MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[wczesne m102] ssanie - jak jest załączane
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52904
Strona 1 z 1

Autor:  devcrk [ ndz sty 30, 2011 12:31 pm ]
Tytuł:  [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

Witam

Pacjent to silnik m102 1.8, z tym, że jakaś wczesna wersja, bez nastawnika jałowych, tylko ze śrubką do regulacji na by-passie, KE-Jetronic.

Jak w tym silniku załączane jest ssanie (podniesienie obrotów) ? Ma ktoś jakiś schemacik, rysunek podglądowy ?

Autor:  bmw [ ndz sty 30, 2011 7:47 pm ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

Zrób zdjęcie bo nie kojarzę żeby 1,8 było wczesne bo ten silnik dość późno wszedł do 190.

Autor:  devcrk [ pn sty 31, 2011 5:10 pm ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

Hm, może nie jest ono "wczesne", wygląda jak zwykłe m102, z tym, że nie ma nastawnika jałowych.

Ma ktoś jakiś pomysł na to ssanie ?

Autor:  TReneR [ pn sty 31, 2011 8:00 pm ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

Pewnie tak jak K-Jetcie (bimetal)

Autor:  darus [ pn sty 31, 2011 8:38 pm ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

No własnie, w ke-jetronic nie ma regulatora nagrzewania jak w k-jecie. Jest za to czujnik temperatury i to pewnie na podstawie jego pomiarow sterownik zwieksza dawke.

Autor:  bmw [ pn sty 31, 2011 8:45 pm ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

Silnik 1,8 wszedł do produkcji w 88 roku z tego co podaje literatura.Zastosowano w nim dwa rodzaje zaworu powietrza dodatkowego o numerach BOSCH 0280140510 (typowy i każdy go widział) i 0280140511.Kto jest ciekaw jak wyglądają niech wpisze w google grafice to mu się ukażą [zlosnikok]
Podejrzewam ,że kolega ma jakąś rzeźbę [jezyk] polskiego mechanika...
Owszem sterownik zwiększa dawkę na podstawie temperatury silnika dzięki EHA,ale jednocześnie z tym otwiera bardziej zawór powietrza dodatkowego w celu podniesienia obrotów.

Autor:  TReneR [ pn sty 31, 2011 11:14 pm ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

darus pisze:
No własnie, w ke-jetronic nie ma regulatora nagrzewania jak w k-jecie. Jest za to czujnik temperatury i to pewnie na podstawie jego pomiarow sterownik zwieksza dawke.


W KE sterownik wykorzystuje zawor powietrza dodatkowego do podniesienia obrotow. Skoro go nie masz to nie masz KE (albo masz jakaś rzeźbę)

Autor:  ukaniu [ wt lut 01, 2011 8:38 am ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

Widziałem takie cudo, fabryczne.
Mercedes na początku produkcji potrafił wstawiać dziwolągi (co już widzeliśmy na podstawie M104).
Z tego co pamiętam to jest takie K z małym e ;-) bo zdaje się ma już EHA a nie ma elektrycznego zaworu - muszę poszukać w dokumentacji głębiej bo nic nie znalazłem jak dotąd a na 100% widziałem kiedyś też i opis.
Na zdrowy rozsądek jak jest śruba to na 99% będzie zawór bimetaliczny obok podnoszący obroty na zimnym.

Autor:  TReneR [ wt lut 01, 2011 9:33 am ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

ukaniu pisze:
Na zdrowy rozsądek jak jest śruba to na 99% będzie zawór bimetaliczny obok podnoszący obroty na zimnym.


Dokladnie - byc musi.

Autor:  devcrk [ wt lut 01, 2011 5:38 pm ]
Tytuł:  Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane

Ukaniu, zgadza się, EHA jest., wtrysk rozruchowy też. Wszystko, jak w zwykłym, poza nastawnikiem jałowych.

Szukam zdjęć czegoś takiego na necie, ale nie mogę nic takiego znaleść. Przy okazji jak będę dłubał przy nim, zrobię foto.

Co jeszcze rzuciło mi się w oczy - aparat zapłonowy z regulacją podciśnieniową i chyba mały moduł zapłonowy

Ciekawe, czy regulacja KE wygląda tak samo jak w innych - wypełnieniem. Jeszcze się nie bawiłem miernikiem przy nim

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/