MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52753
Strona 1 z 1

Autor:  WLD_Wlodi [ śr sty 19, 2011 8:16 pm ]
Tytuł:  [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

Witam. Mam do kupienia W140 97' z przebiegiem 450tys km, cena 17 tys.
Problem w tym że auto wygląda dużo lepiej niż niejedna W140 z(zapewne kręconym) przebiegiem 200tys km.
Skóry piękne, środek zadbany, przód nie bity(!!!), co do boków to poprostu nie jestem pewien(nie miałem miernika), gazu nie widział.
Więc jaka jest granica wytrzymałości dla takiego silnika? 600 tys? 700 tys? Od razu też piszę że będe chciał w koło zapasowe wsadzic ... 8)

Autor:  Nemo [ śr sty 19, 2011 10:40 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

Dobrze utrzymane i prawidłowo eksploatowane silniki V8 oraz dwunastki wytrzymują swobodnie do 1 000 000 km. Zależy zatem kto przed tobą jeździł. Moja 123 (benzyna) ma już 800 000 a jeszcze jest całkiem całkiem żwawa.

Autor:  Sokol [ czw sty 20, 2011 8:49 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

jeżeli reszta auta jest ok, to jaki problem, nawet jak silnik ci padnie za 20/50/100/300tys km to na allegro kupisz taki silnik za 1500zł, chyba nawet wiem kto ma taki silnik ;)
a zawsze lepiej kupić auto ze świadomością że ma 450 tys przebiegu niż na liczniku 178tys a wygląd i pewnie rzeczywisty przebieg również ponad milion.

Autor:  WLD_Wlodi [ czw sty 20, 2011 9:03 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

Ja też wiem kto ma takie silniki i myślimy o tej samej osobie :]

A ta W140 jest z ulicy Nowej(obok Pomorskiej). Może ją kojarzysz? Wiesz coś więcej na jej temat?
http://allegro.pl/mercedes-s-w140-3-2-96r-naglosnienie-bose-i1410604683.html

Autor:  maclaw [ czw sty 20, 2011 6:49 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

wg.mnie warto wziąć, jeśli na prawdę jest fajna

Autor:  mMm2 [ czw sty 20, 2011 9:58 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

Jezeli ogolny stan jest dobry a silnik odpala i spelnia swoje zadanie to samochod bym kupil.
I to chyba wszyscy wyzej potwierdzili.

Ale ja bym sie powaznie zastanowil nad uszczelka pod glowica. Moze poleciec bez zadnych sygnalow ostrzegawczych, a wtedy niechcialbym byc gdzies daleko od domu. Obiegowa opinia jest taka ze w kazdym M104 uszczelka predzej czy pozniej da o sobie znac i trzeba to po prostu miec na uwadze. Ponoc niektorzy juz panikują (panikowali) przy przebiegu 150 tys km. Ale to na forach USA.
Dla uspokojenia moge dodac, ze jak robilem swoją przy oryginalnym przebiegu 300 tys km, to bylo wyraznie widac slady honowania na gladzi cylindra. Czyli nie w kij dmuchał.

Dół jest uwazany za niezniszczalny. Ale sprawdz sobie gdzie silnik ma wycieki i juz bedzie wiadomo wiecej. Nie wykluczone, ze przy tym przebiegu ktos sie już górą silnika musiał zająć. Oprocz tego, ze M104 leje wszedzie [jezyk5] , to sprawdz przod silnika ponizej weza gumowego z pompy wody oraz z tyłu przy glowicy, tam gdzie spotyka sie z blokiem, zwlaszcza po stronie wydechowej.

Moze jeszcze poleciec uszczelnienie na chlodnicy oleju silnikowego. Jak już uszczelka pod glowica padnie, to te chlodniczke tez warto zrobic, o czym sie dowiedzialem za pozno [chory] .

Powodzenia

Autor:  WLD_Wlodi [ czw sty 20, 2011 11:08 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

O i o taką odpowiedź mi chodziło :)

Jeżeli ktoś jeszcze coś ma do dodania, to proszę pisać.

Autor:  mMm2 [ czw sty 20, 2011 11:50 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

Jeszcze cos dodam.
Uszczelka pod glowice wychodzila w kilku wersjach, z czego ostatni wypust, oczywiscie najdoskonalszy, jest bodajze z roku 96, kiedy to wchodzily pierwsze okulary. Twoj egzemplarz jest z roku 97 i w swietle powyzszego biore to za dobrą monetę.


Do sprawdzenia jeszcze pompa wody, bo lubi ciec.
Zainteresuj sie tez tematem wiazki elektrycznej uzywanej z silnikami M104, bo ta starsza - ekologiczna sprawia bardzo duzo problemow. Ale to juz moze nie dotyczy rocznika 97... nie wiem...

A na marginesie to bardzo dobry silnik do gazowania jest.

Autor:  WLD_Wlodi [ pt sty 21, 2011 2:16 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

mMm2 pisze:
Jeszcze cos dodam.
Uszczelka pod glowice wychodzila w kilku wersjach, z czego ostatni wypust, oczywiscie najdoskonalszy, jest bodajze z roku 96, kiedy to wchodzily pierwsze okulary. Twoj egzemplarz jest z roku 97 i w swietle powyzszego biore to za dobrą monetę.


Do sprawdzenia jeszcze pompa wody, bo lubi ciec.
Zainteresuj sie tez tematem wiazki elektrycznej uzywanej z silnikami M104, bo ta starsza - ekologiczna sprawia bardzo duzo problemow. Ale to juz moze nie dotyczy rocznika 97... nie wiem...

A na marginesie to bardzo dobry silnik do gazowania jest.


naprawde dzięki wielkie za tą odpowiedź!
Co do podtlenku LPG, to bynajmniej jeżeli kupie tego W140 to na instalacji nie będe oszczędzać.

Autor:  Mor [ wt lut 08, 2011 1:54 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

mój M104 leje ostatnio na łączeniu miski olejowej i dekla rozrządu, zaraz za mocowaniem alternatora. leje się tak, że zafajdany mam cały spód, katalizator. do soboty muszę dojezdzić... ogólnie to mam już z lekka dosyć tego silnika z tymi wyciekami. cały czas gdzieś coś trzeba uszczelnić. dobrze, że uszczelniacz wału tylny się nie wysypał, bo ciężko by było rozkręcić silnik ze skrzynią w komorze silnika w 124C.

Autor:  THC [ wt lut 08, 2011 3:39 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Graniczny przebieg dla M104 (3.2)

Mor pisze:
. dobrze, że uszczelniacz wału tylny się nie wysypał, bo ciężko by było rozkręcić silnik ze skrzynią w komorze silnika w 124C.


Nie ma tragedii,ale trzeba odkręcać silnik od łap.
Robiłem to w M-103, a tamte okolice sa takie same jak w M104

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/