MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[wczesne m102] ssanie - jak jest załączane https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52904 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | devcrk [ ndz sty 30, 2011 12:31 pm ] |
Tytuł: | [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
Witam Pacjent to silnik m102 1.8, z tym, że jakaś wczesna wersja, bez nastawnika jałowych, tylko ze śrubką do regulacji na by-passie, KE-Jetronic. Jak w tym silniku załączane jest ssanie (podniesienie obrotów) ? Ma ktoś jakiś schemacik, rysunek podglądowy ? |
Autor: | bmw [ ndz sty 30, 2011 7:47 pm ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
Zrób zdjęcie bo nie kojarzę żeby 1,8 było wczesne bo ten silnik dość późno wszedł do 190. |
Autor: | devcrk [ pn sty 31, 2011 5:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
Hm, może nie jest ono "wczesne", wygląda jak zwykłe m102, z tym, że nie ma nastawnika jałowych. Ma ktoś jakiś pomysł na to ssanie ? |
Autor: | TReneR [ pn sty 31, 2011 8:00 pm ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
Pewnie tak jak K-Jetcie (bimetal) |
Autor: | darus [ pn sty 31, 2011 8:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
No własnie, w ke-jetronic nie ma regulatora nagrzewania jak w k-jecie. Jest za to czujnik temperatury i to pewnie na podstawie jego pomiarow sterownik zwieksza dawke. |
Autor: | bmw [ pn sty 31, 2011 8:45 pm ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
Silnik 1,8 wszedł do produkcji w 88 roku z tego co podaje literatura.Zastosowano w nim dwa rodzaje zaworu powietrza dodatkowego o numerach BOSCH 0280140510 (typowy i każdy go widział) i 0280140511.Kto jest ciekaw jak wyglądają niech wpisze w google grafice to mu się ukażą ![]() Podejrzewam ,że kolega ma jakąś rzeźbę ![]() Owszem sterownik zwiększa dawkę na podstawie temperatury silnika dzięki EHA,ale jednocześnie z tym otwiera bardziej zawór powietrza dodatkowego w celu podniesienia obrotów. |
Autor: | TReneR [ pn sty 31, 2011 11:14 pm ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
darus pisze: No własnie, w ke-jetronic nie ma regulatora nagrzewania jak w k-jecie. Jest za to czujnik temperatury i to pewnie na podstawie jego pomiarow sterownik zwieksza dawke. W KE sterownik wykorzystuje zawor powietrza dodatkowego do podniesienia obrotow. Skoro go nie masz to nie masz KE (albo masz jakaś rzeźbę) |
Autor: | ukaniu [ wt lut 01, 2011 8:38 am ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
Widziałem takie cudo, fabryczne. Mercedes na początku produkcji potrafił wstawiać dziwolągi (co już widzeliśmy na podstawie M104). Z tego co pamiętam to jest takie K z małym e ![]() Na zdrowy rozsądek jak jest śruba to na 99% będzie zawór bimetaliczny obok podnoszący obroty na zimnym. |
Autor: | TReneR [ wt lut 01, 2011 9:33 am ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
ukaniu pisze: Na zdrowy rozsądek jak jest śruba to na 99% będzie zawór bimetaliczny obok podnoszący obroty na zimnym. Dokladnie - byc musi. |
Autor: | devcrk [ wt lut 01, 2011 5:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [wczesne m102] ssanie - jak jest załączane |
Ukaniu, zgadza się, EHA jest., wtrysk rozruchowy też. Wszystko, jak w zwykłym, poza nastawnikiem jałowych. Szukam zdjęć czegoś takiego na necie, ale nie mogę nic takiego znaleść. Przy okazji jak będę dłubał przy nim, zrobię foto. Co jeszcze rzuciło mi się w oczy - aparat zapłonowy z regulacją podciśnieniową i chyba mały moduł zapłonowy Ciekawe, czy regulacja KE wygląda tak samo jak w innych - wypełnieniem. Jeszcze się nie bawiłem miernikiem przy nim |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |