MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 26, 2011 9:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, potrzebny jest fachowiec od KE-Jetronica z okolic Wroclawia. Chodzi o takiego goscia jak np nasz Kolega Ukaniu, ktory wie o co w tym kaman, ktory bedzie potrafil wszystko pomiwerzyc, posprawdzac itd. Do zdiagnozowania jest M119 na KE, wlozony do W123 coupe.
Wedlug mnie z elektryka jest wszystko ok, bo auto zapala bez problemow. Jednak po jakims czasie prawdopodobnie sie zalewa, po czym ciezej zapala.

Ciekawe jest jeszcze, ze po wlaczeniu biegu potrafi zgasnac. Wedlug mnie cos sie zlego dzieje z rozdzielaczem paliwa ale nie znam sie na tym na tyle, zeby tam grzebac. A moze z jakiegos innego powodu silnik gasnie pod wplywem obciazenia?? Czasami nawet po zalaczeniu sprezarki od klimy czy wlaczeniu swiatel silnik potrafi sie zadlawic...
Wiec ma ktos jakies pomysly albo skieruje mnie do jakiegos fachmana??

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 10:07 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Ul. Krakowska/Opolska: Jetronic. Namiarów nie mam, ale na pewno idzie ich znaleźć. W miarę nowy budynek, zaraz przy drodze. Na placu często stoją Lancery Evo. Kumpel był u nich ze 190 2.6 i jest bardzo zadowolony, ja się też wybieram (o ile nie uda mi się samemu posprawdzać wszystkiego) bo wychodzi na to, że mam lambdę padniętą.
Koszt ustawienia ok 250 PLN.

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 10:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 03, 2009 5:37 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co przeczytałem na forum i rozmawiałem z kilkoma osobami to ten zakład na opolskiej nie jest za bardzo wychwalany,ale osobiście tam nie byłem.


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 2:31 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem jak inni-ja widziałem i jeździłem jednym autem po ich regulacji i naprawdę jest różnica na +
Więcej przypadków nie znam.
W każdym razie jak nie poradzę sobie ze swoim m103 to jadę do nich. W kolejce czeka też w107, które też trafi do nich. Z prostej przyczyny: nie znam nikogo innego od regulacji mechanicznego wtrysku, a jedno auto już zrobili (żeby była jasność-nie chodzi mi o robienie komuś reklamy [palacz] ).

P.S. Chętnie zobaczę 123 z v8 [jezyk5]
Ale czy to na pewno m119? One nie były już na elektronicznym wtrysku?

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 3:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Też mi się coś zdaje, że tu chodzi chyba o M117.
Jakby ktoś już umiał włożyć 119-stkę a zwłaszcza podłączyć ją tam tak żeby funkcjonowała, to byłby to raczej taki Guru, który nie potrzebuje już wsparcia mechaników 8)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 4:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Z tego co piszesz, to pierwsze co przychodzi do głowy, to zawór powietrza dodatkowego, który nie działa prawidłowo.

grz pisze:
Ale czy to na pewno m119? One nie były już na elektronicznym wtrysku?

Nie wszystkie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 4:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
DJ MAKU pisze:
Też mi się coś zdaje, że tu chodzi chyba o M117.
Jakby ktoś już umiał włożyć 119-stkę a zwłaszcza podłączyć ją tam tak żeby funkcjonowała, to byłby to raczej taki Guru, który nie potrzebuje już wsparcia mechaników 8)


Kolega który założył ten temat ma taki silnik w 123 i na forum jest zdjęcie .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 7:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Kolego DJ Macku ja naprawde wiem jaki silnik wlozylem sam do mojego coupe. Spawac, ciac, podlaczac elektryke jest latwo, no ale na regulacji wtrysku nie musze sie znac, prawda?

O tych gosciach z Opolskiej tez slyszalem nieciekawe opinie, mowia, ze to spiewaki, ktore lubia proste i tluste kaski. Podejrzewam, ze zdziwia sie na widok M119 w 123. W tym aucie nie da sie podpiac komputera i wyczytac bledy. Tu trzeba pasjonata i znawcy tematu. Pewnie gdybym sie uparl i przeczytal instrukcje Ukania to cos tam bym wymodzil ale nie mam na to czasu bo ciezko pracuje.
To moj silnik:

[img]
Załącznik:
201007141115.jpg
[/img]


Załączniki:
201007141115.jpg
201007141115.jpg [ 29.4 KiB | Przejrzano 669 razy ]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE
Na górę
Post: czw sty 27, 2011 7:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
O w mordę... :o

A więc wielkie sorry i wypada mi tylko chylić czoło [poklon]

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 7:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z drugiej strony porywając się z motyką na słońce mogłeś wziąść motykę na LH jetronic.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 8:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Mogę tylko przepuszczać ,że brakuje sygnału z automatu i klimy do sterownika silnika.W efekcie tego sterownik nie podbija obrotów i silnik się dusi.Będą Ci potrzebne schematy aby sprawdzić czy taka sytuacja ma faktycznie miejsce.Podobne objawy będą przy zaciętym/niesprawnym zaworze powietrza dodatkowego lub gdy wtrysk pracuje na samej mechanice bez wspomagania części elektronicznej [jezyk5] Swoje KE w M103 i byłym M102 ogarniam sam,można się tego nauczyć w dużym stopniu i radzić sobie z KE.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 8:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
kurde taki potworek i to we Wrocku, chętnie bym zobaczył to cudo w akcji ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 10:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
bmw pisze:
Mogę tylko przepuszczać ,że brakuje sygnału z automatu i klimy do sterownika silnika.W efekcie tego sterownik nie podbija obrotów i silnik się dusi.Będą Ci potrzebne schematy aby sprawdzić czy taka sytuacja ma faktycznie miejsce.Podobne objawy będą przy zaciętym/niesprawnym zaworze powietrza dodatkowego lub gdy wtrysk pracuje na samej mechanice bez wspomagania części elektronicznej [jezyk5] Swoje KE w M103 i byłym M102 ogarniam sam,można się tego nauczyć w dużym stopniu i radzić sobie z KE.


Wydaje mi sie, ze raczej nie ma to nic wspolnego z sygnalami do komputera. Skrzynia w moim aucie ( wzieta z 420 SEC) nie ma takiej opcji, zeby informowala komputer o tym, ze wlacza bieg. Jedyna komunikacja jest podczas redukcji biegow na nizsze, przy pomocy kick-downa. Dzieje sie tak, poniewaz kick down jest zasilany przez sterownik silnika i w momencie gdy sterownik zdiagnozuje zbyt wysokie obroty silnika, przy odpowiedniej predkosci samochodu (sygnal predkosci bierze z ABSu), wowczas nie poda napiecia na kick down i nie mozna zredukowac biegu... Jest to tylko po to, zeby nie rozwalic skrzyni i silnika.

Jak zdiagnozowac ten zawor powietrza dodatkowego? A moze u mnie jeszcze cos nie gra z podcisnieniami?

THC pisze:
Z drugiej strony porywając się z motyką na słońce mogłeś wziąść motykę na LH jetronic.

Polak madry po szkodzie :) Gdybym wtedy mial wiedze taka jak teraz to napewno nie zamontowalbym silnika na KE. Jest to "trudny" sinik ale jesli poszedlem ta droga to juz to dokoncze. Napewno nastepny swap bedzie lepszy. Mysle juz cos o V12 8)

KarolS1988 pisze:
chętnie bym zobaczył to cudo w akcji ;)

Powiem Ci tylko, ze daje rade [zlosnikz]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl