MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 16, 2011 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
Witam, po krotkiej przerwie wracam z nast. zapytaniem

Otoz kiedys pisalem mialem unieruchumionego SECA gdzie chcialem zrobic swap silnika i 220 CE coupe, tak los chcial ze z roznych powodow zaniechalem plan na zrobienie seca i sprzedalem 220 CE.

Do rzeczy moim nowym nabytkiem bylo 320 CE z 93 roku (ost przed e klasa)

Mam problemy z ABS

Co chwile sie robi jakies zwarcie (mialem wymieniana wiazke bo tamta sie posypala)

Spalanie jest wysokie (18-20l po miescie)

Czuje lekki rezonas w srodku poprzez minimalne falowanie obrotow

Chcialem podlaczyc pod komputer, przyjechal elektronic ze sprzetem star diagnostic, spojrzal na kostke i nie dal rady. (jeszcze to kwadratowe zlacze a nie okragle)
Poszukal w swoim laptopie i powiedzial ze w tych modelach jeszcze sie odczytuje za pomoca diody ? :| Podpinajac kabel w 2 rozne miejsca ?

Czytalem tu i tam i widze ze ludzie normalnie podlaczaja w124 pod komputer, wiec nie wiem.
Elektronik byl w miare dobry, robil mi juz kilka nowszych aut i do tej pory nie mialem zastrzezen. Jak sam przyznal z w124 nie mial wczesniej doczynienia.

Co do zwarcia podejrzewam ta wiazke ze cos tam w niej nie halo, co jesli chodzi o abs, spalanie i to delikatne falowanie obrotow?

z gory dzieki za odp


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 5:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Da się podpiąć, trzeba mieć tylko nie wtyczkę a kabel ze zwykłymi pinami.

Kodami błyskowymi także da się co nieco zdziałać.


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 7:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Jezeli sa problemy z ABS i jednoczesnie silnik chodzi nierowno to moze warto zajrzec do srebrnego przekaznika?
Przelutowac nie zaszkodzi.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 7:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
A mialbys moze schemat podlaczenia ?

Srebrnego przekaznika? Ktory to ? Moglbym prosic o zdjecie/albo pokierowac mnie gdzie go znajde ?


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Obrazek

To ten po prawej. Oryginalnie może być na nim czarna osłona plastikowa. Powinien być przykręcony albo do grodzi albo do mocowania komputera - wtedy nie ma co się siłować szarpiąc 'do góry'.

Sa wersje mniejsze, wieksze, z jednym bezpiecznikiem lub z dwoma - to zależy od konkretnego egzemplarza.
Schematu nie mam, szukaj na necie pod OVP (over voltage protection).
Trzeba na spodzie rozgiąć metalową obudowę, a potem to już można przelutować tak jak każdy inny przekaźnik. A nuż to będzie to...

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
Wlasnie ten moj znajomy grzebal w tamtych okolicach mowil chyba ze komputer od abs tam jest, ciezko mi powiedziec bo srednio sie znam na mechanice ale dzieki za informacje


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
'W tamtych okolicach' to jest wszystko co jest odpowiedzialne za sterowanie silnikiem M104. Więc okolica dobra, a teraz trzeba się wdać w detale. Na pierwszym planie komputer ABS, za nim komputer silnika. Po prawej OVP, po lewej przekaznik pompy paliwa (zielony) i przed nim powinien być czarny kickdown.

Polecam zapoznac sie z chałupniczą metodą odczytu błędów
Tym sposobem nie dowiesz sie w jaki sposob element jest uszkodzony, ale dowiesz sie ktory, co i tak jest wystarczajace do jego wymiany [zlosnik] . Jesli ta metoda wykaże błędy cewki zaplonowej albo wtryskiwacza, to smialo mozesz zalozyc, ze to chodzi o wiązkę.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 10:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
No kolego dzieki wielkie za ta strone, w nast. weekend zrobie z niej uzytek


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 7:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Metodą błyskową odczyta się błędy zapisane analogowo, błędy zapisane cyfrowo odczytamy interfejsem diagnostycznym, wiec lepiej zainwestować 200zł.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 11:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
ten elektronik mial star diagnostic do mercedesow

mialbys moze schemat podlaczenia pinow pod kwadratowa kostke ?


Na górę
Post: pn sty 17, 2011 1:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
1 - masa
8 - linia K
16 - 12V

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 2:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
i to auto spokojnie się testuje boschem kts, a co dopiero stardiagnosis...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl