MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 21, 2011 8:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Witam
Mam kilka pytań odnośnie tematu.
1.Czy ktoś mi może podać numer katalogowy pierścieni w ASO
2.Jaka jest średnica pierścienia.
3.Czym różni się motor 104.980 170kw od 104.980 162 kw oprócz mocy i sterownika
A teraz konkretnie.
Miałem u siebie założony silnik 104.980 12 020637 162 kw padła głowica.Kupiłem drugi w/g dokumentów niby 104.980 170 kw po dwóch latach wywiało uszczelkę pod głowicą i lekko dymi diagnoza mechanika jak już wymieniać uszczelkę to przy okazji robić dół pierścienie itp.Z pierwszego mam cały dół i chciałbym go zrobić i potem tylko remont głowicy i na stary dół.I tu zaczyna się jazda szukając części na jednej stronie sklepu poległem na opisie
coupe 1 300 CE 24V 87-93 104.980 162kw
2 300 CE 24V 87-93 104.980 170 kw
3 300 CE 24V AMG 300CE 3.4 91-93 104.980 162kw
I o co tu chodzi?Wiem że 2 była montowana w SL mój vin WBD1240511B430878 pokazuje tą trzecią wersje czyli potrzebuje pierścienie do 3.Pytanie czy jak wyremontuje dół z 3 to czy będzie pasowała głowica z 2. Mierząc tuleje tłoka tam gdzie chodzi cylinder tak to się chyba nazywa mam 88mm więc proszę o numer pierścieni jakie mam zamówić w aso lub gdzie to można znaleść.

z góry dzięki za odpowiedzi.

_________________
124 300 CE-24V 1991
WDB1240511B430878


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 12:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Jeśli nie masz zamiaru robić szlifu wału, szlifu tulei cylindrów, kupić nadwymiarowych panewek i tłoków z pierścieniami to nie ruszaj dołu bo sobie problemów narobisz. Wydmuchana uszczelka w m104 to norma, lubi nawet dwa razy strzelić przy przebiegu 200 tys. Zrób remont góry lepszego silnika z tych dwóch które masz.
Głowice będą na 99,9% pasować, ja założyłem głowicę z m103 3,0 na blok z m104 3,0 i wszystko gra.

Jeśli szukasz konkretnych danych technicznych o m104 tu znajdziesz wszystko co potrzebujesz: http://www.w124performance.com/service/ ... ngine/104/

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 7:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Odgrzeję kotleta.

oress pisze:
ja założyłem głowicę z m103 3,0 na blok z m104 3,0 i wszystko gra.


Czy możesz coś więcej na ten temat napisać? Jak rozwiązałeś sprawę łańcucha rozrządu, w m104 jest podwójny a w m103 pojedynczy. Czy wszystkie koła zębate mają tą samą ilość zębów.
Czy kolektory wydechowe pasowały? Kolektor dolotowy? Głowica M104 jest szersza.

Ja kiedyś badałem teoretyczną możliwość montażu w drugą stronę, czyli głowicy M104 3.0 do M103 3.0 licząc na "odrobinę" przyrostu mocy z tego faktu:)
Stanęło tylko na rozważaniach teoretycznych, a tu widzę że ktoś to zrobił, tyle że w przeciwną stronę.

_________________
300CE 90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl