MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 30, 2011 12:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Witam

Pacjent to silnik m102 1.8, z tym, że jakaś wczesna wersja, bez nastawnika jałowych, tylko ze śrubką do regulacji na by-passie, KE-Jetronic.

Jak w tym silniku załączane jest ssanie (podniesienie obrotów) ? Ma ktoś jakiś schemacik, rysunek podglądowy ?


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 7:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zrób zdjęcie bo nie kojarzę żeby 1,8 było wczesne bo ten silnik dość późno wszedł do 190.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 5:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Hm, może nie jest ono "wczesne", wygląda jak zwykłe m102, z tym, że nie ma nastawnika jałowych.

Ma ktoś jakiś pomysł na to ssanie ?


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pewnie tak jak K-Jetcie (bimetal)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
No własnie, w ke-jetronic nie ma regulatora nagrzewania jak w k-jecie. Jest za to czujnik temperatury i to pewnie na podstawie jego pomiarow sterownik zwieksza dawke.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Silnik 1,8 wszedł do produkcji w 88 roku z tego co podaje literatura.Zastosowano w nim dwa rodzaje zaworu powietrza dodatkowego o numerach BOSCH 0280140510 (typowy i każdy go widział) i 0280140511.Kto jest ciekaw jak wyglądają niech wpisze w google grafice to mu się ukażą [zlosnikok]
Podejrzewam ,że kolega ma jakąś rzeźbę [jezyk] polskiego mechanika...
Owszem sterownik zwiększa dawkę na podstawie temperatury silnika dzięki EHA,ale jednocześnie z tym otwiera bardziej zawór powietrza dodatkowego w celu podniesienia obrotów.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 11:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
darus pisze:
No własnie, w ke-jetronic nie ma regulatora nagrzewania jak w k-jecie. Jest za to czujnik temperatury i to pewnie na podstawie jego pomiarow sterownik zwieksza dawke.


W KE sterownik wykorzystuje zawor powietrza dodatkowego do podniesienia obrotow. Skoro go nie masz to nie masz KE (albo masz jakaś rzeźbę)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 8:38 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Widziałem takie cudo, fabryczne.
Mercedes na początku produkcji potrafił wstawiać dziwolągi (co już widzeliśmy na podstawie M104).
Z tego co pamiętam to jest takie K z małym e ;-) bo zdaje się ma już EHA a nie ma elektrycznego zaworu - muszę poszukać w dokumentacji głębiej bo nic nie znalazłem jak dotąd a na 100% widziałem kiedyś też i opis.
Na zdrowy rozsądek jak jest śruba to na 99% będzie zawór bimetaliczny obok podnoszący obroty na zimnym.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 9:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:
Na zdrowy rozsądek jak jest śruba to na 99% będzie zawór bimetaliczny obok podnoszący obroty na zimnym.


Dokladnie - byc musi.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 5:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Ukaniu, zgadza się, EHA jest., wtrysk rozruchowy też. Wszystko, jak w zwykłym, poza nastawnikiem jałowych.

Szukam zdjęć czegoś takiego na necie, ale nie mogę nic takiego znaleść. Przy okazji jak będę dłubał przy nim, zrobię foto.

Co jeszcze rzuciło mi się w oczy - aparat zapłonowy z regulacją podciśnieniową i chyba mały moduł zapłonowy

Ciekawe, czy regulacja KE wygląda tak samo jak w innych - wypełnieniem. Jeszcze się nie bawiłem miernikiem przy nim


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl