MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: POMOC PRZY W126
Post: czw lut 03, 2011 2:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 18, 2010 6:22 pm
Posty: 15
Witam serdecznie mam parę pytań odnośnie tego modelu.
1 Jaki motor
2 Na co zwrócić uwagę przy kupnie
3 Czy auto jest awaryjne i w jakim stopniu ewentualnie
4 W grę tylko automat wchodzi
5 I czy droga eksploatacja tego auta
Mam obecnie W115 bardzo mi się podoba ale 126 też niczego nie brakuje może ktoś podeśle jakąś ofertę. Dzięki pozdrawiam viewtopic.php?f=22&t=52105


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 3:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Jeśli chodzi o W126 to moim zdaniem nic innego jak tylko 5 litrowy. Zacznijmy od tego, że tylko V8 przystoi takiej limuzynie... kultura pracy, potężny moment od 1000 obr/min...niby mozna brać V8 3,8 lub 4,2... 3,8 to nic innego jak starsza wersja 4,2 a ten znowu ma niemal identyczny apetyt na paliwo jak 5,0...poza tym modele po lifcie mają: po pierwsze często lepsze wyposażenie, po drugie lepiej były zabezpieczone antykorozyjnie... 260-tki, 280-ki jak dla mnie dobre są do klasy niżej, a 560 zacna oj zacna, ale spalanie może być wyższe od 5,0 o nawet 2l/100km w cyklu miejskim...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 4:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Oj, widzę że kolega / Danski / trochę za oszczędnie dodał te marne 2 literki paliwka,560-tki mają dużo większy apetyt, a jeszcze w cyklu miejskim to 20 l / LPG / to mało :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 4:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Średnia dla 560 z ostatnich 3 baków wychodzi mi 20L tylko po Warszawie.
500 ze względu na dłuższe biegi powinna spalić te 2 litry mniej.

Co do pytań, to wszystko już było, miłej lektury :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 5:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Danski pisze:
niby mozna brać V8 3,8 lub 4,2... 3,8 to nic innego jak starsza wersja 4,2 a ten znowu ma niemal identyczny apetyt na paliwo jak 5,0...poza tym modele po lifcie mają: po pierwsze często lepsze wyposażenie, po drugie lepiej były zabezpieczone antykorozyjnie... 260-tki, 280-ki jak dla mnie dobre są do klasy niżej, a 560 zacna oj zacna, ale spalanie może być wyższe od 5,0 o nawet 2l/100km w cyklu miejskim...


4,2 to jednak ulepszona konstrukcja w stosunku do 3,8 choc moce podobne z niznacznym + dla 4,2. Poza tym 4,2 ZAWSZE jest po lifcie bo montowany od 1985 roku, a 5,0 moze byc przed liftem bo montowane od poczatku (owszem, po lifcie zmieniono to i owo w silniku). 2,6 tez tylko po '85 roku, ale tu pelna zgoda - silnik nie do 126 i zazwyczaj totalne golasy z tym silnikiem.

Kolego majkelpiotr - kupuj to co bedzie w mozliwie najlepszym stanie, nie kupuj taniego auta bo Cie zezre i przetrawi. Zgodze sie, ze najlepsze do tego modelu sa V8, a nadwozia po '85 roku. Zatem masz do wyboru: 420SE/SEL, 500SE/SEL i 560SE/SEL. I proponuje poszukac w DE na e-bay lub mobile. Chyba ze chcesz wydac na auto + wstepny serwis mniej niz 15-20tys. To juz zaczynam wspolczuc :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 5:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...nigdzie nie napisałem, że 4,2 było również przed liftem ;) ...moim zdaniem jeśli się kupuje takie auto (czyt: wiekowa najwyższa półka dla "pospólstwa") to należy szukać w jak najwyższej opcji z możliwie najniższym przebiegiem (udokumentowanym) = satysfakcja gwarantowana...wybierając na alledrogo okazję 280SE za kilka tysięcy PLN = będą kłopoty :)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 5:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
majkelpiotr pisze:
1 Jaki motor

Wszyscy polecają "wiejta", ale ja bym powiedział, że jeśli to ma być na co dzień to M103 3.0 całkiem daje radę - w korku to zawsze dwa cylindry mniej karmisz, a przy starcie to i 500 dzisiaj nie raz może zostać zawstydzony przez kompakt, albo mamusiowóz. Taki wóz to już dzisiaj jest raczej do dostojnej jazdy, nie do świrowania ;)
Poza tym jak się coś zepsuje to zawsze łatwiej o części lub wręcz o cały agregat...

majkelpiotr pisze:
2 Na co zwrócić uwagę przy kupnie

Czy nie ma korozji...

...za dużo. [zlosnik]

majkelpiotr pisze:
3 Czy auto jest awaryjne i w jakim stopniu ewentualnie

To zależy z czym porównujesz. Mój znajomy by powiedział, że w porównaniu ze wszystkim po '95 roku to nie, ale porównując to z W123 z dieslem to bardzo [hihi]

majkelpiotr pisze:
4 W grę tylko automat wchodzi

Z tym to akurat łatwo będzie, zwłaszcza jeżeli upierasz się przy V8 8)

majkelpiotr pisze:
5 I czy droga eksploatacja tego auta

To też pojęcie względne. Patrząc przez pryzmat tego że to jednak ponad 20-letnia limuzyna często zawierająca 'high end' z tamtych lat to nie bardzo, ale z drugiej strony, to przez same spalanie i pojemności poszczególnych układów kosztuje to więcej niż pospolity plastikowy pojazd samochodopodobny. I nie każdy warsztat chce się tego dotykać dzisiaj, a jeszcze mniej jest takich które oprócz tego że chcą to mają "know how"...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 6:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
DJ MAKU pisze:
Wszyscy polecają "wiejta", ale ja bym powiedział, że jeśli to ma być na co dzień to M103 3.0 całkiem daje radę - w korku to zawsze dwa cylindry mniej karmisz, a przy starcie to i 500 dzisiaj nie raz może zostać zawstydzony przez kompakt, albo mamusiowóz. Taki wóz to już dzisiaj jest raczej do dostojnej jazdy, nie do świrowania

...no 6 cylindrów w W126 to tak jak tds w E34 ;) ...tu nie chodzi o świrowanie tylko o komfort jazdy...a w trasie żadna nowoczesna wysilona jednostka z ery downsize-ingu nie da tyle radości i poczucia mocy, co duża V8 :)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 6:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
nie da tyle radości i poczucia mocy, co duża V8
-------------------------------------------------
Co prawda-to prawda [babiarz]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 6:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 18, 2010 6:22 pm
Posty: 15
Fajnie dzięki za wskazówki i porady pozdr.


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 7:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
6. LPG ?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 11:27 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 9:52 am
Posty: 44
Numer GG: 4948348
Lokalizacja: London
Jeśli odpowiesz sobie na pytanie jak będziesz używał auta znajdziesz odpowiedź na to jaki silnik. na trasy 500 na miasto 300. chyba że masz dużo kasy na wache to kup 560 i kozacz jaki to jesteś szybki :) przy zakupie najważniejsze się nie napalić tylko skupić na wadach. remont silnika to pikuś w stosunki do remontu np. podwozia więc przede wszystkim patrz na stan blachy. a jak auto zadbane i nie ma rdzy i odpadających kawałków wyposażenia to i o silnik pewnie właściciel dbał. uciekaj od modeli za 5000 bo to złomy nawet nie bardzo na części... obejrzyj wiele zanim podejmiesz decyzje - będziesz miał porównanie jak chodzą. może masz znajomego który ma w126 w bardzo dobrym stanie, sprawdzisz co jak powinno się zachowywać :)

_________________
Pomoc w zakupach na eBay.co.uk i zniżki eurocarparts.co.uk


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 12:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Danski pisze:
...moim zdaniem jeśli się kupuje takie auto (czyt: wiekowa najwyższa półka dla "pospólstwa") to należy szukać w jak najwyższej opcji z możliwie najniższym przebiegiem (udokumentowanym) = satysfakcja gwarantowana...wybierając na alledrogo okazję 280SE za kilka tysięcy PLN = będą kłopoty :)


100% zgoda - trzba szukac najlepszych, co niestety oznacze tez, ze najdrozszych. Kiedys jeden z naszych warszwaskich kolegow kupil ladna i zadbana 500SE ale i tak wsadzil grubo ponad 10.000 w naprawy (a to cos przy silniku, zawieszenie itp.).

Ale sa wyjatki. Kilka lat temu kupilem 280SE za 9000zl. Bardzo ladna sztuka, nie zmeczona, z jasnym niezniszczonym welurem i jak na 280SE to super wyposazona (el szyby p+t, szyberdach, el fotele, welur, drewno orzech, automat, tempomat itp.). Do dzis ma to auto kolega z forum.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 1:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 18, 2010 6:22 pm
Posty: 15
właśnie dzięki o takie porady chodzi będę zwracał uwagę na te rzeczy o których piszecie.


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 5:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Na miasto 260 mi wystarcza ale fakt w trasie to drażni zwłaszcza że ma dość wysokie obroty, a V8 by się ledwie kręcił [zlosnik] Powiem tak,szukałem V8 zanim kupiłem 260 i kupiłem ją nie ze względu na silnik tylko ze względu na stan karoserii i wnętrza bo wolałem mieć R6 w zdrowej budzie niż często zajechane V8 w zgniłku.Za to ten sam silnik mam w 124 i tu radość jest pełna [zlosnikok]
ps.tak zjechaliście 260 że aż się boję do niej wsiadać [hihi]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl