MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 26, 2011 2:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam wszystkich !
po upierdliwych usterkach, wymianie czujnikow (potencjometr klapy, polozenia przepustnicy, cieczy, powietrza, sondy lambda) nadal nie moglem nastawic rowno 0,7V na potencjometrze (zbyt duze skoki napiecia) okazaly sie lejace wtryski, dokladnie 5 uszkodzonych, nierowno sie otwieraly i laly jak ze strzykawki, wymienilem wszystkie 6 Bosch germany i napiecie moglem ustawic bez najmniejszego problemu, rowno sie podnosilo i opadalo, ustawilem idealnie 0,7V. Przystapilem do sprawdzania w zlaczu diagnostycznym napiecia, kolejno na zaplonie (60% a powinno byc 70%), na zimnym i na rozgrzanym silniku w celu regulacji sruby CO, na dobrze rozgrzanym silniku, gdy napiecie juz nie zmienia swojej wartosci, pozostaje bezmiennie po przeliczeniu 19-20 % co swiadczy z super opisu kolegi Ukania o jak sie nie myle uszkodzonym wlaczniku maksymalnego otwarcia przepustnicy, pomiaru dokonalem podczas pracy na biegu jalowym na wolnych obrotach. Czy tak ma byc ? czy moze zle dokonalem pomiaru ? jesli ten wlacznik jest uszkodzony to ktory to bo nie mam pojecia, czujnik polozenia przepustnicy ten obok ciegla gazu z guzikiem jest nowy oryginalny i nie byl tani ;p Ktos ma pomysl ? silnik generalnie pracuje bardzo ladnie, odpala na dotyk czy to mroz czy jest nagrzany, chodzi praktycznie bardzo rowno, cicho i zdecydowanie mniej pali po wymianie wtryskow i duzo lepiej idzie :D jednak chcialbym wszystko dokladnie wyregulowac tak jak ma byc. Pomozcie Drodzy Koledzy :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 4:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
hmm... zdaje sie ze zle zrobilem pomiar i nie wiem jak dokonac wlasciwego, poprosze w takim razie najbardziej prostymi slowami JAK ZMIERZYC napiecie miedzy 3-5 pinem i jak na 5tym pinie, ktory kabel gdzie, mam miernik z dwoma kablami czarnym i czerwonym, moze wreszczcie sie uda...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw sty 27, 2011 9:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
napięcie pomiędzy 5 a 3 mierzymy nie inaczej jak wkładając macawki w 5 i 3.
Sprawdż na złączu sterownika KE czy wszystkie czujniki dają właściwe wyniki pomiarów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 5:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
problemu ciag dalszy... jak sprawdzic czujniki na zlaczu KE ? co i gdzie ? ciagle bez zmian mam na rozgrzanym silniku ok 80st pin 3-5 2.57 V, na zimnym pokazuje cos ok 6V....

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 7:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Jeżeli napięcie między pinem 3 a 5 masz koło 6V, a po rozgrzaniu spada to masz tylko trochę jeszcze rozregulowany wtrysk.Zaobserwowałem to w moich 103 i 102 ,że jak się zuboża mieszankę imbusem w kominku (obracaj w lewo) to napięcie rośnie ,a gdy będziesz kręcił w prawo napięcie na pinach będzie spadało.Gdy ciągle masz około 2,5V to sterownik informuje też o tym ,że jest za bogato ,a gdy ciągle jest koło 12V to, że za ubogo ,z tym że tak jak pisałem na zimnym mamy około 6V ,czyli koło 50% bo sonda wówczas w fazie rozgrzewania nie jest jeszcze brana pod uwagę.Po prostu sterownik próbuje skorygować dawkę ale jakby kończy mu się zakres możliwości.Zwróć uwagę ,że jak masz gorący silnik i 2,5V gdy dasz gwałtownie gazu wypełnienie skoczy w okolice 50% po czym znowu spadnie,no chyba ,że go wyregulujesz.Przyznam że to dość upierdliwa regulacja i nie zawsze jak ustawię okolice 50% to ten silnik chce równo pracować wręcz się zachowuje jakby miał za ubogo i drży...a też mam nowe wtryski gumy i wszystkie czujniki sprawne.
O tym napięciu na pinach 3-5 właśnie ostatnio wyczytałem też w książce o KE,czyli potwierdziły się moje obserwacje.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 7:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
dzieki za odpowiedz.... problem jednak sie poglebil....
przy nagrzanym silniku np w trasie, kiedy np zwalniam gwaltownie co za tym idzie wysprzeglam mieczyslawa to obr spadaja dosc znacznie w dol,,, nieco ponizej 500... nieznacznie podskakuja i po chwili stabilizuja sie...(obr nie faluja) nawet mi zgasl... w zapasie mialem jeszcze uzywke zaworu dodatkowego powietrza, podmienilem,, napiecie bez zmian 2,57 ale czestotliwosc gasniecia wzrosla na tyle ze wystarczy ruszyc i zahamowac i bah ! odpalam ruszam i znowu to samo, gasnie... moze to ten zawor powietrza jest uszkodzony ze na nagrzanym nie umie utrzymac obr tylko spada i dopiero stabilizuje (mowie o tym na ktorym jeszcze idzie jechac) jest taka mozliwosc ? to moze stad to 2,57V na rozgrzanym ? na zimnym ssanie, obr wszystko gra, ale otrzyma temp i wtedy...ryzykowac kupno NOWEGO zaworu ? tj 580zl, czy sprobowac podregulowac imbusem ?

I czy jesli zaczne regulowac imbusem podczas gdy napiecie wynosi 2,57V na 3-5pinie (motor nagrzany) to o jakiej wartosci go ustawic w V (opcja bez wymiany zaworu powietrza) ?

juz nie mam co wymieniac z elektryki ;p jedynie zaworu nie wymienialem na nowy :P

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Obróć imbusa w lewo tak aby uzyskać ok 4-6V wówczas zbliżysz się do książkowego wypełnienia.Wówczas zmierz napięcie na potencjometrze czy nadal masz 0,7 bo pewnie spadnie...i trzeba będzie go podregulować.Możesz też ustawić ok 0,8 wówczas sterownik będzie trzymał ciut wyższe obroty i wróć do poprzedniego zaworu.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 9:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
:D ok zrobie jak mowisz,... jutro napisze jak to bedzie lub nie wygladac ;p

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 3:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 11, 2011 11:21 am
Posty: 8
Lokalizacja: Człuchów, Pomorskie
Mam dokładnie te same objawy więc ciekaw jestem wyników eksperymentu.
U mnie dodatkowo też była zabawa ze śrubką podparcia przepustnicy(czy jak ją tam zwał, otwiera przepustnice=ciąg=wysokie obroty, o ile da mu się imbusem papu...). Ja tego nie zacząłem ale niestety zmuszony byłem przy tym grzebać. Niestety z mizernym skutkiem, o ile wypełnienie sie uda ustawić to obroty są za niskie i lubi gasnąć nieważne co zrobię, dusi sie z braku powietrza z kolei... Podejrzewam że bez wyregulowania EHA się nie obejdzie, ale jest teraz za zimno na eksperymenty a mechaniury mają papkę we łbie jak tylko widzą KE więc nawet nie myśle o znalezieniu jakiegos, póki co same z nimi wtopy.

Daj znać co i jak, jak Ci się uda to na wiosne śrubka pójdzie w ruch, potem komin i imbus z wypełnieniem, potem potencjometr i na końcu nastawienie EHA(o ile to jego wina nietrzymania obrotów)

_________________
MB 190E 1.8 LPG +BLOS


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
ustawilem :) uzyskalem na pinie 3-5 od 5.10V - 5.80V tak sie waha, na oko widac ze lepiej sie wkreca, zawor zalozylem poprzedni, na potencjometrze mam 0.82V, teraz testowa jazda :):) napisze jak to wyglada po.....

dzieki pozdrawiam :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 4:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
dobra wszystko jest super fajnie, nic nie dlawi fajniej jezdzi ale........... gorzej odpala :( juz nie na dotyk.... moze zmienic na potencjometrze na 0.7 v ?? poza tym odpalaniem wszystko jest elegancko :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 6:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Gorący czy zimny,bo na gorącym warto troszkę gazu mu wcisnąć.Zimny pewnie odpali "za kluczykiem".

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
nie wiem co mu sie stalo ale juz zapala normalnie jak poprzednio bez ingerencji, na goracym, od razu po zgaszeniu ciut dluzej, ogolnie jest super :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 8:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Cieszę się ,że pomogłem ,mojego 124 nie mam czasu ostatnio doregulować ale też się wezmę [jezyk5]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: wt lut 01, 2011 9:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 11, 2011 11:21 am
Posty: 8
Lokalizacja: Człuchów, Pomorskie
Czyli i wkręca się ładnie i ładnie trzyma obroty...U mnie za chiny nie mogę tego stanu osiągnąć.
Na razie merc leżakuje u mechaniorów(alternator), po odebraniu maszyny coś czuję że miernik znów pójdzie w ruch.
Problem mam taki jednak że(napięcie 2.5, 2.6, jak u kolegi poprzednio) że ta srubka na przepustnicy była ruszana, jak tylko ją skręce mocniej w lewo to ma za słabe ssanie, i gaśnie mi wtedy(po regulacji imbusem wypełnienia/ale bez regulacji potka, na razie ma 0,78 lub koło 0,83), czy na benzynie czy na gazie. Bene mógłbym olać, ale jeżdżę głównie na gazie...
Nic, jak mówię, będzie maszyna, będzie czas, miernik mam, potek daje sie wyregulować, podłączy się, zbada wypełnienie, zuboży mieszankę(na bank za bogata...), wyreguluje potka, sprawdzę wypełnienie...i się zobaczy. Jak na razie w odwracaniu dowolnych kroków w zabawie z KE jestem dobry, silnik odpala

Z innej beczki coś mi sie przepustnica blokuje...wystarczy to jakoś naoliwić? Dziś mi nie odbiła i prawie mokro miałem w gaciach jak nie mogłem zbic go z 5000 obrotów, dobrze ze sie pokapowałem i pchnąłem w dół, plus wepchnięcie w komin imbusa...Co zajrze pod maskę to nowy problem... :/

_________________
MB 190E 1.8 LPG +BLOS


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl