MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
M104 320 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52667 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ukaniu [ pt sty 14, 2011 5:41 pm ] | ||
Tytuł: | M104 320 | ||
Kolega Bruno znalazł taką aukcję http://moto.allegro.pl/mercedes-s-klasa-300-se-w140-i1379245948.html Najważniejsze jest zdjęcie silnika Kto roszyfruje mi tą zagadkę? M104 tak Ale jaki wtrysk? - nie ma przepływomierza jak w późniejszych 104. - nie jest to KE. - głowica jak we wczesnej 104 300 z KE Nie M104.990 ani nie 104.994 Na samoróbkę nie wygląda bo obudowa filtru na 100% fabryka. hmm Jak sobie teraz jeszcze zerkam w papiery to wygląda na wczesną wersję 320 - przepływomierz jest pod kwadratowym filtrem - no z życiu nie widziałem takiej wersji. Kolektor jak w KE a reszta elektronika.
|
Autor: | darus [ pt sty 14, 2011 6:28 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
S-Class limousines of the series 140 Mercedes-Benz type 300 SE; since 06.93: S 320 Type 300 SE; since 06.93: S 320 Name 300 SE; since 06.93: S 320 Name Mercedes-Benz type 300 SE; since 06.93: S 320 Short name 300 SE; since 06.93: S 320 Model W 140 E 32 Production 01.91/04.91 - 03.94 Number produced not documented separately Comments concerning the production period begin of production - pre-production batch / main production - end of production Prices 03.91: 87.894,00 DM 09.91: 90.516,00 DM 10.92: 91.314,00 DM 01.93: 98.152,50 DM Wheelbase 3040 mm Track rear/front 1603/1576 mm; since 06.93: 1606/1579 mm Length 5113 mm Width 1886 mm Height 1492 mm; since 06.93: 1486 mm Smallest turning circle 12,18 m Chassis weight Max. total weight 2410 kg; since 09.91: 2550 kg Max. front axle weight 1120 kg; since 09.91: 1210 kg Max. rear axle weight 1290 kg, since 09.91: 1340 kg Max. load 520 kg; since 09.91: 660 kg Max. trailer weight braked 1900 kg (with automatic gearbox : 2100 kg) Max. trailer weight unbraked 750 kg Weight empty 1890 kg According to guideline DIN 70020 (with fuel, spare wheel and tool equipment) Operating method four-stroke Otto (w/ manifold-injection and emission control device w/ three-way catalyst) Configuration front, parallel; upright Type M 104 E 32 / 104.990; since 06.93: 104.994 No. of cylinder/configuration 6 / in line; 15? inclination to the right Bore x stroke 89,9 x 84,0 mm Total displacement 3199 ccm Compression ratio 10,0 Crankshaft bearing 7 Output 170 kW / 231 hp at 5800 /min; since 06.93: at 5600 /min Maximum torque 310 Nm at 4100 /min; since 06.93: 315 Nm at 3750 /min No. of valves/configuration 2 intake, 2 exhaust / V-shaped overhead Valve operation 2 top camshafts (intake camshaft adjustable) Camshaft drive duplex roller-type chain Mixture formation microprocessor-controlled injection system with hot-wire air-mass ~sensor (LH-Jetronic); since 06.93 w/ hot-film air-mass sensor (HFM) Cooling water cooling / pump; 14,5 l water Lubrication pressure circulation lubrication / 7,5 l oil Electric system 12 V Battery 100 Ah / in the boot Dynamo three-phase AC / 1680 W Starter motor electrical / 1,7 kW Ignition ignition mapping control Fuel tank above the rear axle / 100 l Fuel supply electric supply pump Driven whells rear wheels Power transmission divided cardan shaft Frame desing self-supporting all-steel body Wheel suspension front double wishbone Wheel suspension rear multilink suspension, on demand with hydropneumatic level control Suspension front coil springs, torsion bar stabilizer Suspension rear coil springs, torsion bar stabilizer Damper gas-pressure damper Steering ball-and-nut power steering Steering transm ratio 14,02:1 / 2,96 steering wheel turns Breaking system braking system Breaking system hydraulic dual-circuit braking system with vacuum-operated brake servo unit and antilock device;~disc brakes front (intern. ventilated) and rear Parking breake parking brake Parking breake mechanical (foot-operated), effective on rear wheels Diamatre brake discs front / rear: 310 / 290 mm Wheels sheet steel-disc wheels, on demand light-alloy disc wheels Wheels rims 7 1/2 J x 16 H 2 Tyres 225/60 R 16 97 V; since 01.93: 235/60 R 16 100 V Wg. danych ze stronki musi to byc taki model, ale gdzie przeplywomierz? |
Autor: | zegarek [ pt sty 14, 2011 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
m111 robili bez przepływki, tylko na map sensorze, więc może tu też. |
Autor: | devcrk [ pt sty 14, 2011 7:11 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
Widziałem takie coś na własne oczy. Silnik ten był montowany w w140 i od tego ze w124 różnił się wtryskiem oraz większą pojemnością. jaki to wtrysk ? nie mam pojęcia, na pewno sekwencyjny, wtryski jak w "normalnym" m104, ale chyba regulator ciśnienia na listwie trochę inny. Stawiam raczej na HFM, ale bez przepływki ? Bez przepływki były PSM, ale nie widać modułu, który w w124 był przykręcany na lewym nadkolu, do tego występował tylko w silnikach r4. Jak będę się widział ponownie z właścicielem tej 140-ki. przyjrzę się dokładniej... |
Autor: | THC [ pt sty 14, 2011 8:00 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
To jest 104990. Montowany tylko w 140 i bardzo krótko w modelu 300SE. Wasyl ma taki silnik u siebie i jest lipa straszna,żeby kupić drugi na wymianę. Przez rok był na allegro tylko jeden do sprzedania. |
Autor: | oress [ pn sty 17, 2011 9:30 am ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
To ja zapodam jeszcze jedną ciekawostkę znaną z forum mb.org.pl Jeżdżący W126 z m104 na KE , ale na sekwencji ![]() ![]() |
Autor: | zegarek [ pn sty 17, 2011 2:28 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
To jest pewnie jakaś 4 generacja w trybie fullgroup odpalana z cewki. Trzebaby było się spytać co to za komp gazowy tam siedzi. |
Autor: | trocin [ pn sty 17, 2011 3:15 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
To M104 bylo na KE-Jecie ? W jakim modelu ? ![]() |
Autor: | zegarek [ pn sty 17, 2011 3:57 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
trocin pisze: To M104 bylo na KE-Jecie ? W jakim modelu ? ![]() Zwyczajne 300 24v jakich pełno ![]() |
Autor: | trocin [ wt sty 18, 2011 7:16 am ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
Ok faktycznie, zapomniałem ![]() |
Autor: | trocin [ wt sty 18, 2011 12:57 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
... |
Autor: | trocin [ wt sty 18, 2011 12:59 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
oress pisze: To ja zapodam jeszcze jedną ciekawostkę znaną z forum mb.org.pl Jeżdżący W126 z m104 na KE , ale na sekwencji ![]() ![]() zegarek pisze: To jest pewnie jakaś 4 generacja w trybie fullgroup odpalana z cewki. Trzebaby było się spytać co to za komp gazowy tam siedzi. 3 generacja, wtrysk ciagly Tartarini na silniczkach krokowych ![]() |
Autor: | oress [ wt sty 18, 2011 9:25 pm ] |
Tytuł: | Re: M104 320 |
trocin pisze: 3 generacja, wtrysk ciagly Tartarini na silniczkach krokowych ![]() Z drugiej strony szkoda że nie upakowano tam np 3,2 na elektronicznym wtrysku. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |