MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 02, 2011 7:44 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam.
Nie wiem czy to dobrze działa u mnie czy cos jest nie hallo. Jezeli jest cos nie tak to moze mnie ktos nakieruje.. O co chodzi.
Właczam cokolwiek (ec, lub ktorys przycisk z klimy [o szybie nie mowie]) i przycisk wiatrak automat. Odpalam auto i jade. Auto zimne, na polu -10. A ten układ po chwili zaczyna wiatrak załaczac na szybki tryb (ale nie max) i skutecznie uniemozliwia nagrzanie wnetrza. A ze to diesel to wolno się zimą nagrzewa, co za tym idzie poki nie osiagnie normalnej temp to dmucha byle jakim ciepłem. Mowie o jezdzie po miescie w korku kiedys co chwile stajemy (zasieg do 7km) - jadac wiatrak dmucha slabiej, jak staje to sobie uklad wg mnie podnosi troche moc wiatraka. Ogólnie caly uklad niby działa, bo jak silnik jest nagrzany ok i temp w kabinie zaczyna rosnąc, albo jak jade w trase (wtedy lepiej widac bo sie nie staje tylko caly czas jedzie) to jak uklad zaczyna osiagac zadaną temp to wiatrak się ucisza i pozniej tylko co jakis czas "dozuje" dmuch by utrzymywac zadaną temp - czyli jest ok. Niestety w miescie musialbym jezdzic chyba z 20km zeby zaczelo to funkcjonowac jak nalezy. A wiatrak dmucha na tyle mocno ze przez te 7km nie osiagne 83 stopni tylko niecale 80. Ratuję się tym ze na czas nagrzania silnika włączam tryb ręczny min wiatrak i co jakis czas włączam tryb auto, by nadmuchac cieplejszego powietrza i tak w kółko. Jak calkowicie wylacze na 0 panel i włacze znow w trybie auto, to przez minute, dmucha spokojnie i ladnie cieplo idzie z nawiewów, ale po minucie znow zaczyna sie szybki obeig dmuchawy (jakby uklad mial za zadanie jaknajszybciej osiągnac zadana temp i sie wyciszyc ) a to jest niemozliwe przy niskiej temp otoczenia i silnika. Uprzedzam pytanie - pompka obiegu ogrzewania sprawna - osobiscie ja naprawialem - bez niej to wogole uklad głupial i wtedy dmuchal na postoju wiadomo zimnem calkowitym, a tutaj przynajmniej czuc cieplo, mimo iz zabija je za duza moc dmuchawy..

Czy tak ma byc jak opisalem, czy jakis czujnik gdzies jest skopany i dlatego takie "jaja" sa? bo przyznam sie ze latem taki tryb jest super, ale zimą to lipa :P


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 3:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Hmm, ilość ciepła dostarczonego do kabiny w rozsądnym zakresie będzie rosła wraz z siłą nadmuchu. Więc klima mądrze daje duży nadmuch na samym początku w celu szybszego nagrzania wnętrza. Przynajmniej ja tak uważam :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 7:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Chyba faktycznie tak ma byc.. bo nawet nowe klimatroniki w audi tak dzialają - na trybie auto daża do natychmiastowego osiągnięcia zadanej temp, a pozniej sie uspokaja wszsytko.... heh no nic trzeba sie przyzwyczaic i czasem pstryknąc jeden przycisk wiecej :P [zlosnikok]


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 9:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
W Audikach i BMW nowych jest tak jak piszesz, włączają na max nawiew żeby jak najszybciej nagrzać. Jest jedno ale, w tych przypadkach nawiew wlącza się dopiero po 1-2 min. pracy silnika. Jak temp. płynu jest juz złamana, co zapobiega mroźnemu wiatrowi w kabinie ;-).
Może jakis czujniczek siadł lub jest zwarty na stałe który odpowiada za ten efekt o którym mówię?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 7:23 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
NO u mnie tez to trwa 1-2 minuty, ale co to za zlamanie plynu, jak zeby silnik osiagnal 40 stopni toooo chwile mu schodzi... i napewno nie jest to 1 minuta, a nawet po 5 min silnik przy -7 stopniach nie osiagnie 80 wiec dmucha zimnem...noo moze nie zimnem a chlodem [wscieklosc]


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 11:46 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
U mnie w 211-tce tez trzeba chwile odczekac. Auto ma, podobnie jak wiekszosc wspolczesnych diesli, dogrzewanie. U mnie jest elektryczne w innych moze byc na paliwo (cos jak uproszczone Webasto). Inaczej trzeba by czekac cala wiecznosc na ciepelko. Dlatego nawet przy wiekszych mrozach w samochodzie robilo cie znosnie juz po 2km, a po 5 bylo juz przyjamnie.
W lecie przy upale tez nie dmucha od razu na 100%.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl