MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

M104 320
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52667
Strona 1 z 1

Autor:  ukaniu [ pt sty 14, 2011 5:41 pm ]
Tytuł:  M104 320

Kolega Bruno znalazł taką aukcję
http://moto.allegro.pl/mercedes-s-klasa-300-se-w140-i1379245948.html
Najważniejsze jest zdjęcie silnika
Kto roszyfruje mi tą zagadkę?
M104 tak
Ale jaki wtrysk?
- nie ma przepływomierza jak w późniejszych 104.
- nie jest to KE.
- głowica jak we wczesnej 104 300 z KE
Nie M104.990 ani nie 104.994
Na samoróbkę nie wygląda bo obudowa filtru na 100% fabryka.
hmm
Jak sobie teraz jeszcze zerkam w papiery to wygląda na wczesną wersję 320 - przepływomierz jest pod kwadratowym filtrem - no z życiu nie widziałem takiej wersji. Kolektor jak w KE a reszta elektronika.

Załączniki:
M104_ele.jpeg
M104_ele.jpeg [ 42.57 KiB | Przejrzano 1877 razy ]

Autor:  darus [ pt sty 14, 2011 6:28 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

S-Class limousines of the series 140
Mercedes-Benz type 300 SE; since 06.93: S 320
Type 300 SE; since 06.93: S 320
Name 300 SE; since 06.93: S 320
Name Mercedes-Benz type 300 SE; since 06.93: S 320
Short name 300 SE; since 06.93: S 320
Model W 140 E 32
Production 01.91/04.91 - 03.94
Number produced not documented separately
Comments concerning the production period begin of production - pre-production batch / main production - end of production
Prices 03.91: 87.894,00 DM 09.91: 90.516,00 DM 10.92: 91.314,00 DM 01.93: 98.152,50 DM
Wheelbase 3040 mm
Track rear/front 1603/1576 mm; since 06.93: 1606/1579 mm
Length 5113 mm
Width 1886 mm
Height 1492 mm; since 06.93: 1486 mm
Smallest turning circle 12,18 m
Chassis weight
Max. total weight 2410 kg; since 09.91: 2550 kg
Max. front axle weight 1120 kg; since 09.91: 1210 kg
Max. rear axle weight 1290 kg, since 09.91: 1340 kg
Max. load 520 kg; since 09.91: 660 kg
Max. trailer weight braked 1900 kg (with automatic gearbox : 2100 kg)
Max. trailer weight unbraked 750 kg
Weight empty 1890 kg
According to guideline DIN 70020 (with fuel, spare wheel and tool equipment)
Operating method four-stroke Otto (w/ manifold-injection and emission control device w/ three-way catalyst)
Configuration front, parallel; upright
Type M 104 E 32 / 104.990; since 06.93: 104.994
No. of cylinder/configuration 6 / in line; 15? inclination to the right
Bore x stroke 89,9 x 84,0 mm
Total displacement 3199 ccm
Compression ratio 10,0
Crankshaft bearing 7
Output 170 kW / 231 hp at 5800 /min; since 06.93: at 5600 /min
Maximum torque 310 Nm at 4100 /min; since 06.93: 315 Nm at 3750 /min
No. of valves/configuration 2 intake, 2 exhaust / V-shaped overhead
Valve operation 2 top camshafts (intake camshaft adjustable)
Camshaft drive duplex roller-type chain
Mixture formation microprocessor-controlled injection system with hot-wire air-mass ~sensor (LH-Jetronic); since 06.93 w/ hot-film air-mass sensor (HFM)
Cooling water cooling / pump; 14,5 l water
Lubrication pressure circulation lubrication / 7,5 l oil
Electric system 12 V
Battery 100 Ah / in the boot
Dynamo three-phase AC / 1680 W
Starter motor electrical / 1,7 kW
Ignition ignition mapping control
Fuel tank above the rear axle / 100 l
Fuel supply electric supply pump
Driven whells rear wheels
Power transmission divided cardan shaft
Frame desing self-supporting all-steel body
Wheel suspension front double wishbone
Wheel suspension rear multilink suspension, on demand with hydropneumatic level control
Suspension front coil springs, torsion bar stabilizer
Suspension rear coil springs, torsion bar stabilizer
Damper gas-pressure damper
Steering ball-and-nut power steering
Steering transm ratio 14,02:1 / 2,96 steering wheel turns
Breaking system braking system
Breaking system hydraulic dual-circuit braking system with vacuum-operated brake servo unit and antilock device;~disc brakes front (intern. ventilated) and rear
Parking breake parking brake
Parking breake mechanical (foot-operated), effective on rear wheels
Diamatre brake discs front / rear: 310 / 290 mm
Wheels sheet steel-disc wheels, on demand light-alloy disc wheels
Wheels rims 7 1/2 J x 16 H 2
Tyres 225/60 R 16 97 V; since 01.93: 235/60 R 16 100 V
Wg. danych ze stronki musi to byc taki model, ale gdzie przeplywomierz?

Autor:  zegarek [ pt sty 14, 2011 6:43 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

m111 robili bez przepływki, tylko na map sensorze, więc może tu też.

Autor:  devcrk [ pt sty 14, 2011 7:11 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

Widziałem takie coś na własne oczy. Silnik ten był montowany w w140 i od tego ze w124 różnił się wtryskiem oraz większą pojemnością. jaki to wtrysk ? nie mam pojęcia, na pewno sekwencyjny, wtryski jak w "normalnym" m104, ale chyba regulator ciśnienia na listwie trochę inny. Stawiam raczej na HFM, ale bez przepływki ? Bez przepływki były PSM, ale nie widać modułu, który w w124 był przykręcany na lewym nadkolu, do tego występował tylko w silnikach r4. Jak będę się widział ponownie z właścicielem tej 140-ki. przyjrzę się dokładniej...

Autor:  THC [ pt sty 14, 2011 8:00 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

To jest 104990.
Montowany tylko w 140 i bardzo krótko w modelu 300SE.
Wasyl ma taki silnik u siebie i jest lipa straszna,żeby kupić drugi na wymianę.
Przez rok był na allegro tylko jeden do sprzedania.

Autor:  oress [ pn sty 17, 2011 9:30 am ]
Tytuł:  Re: M104 320

To ja zapodam jeszcze jedną ciekawostkę znaną z forum mb.org.pl

Jeżdżący W126 z m104 na KE , ale na sekwencji :)

Obrazek

Autor:  zegarek [ pn sty 17, 2011 2:28 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

To jest pewnie jakaś 4 generacja w trybie fullgroup odpalana z cewki.
Trzebaby było się spytać co to za komp gazowy tam siedzi.

Autor:  trocin [ pn sty 17, 2011 3:15 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

To M104 bylo na KE-Jecie ? W jakim modelu ? [totalszok]

Autor:  zegarek [ pn sty 17, 2011 3:57 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

trocin pisze:
To M104 bylo na KE-Jecie ? W jakim modelu ? [totalszok]


Zwyczajne 300 24v jakich pełno :)

Autor:  trocin [ wt sty 18, 2011 7:16 am ]
Tytuł:  Re: M104 320

Ok faktycznie, zapomniałem [oczko]

Autor:  trocin [ wt sty 18, 2011 12:57 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

...

Autor:  trocin [ wt sty 18, 2011 12:59 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

oress pisze:
To ja zapodam jeszcze jedną ciekawostkę znaną z forum mb.org.pl

Jeżdżący W126 z m104 na KE , ale na sekwencji :)

Obrazek


zegarek pisze:
To jest pewnie jakaś 4 generacja w trybie fullgroup odpalana z cewki.
Trzebaby było się spytać co to za komp gazowy tam siedzi.


3 generacja, wtrysk ciagly Tartarini na silniczkach krokowych [oczko] TO NIE JEST SEKWENCJA !

Autor:  oress [ wt sty 18, 2011 9:25 pm ]
Tytuł:  Re: M104 320

trocin pisze:
3 generacja, wtrysk ciagly Tartarini na silniczkach krokowych [oczko] TO NIE JEST SEKWENCJA !

Z drugiej strony szkoda że nie upakowano tam np 3,2 na elektronicznym wtrysku.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/