MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pierścienie tłokowe do 300CE 24V
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=53288
Strona 1 z 1

Autor:  ucho [ pn lut 21, 2011 8:52 pm ]
Tytuł:  Pierścienie tłokowe do 300CE 24V

Witam
Mam kilka pytań odnośnie tematu.
1.Czy ktoś mi może podać numer katalogowy pierścieni w ASO
2.Jaka jest średnica pierścienia.
3.Czym różni się motor 104.980 170kw od 104.980 162 kw oprócz mocy i sterownika
A teraz konkretnie.
Miałem u siebie założony silnik 104.980 12 020637 162 kw padła głowica.Kupiłem drugi w/g dokumentów niby 104.980 170 kw po dwóch latach wywiało uszczelkę pod głowicą i lekko dymi diagnoza mechanika jak już wymieniać uszczelkę to przy okazji robić dół pierścienie itp.Z pierwszego mam cały dół i chciałbym go zrobić i potem tylko remont głowicy i na stary dół.I tu zaczyna się jazda szukając części na jednej stronie sklepu poległem na opisie
coupe 1 300 CE 24V 87-93 104.980 162kw
2 300 CE 24V 87-93 104.980 170 kw
3 300 CE 24V AMG 300CE 3.4 91-93 104.980 162kw
I o co tu chodzi?Wiem że 2 była montowana w SL mój vin WBD1240511B430878 pokazuje tą trzecią wersje czyli potrzebuje pierścienie do 3.Pytanie czy jak wyremontuje dół z 3 to czy będzie pasowała głowica z 2. Mierząc tuleje tłoka tam gdzie chodzi cylinder tak to się chyba nazywa mam 88mm więc proszę o numer pierścieni jakie mam zamówić w aso lub gdzie to można znaleść.

z góry dzięki za odpowiedzi.

Autor:  oress [ śr lut 23, 2011 12:29 pm ]
Tytuł:  Re: Pierścienie tłokowe do 300CE 24V

Jeśli nie masz zamiaru robić szlifu wału, szlifu tulei cylindrów, kupić nadwymiarowych panewek i tłoków z pierścieniami to nie ruszaj dołu bo sobie problemów narobisz. Wydmuchana uszczelka w m104 to norma, lubi nawet dwa razy strzelić przy przebiegu 200 tys. Zrób remont góry lepszego silnika z tych dwóch które masz.
Głowice będą na 99,9% pasować, ja założyłem głowicę z m103 3,0 na blok z m104 3,0 i wszystko gra.

Jeśli szukasz konkretnych danych technicznych o m104 tu znajdziesz wszystko co potrzebujesz: http://www.w124performance.com/service/ ... ngine/104/

Autor:  PiotrGo [ czw mar 08, 2012 7:04 pm ]
Tytuł:  Re: Pierścienie tłokowe do 300CE 24V

Odgrzeję kotleta.

oress pisze:
ja założyłem głowicę z m103 3,0 na blok z m104 3,0 i wszystko gra.


Czy możesz coś więcej na ten temat napisać? Jak rozwiązałeś sprawę łańcucha rozrządu, w m104 jest podwójny a w m103 pojedynczy. Czy wszystkie koła zębate mają tą samą ilość zębów.
Czy kolektory wydechowe pasowały? Kolektor dolotowy? Głowica M104 jest szersza.

Ja kiedyś badałem teoretyczną możliwość montażu w drugą stronę, czyli głowicy M104 3.0 do M103 3.0 licząc na "odrobinę" przyrostu mocy z tego faktu:)
Stanęło tylko na rozważaniach teoretycznych, a tu widzę że ktoś to zrobił, tyle że w przeciwną stronę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/