MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 29, 2025 12:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 01, 2012 8:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Hi,
dziwne sprawy, temp mi wywaliła dzisiaj ( parno i duszno i gorąco ) w korku. Długi korek był i wywaliło taką temp:

Obrazek

Dziwna sprawa, bo wg wskaźnika pokazywało jak by tak czytać coś około 105 - 110 stopni.

Wody nie wywaliło ani kropli.

Ruszyłem ze skrzyżowania na obwodnicę i tem spadła pomiędzy kreskę 80st, tą powyższą ( domniemam, że ta powyższa to 90st ).

Pod domem obczaiłem czy wentylator się kręci i się kręci, dośc szybko, więc wisko chyba sprawne.

Czy to normlane ? Chyba nie... ?

Termostat ? Pompa wody ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 10:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Na moje oko kreski są co 20 stopni. A czy to taka dziwna sprawa....? Termostat, pompa lub zasyfiony układ.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 10:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Za wysoka to jest na czerwonej kresce. I wtedy też nic się nie ma gotować bo jest nadciśnienie w układzie.
Temperatura znajdowała się w zakresie normalnym. W tych warunkach taka mnie nie dziwi.
Oczywiście, możesz zmienić wiskozę, przedmuchać chłodnice z piachu, sprawdzić wydatek pompy wody, odkamienić układ ale i tak pewnie wrócisz do punktu wyjścia albo nieco tylko lepiej.
Notowalną poprawe można uzyskać stosująć zamiast płynu wode - ale nie warto z uwagi na własności korozyjne.

Ten post wpisuje się w standard postów z przełomu czerwca i lipca ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 11:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Ja myślałem, że po paru latach na forum już większość wie, że ta krecha powyżej 80 stopni, to stówa. [clown]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 1:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Najlepsze jest to ze obcy ludzie z którymi gadam i nigdy Mercedesa nie miały jak ich z czystej ciekawosci pytam jaka to jest temp na tej kresce to kazdy mowi ze 100 stopni ... a tutaj ludzie maja po tysiace postów, staż na forum i ciagle łudza sie ze nieopisana kreska to 90 [zlosnikhihi] ba znam takich co sobie reke za to dadza uciąc [zlosnikhihi]


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 2:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 24, 2010 11:28 pm
Posty: 438
Lokalizacja: Opole
Czy w W126 560 jest podobnie ? bo miałem taką samą sytuacje u siebie.
Tylko ja włączyłem ogrzewanie i można powiedzieć ,że od razu temperatura spadła.
Więc proszę uspokójcie moje skołatane nerwy.

_________________
ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów

123 ce 230 114 c 280
126 sel 3.0 126 sec 5.6


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 2:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
W kazdym MB poki Ci nie wejdzie na czerwone pole to jest ok, wiatraki od klimy w w126 by obnizyc ta temp zalaczaja sie dopiero przy 110-115 stopniach.. gdyby tak byc nie mogło to fachowcy z MB czujnik taki by montowali by sie wiatraki zalaczaly przy nizszej temp. Mozesz sobie je ew przerobic dla swojego swietego spokoju - wpiac w uklad rezystor by np wiatraki sie zalaczaly przy 100 a nie 115 - wtedy temp bedzie dochodzic tylko do nieopisanej kreski albo minimalnie wyzej. Oczywiscie mowimy o staniu korku, przy super górce z gazem w podlodze.. albo gwaltownym przyspieszeniu i natychmiastowym zatrzymaniu sie temp moze skoczyc pod 100 ale nie powinna az do 115 wywindowac ;)

Warto w taka pogode klimy uzywac.. zwlaszca jak jest automatyczna.. bo wiatrak wlacza sie wraz z kompresorem i dodatkowo pomaga viskozie.. np u mnie przy 28C na polu z klima mam 85-92, bez klimy o 5 stopni wiecej czyli min 90 do 97 w korkach.


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 5:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Jak dla mnie to jest za wysoka. U mnie w kompressorze temp nie przekracza 95-96 stopni nawet w korku. Wisco jeśli nie było ruszane nigdy to na pewno już nie jest takie wydajne. Zresztą piszesz, że po wjechaniu na obwodnice temp spadła na kreskę, która oznacza 100 stopni a nie 90 jak piszesz. Nie wiem ile tej obwodnicy ale przy jeździe powinno być 80 stopni. Może pompa już nie wyrabia.


Na górę
Post: pn lip 02, 2012 5:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja ograniczyłbym się do sprawdzenia wiska, powinieneś usłyszeć jak sie załącza podczas dodawania gazu. Dobry płyn wrze przy 120C, temp. w okolicach 100C to nic strasznego. Jeżeli jeszcze raz przydarzy Ci sie taka sytuacja w korku, spróbuj przytrzymac go na obrotach, jeżeli usłyszysz wisko i temp. spadnie, znaczy, że wszystko ok.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 7:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Wisko normlanie sprawne do naszych silników zaczyna się zasprzeglac przy 93-95 stopniach zalezy jakie kupimy.. pełne zasprzeglenie wiskozy jest dopiero przy 105 stopniach. To i tak lepiej niz elektromagnes ktory poprostu dopiero przy 105 sie zalacza


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Co do 126, to wiatrak włącza się przy 105st -tak przynajmniej było u mnie...
Co do 202, to fakt że wiatrak klimy pomaga, ale ja swoją jak nie używałem klimy łapałem max 100st w korku, oczywiście wynik 110 tez jest w normie, ale pewnie warto zerknąć na wisko, czyli jak Ci się nagrzeje do tych 100st to zgaś motor i spróbuj ręką przekręcić wiatrak, a wtedy zobaczysz jak mocno trzyma wisko -to daje pojęcie na ile jest sprawne.

Powodzenia
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl