MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zamulona 190D
Post: pn sty 17, 2011 6:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam. Miałem dziś (wątpliwą) przyjemnosc przetestowania 190D mojej siostry w trasie(silnik om 601 75 km skrzynia 5 biegów). Pierwsze uczucie jakiego doznałem po przesiadce z w124 300 turbo na tego muła to emocje związane z wyprzedzaniem. :o Normalnie adrenalina za darmo [zlosnik] ( zapomniał wół jak cieleciem byl? ) . Ale nie o tm mowa.
Otóż Auto jedzie jako tako do 110km/h powyżej jest masakra. To moja dawna beczka 200 diesel sie chyba lepiej zbierała powyzej tej predkosci. Najlepsze jest to ze silnik jest w super stanie nie kopci nie bierze oleju nic z niego nie leci i sie nie poci a jednak słaby jakis. Moje podejrzenie padło na ten psedo katalizator ktory auto ma na rurze. Zastanawiam sie czy to moze byc jego wina? Znacie moze podobny przypadek? Jezeli to on to moge go spokojnie wyciac i wstawic w jego miejsce przelot? Dodam ze auto ma tylko tego kata a juz EGR-u niet.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 7:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Myslę, że om601 nie jest demonem szybkości, ale powyżej 110km/h powinien przyspieszać. Zobacz na początek , czy hamulce nie trzymają. Choc po przesiadce z 3.0 turbo może to subiektywne odczucie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 8:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Zapomnialem dodac ze wszystkie koła tocza sie bez oporow takze hamulce i łozyska jak i inne niedomagania ukladu napedowego nie wchodza w gre.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 8:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zmierz mu przyspieszenie np. 100-140 czy 90-120 na ustalonym biegu i poproś niech koledzy z 2.0D też zmierzą będzie wiadomo czy tropimy problem czy masz za duże wymagania :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 8:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
diablos25 pisze:
100-140

Z tym 140 to popłynałes. :o Niby jak skoro ona 120 na maxa idzie. [zlosnikz]
Ale pomysł dobry zmierze mu 90-120 na piatece i na czworce i wrzuce tu, moze ktos zechce porownac sie ze mna.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 9:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
To może dźwignia na pompie nie dochodzi do pełnego obciążenia, moze filtry paliwa już zanieczyszczone, ew. wyciągnięty łańcuch rozrządu. Być może masz racje z tym katalizatorem. Jednak przed zagłębianiem się w temat, wsiadłbym do auta, uruchomił, go troszkę spokojnie przejechał, a potem rura na każdym biegu do maks. obrotów, czasem takie katowanie potrafi przynieść efekty, być może siostra nadmiernie zamuliła auto. Moim zdaniem, z tym silnikiem autko powinno bez problemu rozpędzić się do 150km/h.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 9:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
od czasu do czasu zamieniam się ze swoim staruszkiem na auta, żeby trochę odmulić jego układ wydechowy. Jak ja zaczynam wyprzedzać, to z rury lecą iskry i po takiej jeździe od razu lepiej idzie!
Jak gaz dochodzi do końca, filtry są OK to nawet 160 pojedzie, oczywiście na 4 biegu

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 9:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
diablos25 pisze:
Otóż Auto jedzie jako tako do 110km/h powyżej jest masakra.


Może to i głupie, ale czy sprawdzałeś wszelakie filtry powietrza, paliwa (zarówno dwa z przodu, jak i ten w zbiorniku paliwa) ?
Moja "Sraczka" przed wymianą ww filtrów nie miała mocy powyżej 110 km/h, a teraz niesie się jak młody jelonek.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 10:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sprawdz tez jaki luz ma linka gazu. Najprosciej gaz do dechy i zobaczyc, czy otwiera pompe ma max.

_________________
w123


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 11:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pochyl znaczek na masce.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 11:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
TReneR pisze:
Pochyl znaczek na masce.

O mysle ze to jest to!!!!! [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]
A tak powaznie to oczywiscie wszystko to co napisaliscie poza czyszczeniem filtra w baku zrobiłem włacznie z katowaniem na nizszych biegach. Ale na moje to ten kat bedzie broił, on nawet na wolnych obrotach jak mu dac do konca to ma taka zamułe i dopiero po chwili sie wkreca, to moje tubro sie szybciej wkreca mimo iz ma tzw turbodziure.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt sty 18, 2011 1:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:24 pm
Posty: 87
Numer GG: 3435292
Lokalizacja: Bydgoszcz
Właśnie wróciłem z wieczornej przejażdżki dookoła Bydgoszczy i tak sobie próbowałem. Od 110 u mnie tez jakoś nie chce za bardzo przyspieszać . Z obserwacji od 110 do 120 km/h potrzebuje czasu w granicach 10 - 12 sekund...duzo. Zdecydowanie lepiej przyspiesza od 80 -120 [zlosnik]. No i prędkość "maksymalna" , na odcinku 7 km nie udało mi się osiągnąć prędkości 140 km/h gdzie latem nie było z tym problemów. Filtry wymieniałem jesienią (dwa z przodu) . Może jednak bary masz racje ze się zamulił zimą.

Zapytam jeszcze o ten filtr w baku , idzie jakoś się dobrać gołymi rękoma??

:)

_________________
W201, 190D, 2.0D '90
Strona o smartfonach
www.telesmartfon.pl


Na górę
Post: wt sty 18, 2011 8:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Ja się zgadzam z barym...jak mechnicznie sprawna i filtry czyste to zamulona. Jak przecwiczę samochód żonki to na drugi dzień słyszę ale "jakoś tak lekko chodzi". Może coś w tym jest...

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: wt sty 18, 2011 11:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 06, 2008 9:27 pm
Posty: 79
Numer GG: 3972849
Lokalizacja: Wieluń/Łódź
sprawdz dokladnie katalizatory bo moga byc zapchane, w takim wypadku nic nie da wdeptywanie pedalu gazu w podloge.. mialem niedawno podobna sytuacje w CL-u , silnik zdrowy a krecil sie tylko do 3,5tys co sie rowna totalny brak mocy :( odkrec wydech za kat. i na odpalonym aucie przytkaj rure, jak bedziesz mogl bez wiekszego wysilku zatamowac spaliny to wina kat.

_________________
W107 380 SLC
S211 500 AMG
Audi S8 D2
Opel Astra TT


Na górę
Post: wt sty 18, 2011 8:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam. Wie moze ktos jaka jest nominalnie srednica zewnetrzna pierwszej czesci wydechu w standardowej 190D, pytam bo chce cos znalezc w miejsce tego kata i nie wiem jaka jest srednica.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl