MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 28, 2010 9:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Cześć,

Mam drobny problem z zapalaniem mojego QP. Muszę długo "kręcić" jeśli auto przebywa np. w garażu (temp. ok. +20). Zapala od tz. "kopa" jak stoi na mrozie (temp. -15 - nie ma żadnego problemu). Gdzie szukać usterki????

P.S. Jeśli silnik jest rozgrzany przypadłość znika bez względu na temp. otoczenia.

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
Post: wt gru 28, 2010 10:54 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam,
jeśli pali na mrozie, a w ciepłym nie bardzo ma chęć, zacząłbym od czujnika temperatury, wtryskiwacza rozruchowego itp.
Cudów nie ma, jeśli raz pali dobrze, a raz musisz kręcić, to przyjrzyj się elementom układu wtryskowego (i nie tylko wtryskowego) odpowiedzialnym za tzw. "zimny start" silnika, bo ciepły jak piszesz pali na "dotyk".

PZDR

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: sob sty 01, 2011 11:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Wuja czytamy, a nie oglądamy [zlosnik]

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
Post: ndz sty 02, 2011 4:17 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam Wszystkich w Nowym Roku,

@FreQ - nie bardzo chwycilem to, co chciales powiedziec, widocznie "brak mi finezji i polotu w tym smutnym jak pi..a miescie" 8) , a user @zuzelek tez sie z pewnoscia czegos z Twojego postu dowiedzial [zlosnikhihi]
Kolega prosi o pomoc, to nalezy sie glosno zastanawiac nad problemem, niekiedy czlowiek czytajac rzeczy, ktore pisza inni, wpadnie na trop, na ktory w innych okolicznosciach by nie wpadl.
Jestem ciekaw, czy tez byles juz w podobnej sytuacji, ze zmuszony byles prosic o rade na forum, bo jesli nie, to byc moze czeka Cie to kiedys, a z autopsji moge Ci powiedziec, ze na odzew czeka sie niecierpliwie...

Ogolnie rzecz biorac, piszac "przygladamy sie" mialem na mysli wszystkie czynnosci majace na celu zlokalizowanie (w dowlony sposob, dowolna metoda i z uzyciem dowolnego narzedzia) usterki, ktora uprzykrza nam i naszemu autu, zycie.

@zuzelek, zblizyles sie juz w jakis sposob do wyjasnienia Twojej "zagadki" :)

Pozdrawiam FreQ :lol:

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: ndz sty 02, 2011 8:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
KE i tyle ;-)
Jak jest zimno pyli rozruchowy na tyle że odpala, jak jest cieplej to już nie pyli i ma problemy bo np leją wtryski główne, jak jest gorący to już trudno aby nie odpalił nawet jak z nich sika ciurkiem ;-) To jest kompletnie przypadkowy przykład który może skutowkać takim zachowaniem.
Generalnie wtrysk do zbadania - czujniki, pylenie, prądy, wypełnienie, akumulator ciśnienia, tutaj się nic nie wyfilozofuje - trzeba konsekwentnie krok po kroku rozkręcać i sprawdzać ten upierdliwy wtrysk.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 9:41 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam,

Właśnie
Cytuj:
Jak jest zimno pyli rozruchowy na tyle że odpala, jak jest cieplej to już nie pyli i ma problemy bo np leją wtryski główne, jak jest gorący to już trudno aby nie odpalił nawet jak z nich sika ciurkiem
na ten przykład 8) , a takich możnaby tu kilka przytoczyć
Dokładnie o to mi chodziło, gdy pisałem "przyjrzeć się" - dzięki @ukaniu za pomoc w znalezieniu właściwej definicji [zlosnikok]
KE nie da się po prostu ot tak, odczytać czy wybłyskać - pomiar wypełnienia może faktycznie przynieść jakieś ciekawe rezultaty. Co do samych wtrysków, to nie upierałbym się aż tak bardzo że leją, mało prawdopodbne, że wszystkie na raz, jeśliby chociaż połowa z nich była ok, trudności z uruchomieniem auta nie powinny być tak ekstremalne, jak to opisuje @zuzelek, chociaż skontrolować nie zaszkodzi. Stawiałbym raczej na sam wtryskiwacz rozruchowy.

A próbowałeś przy rozruchu dodać minimalnie gazu (normalnie nie robi się tak, ale w celu stwierdzenia, gdzie go boli, nie zawadzi ;) )? Jak reaguje wtedy auto? Zapala szybiej niż zwykle, czy jest większa kicha?

Zakładam, że auto zapala po dłuższym kręceniu "rozjusznikiem" [zlosnikhihi] za pierwszym razem. Jeśli tak nie jest i musisz ponawiać próbę, wykręć świece i zobacz czy nie są przypadkiem wilgotne. Bo nadal nie wiemy, czy spowodowane jest to niedoborem czy nadmiarem paliwa?
A gdy już go odpalisz, nie śmierdzi przypadkiem z wydechu benzyną gorzej niż zwykle? To byłby znak, że jednak motor ma za bogata mieszankerozruchową.

Zrób tak jak radzi ukaniu - sprawdzaj po kolei wszystkie elementy odpowiedzialne za wtrysk, nie ma innej rady. Tylko sprawdzaj jak reaguje auto, żebyś przypadkiem nie przeoczył tego, co spowodowało, że motor znów zapala jak powinien. Bo robiąc kilka rzeczy po kolei i osiągając zamierzony cel, trudno pózniej stwierdzić co pomogło.

I daj wreszcie znać, co nowego, bo inaczej nic nowego nie wymyślimy :-)

PZDR

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 10:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
wuja pisze:
... bo ciepły jak piszesz pali na "dotyk".


zuzelek pisze:
Zapala od tz. "kopa" jak stoi na mrozie


Chodzi o to ale ja nie z tych co wytykają.
Pozdrawiam.

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
Post: ndz sty 16, 2011 7:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
może wyłączę jakąś wtyczkę, która powoduje podanie paliwa z tego dodatkowego wtrysku. Mam wrażenie, że podczas rozruchu jest zalewany. Zakładam, że podczaś lata (czyt. wyższa temperatura) dodatkowy wtrysk nie jest używany.

proszę o rady. Najlepiej za "rączkę"

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl