MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 22, 2011 1:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Pacjent: W124 M102 z klimą manualną, rocznik 1987.
Klima, czynnik chłodzący, wszystkie włączniki, przekaźniki i inne pierdoły - sprawne, gruntowny przegląd klimy w lipcu i do końca sezonu chodziła bez uwag.
Objawy: od dwóch dni przy porannym odpalaniu po przekręceniu kluczyka włącza się wentylator klimy (ten na chłodnicy). Jako, że przy temperaturze -10 i niżej (auto chwilowo stoi poza garażem) akumulator niespecjalnie lubi dodatkowe obciążenie przy odpalaniu, to mam problem z uruchomieniem auta (wentylator chodzi non stop od momentu przekręcenia kluczyka przez kilka minut działania silnika). Akumulator nie jest już pierwszej młodości, ale bez wentylatora radził sobie dobrze z odpalaniem auta. Z wentylatorem mam obawy, że nie da rady zakręcić (wrażenia słuchowe ;) ).
Podejrzenia: w niskiej temperaturze któryś czujnik głupieje i wydaje mu się że klima działa i należy chłodzić układ.

Czego szukać i w jakiej kolejności?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 10:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeden z czujników ciśnienia na osuszaczu (ten czarny granat ;-) na nadkolu) odpowiada za włączenie wentylatora (odłącz oba). Drugi to czujnik temperatury na silniku - ale nie wiem który - bo nie mam klimy ręcznej. Gdzieś musi być zwarcie albo na czujniku cisnienia albo na temperatury

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 12:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
ukaniu pisze:
owiada za włączenie wentylatora (odłącz oba). Drugi to czujnik temperatury na silniku - ale nie wiem który - bo nie mam klimy ręcznej. Gdzieś musi być zwarcie albo na czujniku cisnienia albo na temperatury


U mnie podobny problem, czujnik temp. wymieniłem a wentylator załącza się mimo to i to tylko na zimnym silniku, jak się nagrzeje to już go nie włącza. Po zdjęciu wtyczki z czujnika wentylator od razu się załącza. Powiem szczerze, że nie wiem jak to ugryźć. Póki co jeżdżę bez bezpiecznika w przekaźniku, ale do sezonu letniego wolałbym to naprawić.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 1:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Dzięki za odpowiedzi.
Zapomniałem dopisać, że problem występuje tylko i wyłącznie rano, kiedy temperatura jest około -10 stopni (od 3 dni jest mniej więcej tyle). Jak silnik się podgrzeje - problem przestaje występować. To samo jak wsiadam do auta po pracy - temperatura w ciągu dnia jest wyższa, problem nie występuje.
Dziś rano odłączyłem wtyczkę od wentylatora, ale jest to "naprawa" na zasadzie: coś puka? włącz głośniej radio [zlosnik]
Spróbuję dzisiaj zlokalizować czujniki o których wspomniał ukaniu - zobaczymy jaki wpływ ich odpięcie ma na zachowanie się wentylatora przy ciepłym silniku. A jutro rano powtórzę odłączanie w momencie, kiedy problem się uaktywni.

Tak się jeszcze zastanawiam - czy temperatura zewnętrzna a co za tym idzie odpowiednie zmniejszenie objętości czynnika chłodzącego w układzie może mieć wpływ na błędny odczyt na którymś z czujników?

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 5:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W tym ukladzie, jak mnie pamiec nie mydli, masz czujnik typu wlacz/wylacz; niskie cisnienie nie ma tu nic do rzeczy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl