniwersalnymi oponami. Mój model lambdy pasuje do C280, C36 AMG i W140 320. Może dyktuje to gługośc kabelka lub rodzaj wtyczki, ale gdyby tylko taka byłaby różnica to producent napewno zadbałby o unifikacje bo po co mu dodatkowe utrudnienia. Inne lambdy maja odnośniki do różnych marek i modeli, ta nie :(

_________________
MB W202 C280 R6
MB W115 OM 616.916 w Gaz 69


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl