MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 18, 2011 8:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
witajcie
mam prośbę o pilną pomoc
pacjent to W124 220E '92 manual (przejściówka - buda sprzed liftu, a silnik już M111, ale komp. jeszcze bez immobilaisera)
problem - jakieś zwarcie(?) w samej elektryce -> mam spuchniętą/nieistniejącą izolację na jednym kablu zasilającym (poszedł mi dymek spod deski 3x w czasie jazdy)
kabel ten nie przechodzi przez bezpieczniki (jest na kości przed stacyjką-przykręcony śrubą) i non stop jest na nim napięcie. kabel koloru czerwonego, gruby - 4 mm2
problem polega na tym, że nie wiem do czego on jest ! i to jest zadanie dla Was :)
Ukaniu telefonicznie mi podał, że w W201 (takie miał przed sobą schematy, a to podobne) zasilanie sprzed stacyjki idzie na:
- stacyjka
- alarm
- światła
- pompa paliwa
- srebrny przekaźnik zab.
- zamek centralny
- wentylator chłodnicy

mój kabel ten NIE idzie na żadne z powyższych :) (nie sprawdziłem tylko wentylatora zew.)
uciąłem ten kabel, żeby nie spowodował pożaru i samochód działa jak powinien - wszystko hula (szyberdach, szyby el., dmuchawa, wycieraczki, grzanie szyby, gniazdo zpalniczki, światła, kontrolki, stacyjka, pompa paliwa, centralny, alarm (nieoryginalny) itp. )
sprawdziłem czy nie łączy się z zasilaniem, ani masą - nie łączy się, więc nie jest to równoległe połączenie czegokolwiek.
rozprułem izolację wiązki i kabel ten niknie gdzieś w korytku nad kolumną kierowniczą. z oględzin przestrzeni nad nogami pasażera wynika, że nie przechodzi na prawą stronę. po wyciągnięciu radia i panelu sterowania ogrzewaniem też nie znalazłem tam jego końca. nie zrywając całej deski nie jestem w stanie zlokalizować końca, ale tego robić nie będę.
KI DIABEŁ SIĘ PYTAM ???

teoretycznie coś mi nie powinno działać, a działa wszystko - nie sprawdziłem jedynie klimy z wentylatorem, ale ona chyba nie idzie bezpośrednio i nie przez wnętrze (kabel zasilający elektromagnes) oraz ABS.

wniosek na chwilę obecną - zlikwidowałem zagrożenie, a samochód odpala i wszystkie układy mają swoje zasilanie. teoretycznie mogę spokojnie jeździć, ale coś musi nie działać, tylko nie wiem co.

M111 ma jeszcze grzanie kolektora dolotowego, ale nie widzę tej instalacji (może u mnie na jednym z pierwszych silników nie było), poza tym to chyba idzie przez stacyjkę (moja ma 7 pin z czego 6 jest wykorzystanych)
póki co auto rozprute, na weekend wyjeżdżam innym, a w pon. mam zamiar złożyć to cholerstwo do kupy, przy czym wolałbym zrobić już bypass tego zasilania. jeśli nie będzie pomysłów to składam jak jest.

sam nie mogłem znaleźć dobrego schematu rozprowadzenia zasilania, a jedyne jakie znalazłem dotyczą poszczególnych obwodów, a na nich nie znalazłem odpowiedzi.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 5:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Do tej listy jeszcze dochodzi SRS i Airbag

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 6:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
kontrolka od SRS ładnie gaśnie po chwili, więc nie wiem czy to to :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 6:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
a radio ? jeśli jest tam ciągle napięcie to może to kabel podtrzymujący pamięć stacji w radiu ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
KarolS1988 pisze:
a radio ? jeśli jest tam ciągle napięcie to może to kabel podtrzymujący pamięć stacji w radiu ?


4mm2? co to za pamięć ze takie kable do niej idą?

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 2:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Z baterii idzie gruby kabel do skrzynki bezpieczników, pod skrzynką jest łączówka ze śrubkami i stamtąd idą DWA kable do stacyjki - właśnie 4kwadrat czerwone. Kostka stacyjki ma dwa wejścia oznaczone "30" - czyli właśnie czerwone kable ze stałym zasilaniem. Tak więc wszystko będzie działać - równoległy kabel został zaprojektowany prawdopodobnie w celu zwiększenia niezawodności instalacji. Wycięcie jednego kabla nie spowoduje więc żadnych widocznych dysfunkcji.
P.S.: ja bym nie mógł spać i zaraz bym dechę wyrwał. Doświadczenie uczy, że w takich przypadkach coś niedobrego w tym miejscu się dzieje. Wytniesz jeden kabel, a okaże się, że cała wiązka jest zgnieciona (bo ktoś tam już grzebał) i jak się to mówi "nie znasz dnia ani godziny"...
Nie ma emotikona "płonie ognisko w lesie" tak więc zamieszczam "palacza". Efekt podobny [palacz] [palacz]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn lut 21, 2011 9:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
wrocilem z weekendu i po 2 telefonach, które nic nie rozwiązały wyprułem całą wiązkę
znalazłem dokąd idzie ten kabel - do NIKĄD !
ktoś go kiedyś upier...ił i ukrył w izoalcji - dopiero prucie wiązki to wyjaśniło
a wcześniej szedł do stacyjki.
ponieważ dziś mi zaczeło świrować pojawianie się i znikanie kontrolek oraz czasem gaśnięcie samochodu, więc na 99% mam winnego - stacyjka
to ona się chyba smaży i nie styka (mimo, że jej wyczyściłem styki)
kable w wiązce poa tym jednym wyglądają OK
we wszystkich innych wiązkach też wyglądają OK (inne też sprułem co najmniej częściowo) :)

teraz szukam kości do stacyjki i w 10min załatwię problem (mam nadzieję)
jeśli ktoś ma inne sugestie to proszę pisać :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: pn lut 21, 2011 9:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Poprowadż tylko jak możesz zgodnie z projektem drugi kabel do stacyjki o podobmy przekroju :-). Jak sprężyna z przegrzania już nie dociska styków to czyszczenie nic nie pomaga.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 22, 2011 7:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
czy zasilanie z akku idzie bezpośrednio na 2 piny z oznaczeniem "30" ?
czy ktoś ma rozrysowane/opisane co z czym (które piny ze sobą) łączy stacyjka na poszczególnych pozycjach przekręcania kluczyka ?
czy były kości, które łączyły piny inaczej, czy wszystkie łączyły tak samo (zakładam, że ilość pinów się zgadza)?
moja wygląda tak:
Załącznik:
stacyjka-kosc1.JPG
stacyjka-kosc1.JPG [ 23.8 KiB | Przejrzano 385 razy ]


nr części 8283, a obudowy 126 462 00 93
i takiej kości szukam lub zamiennika :)

moja złączka ma niepodłączony P30 (poniżej foto) - co powinno być podłączone na poszczególnych pinach?
Załącznik:
stacyjka-zlaczka.JPG
stacyjka-zlaczka.JPG [ 23.46 KiB | Przejrzano 385 razy ]


PS.
niebawem wrzucę do działu warsztat fotorelację jak się dobrać do stacyjki (dla potomnych) :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl