MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
w126 500sel zaplon-problem https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52636 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | dymion83 [ śr sty 12, 2011 9:27 pm ] |
Tytuł: | w126 500sel zaplon-problem |
Witam wszystkich,chcialem dzis u mechanika sprawdzic ustawienie czy tam wyprzedzenie zaplonu i niestety krecac w lewo i krecac w prawo lampa nic ciekawego nie pokazala,tak samo jakby zadnej czynnosci nie wykonywano...jak juz napisalem wczesniej ten mietek jezdzil ostatnio w 2003 roku wiec chce wszystko posprawdzac na cacy,zaplon,kompa i reszte ale nie dalo rady nic zrobic,zaplon byl na srodku,dodam ze na luzie troszke nim rzucilo czasem na rozgrzanym ,pomyslalem ze moze to zaplon za bardzo przyspieszony,wiec mechanik przestawil go w kierunku pracy wskazowek zegara na prawie koniec skali,fakt ze odpalil lepiej ale to nie jest wyjscie,chcialbym miec go ustawiony jak nalezy,czyli od lampy,wiec moze KTOS MA SPRAWDZONA RECEPTE NA USTAWIENIE TAKIEGO ZAPLONU,merol to w126 500sel z 1986roku.Dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam |
Autor: | Nemo [ czw sty 13, 2011 9:38 am ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
dymion83 pisze: Witam wszystkich,chcialem dzis u mechanika sprawdzic ustawienie czy tam wyprzedzenie zaplonu i niestety krecac w lewo i krecac w prawo lampa nic ciekawego nie pokazala,tak samo jakby zadnej czynnosci nie wykonywano...nie dało rady nic zrobic,zaplon byl na srodku,dodam ze na luzie troszke nim rzucilo czasem na rozgrzanym ,pomyslalem ze moze to zaplon za bardzo przyspieszony,wiec mechanik przestawil go w kierunku pracy wskazowek zegara na prawie koniec skali,fakt ze odpalil lepiej Z tego co piszesz wynika jedno. ZMIEŃ! mechanika albo kup sprawną lampę STROBOSKOPOWĄ. Po kolei: 1) Przy jakich obrotach ustawiałeś lampą ten punkt? 2) na którym cylindrze to robiłeś?, 3) w jaki sposób dokonywałeś pomiaru? (jak podłączyłeś lampę). 4) w którym miejscu (gdzie) odczytywałeś pomiar? Lampa nie ma pokazywać ciekawych rzeczy czy spraw a tylko i wyłącznie ustawienie punktu zapłonu. Natomiast kręcenie w lewo czy w prawo nic ci nie da jeśli nie będziesz wiedział po co to robisz. Dalej. 1)Motorem rzuca nie tylko przy źle ustawionym zapłonie więc ustal czy rzeczywiście "rzucanie" było wynikiem regulacji czy innej przyczyny. Jeśli mechanik przestawił ci zapłon na sam koniec skali to na pewno masz mocno rozregulowany. 3) to, że odpalił lepiej może wynikać także z tego czy pogrzebał ci w ustawieniu mieszanki. Rozwiązanie: 1) ustaw zapłon :Na prawidłowo rozgrzanym silniku, na pierwszym cylindrze 35stopni przy 3000 obr/min. Pomiar odczytujesz na pierścieniu na wale a zobaczysz go w nieco ściemnionym np. garażu gdyż lampa stroboskopowa często daje dosyć słabe migające światło, trudne do odczytania w jasnym dziennym oświetleniu. Także liczby na wale bywają mocno zabrudzone i z tego powodu nieczytelne. Interesuje cię tylko liczba pokazywana przez taki języczek-wskaźnik. Nie trzymaj zbyt długo wysokich obrotów tylko sprawnie pokręć poluzowanym aparatem zapłonowym: jeśli za mało to w prawo a jeśli za dużo to w lewo. ( nie luzuj za dużo) Kontrolę widzisz cały czas. Wspomniana liczba może lekko poruszać się w polu widzenia ale to prawidłowe (wynika ze synchronizacji stroboskopowej). Dalej obejrzyj świece. UWAŻAJ NA CYLINDER CZWARTY. Bardzo trudno ją wykręcić a BARDZO ŁATWO szczególnie w tym cylindrze skosić gwint (wkręcaj jak najdalej palcami. Klucza użyj tylko w końcowej fazie a dokręcaj bardzo delikatnie. Wystarczy nawet dwoma palcami). Najlepiej kupić klucz specjalizowany do tego motoru (numer jeśli chcesz mogę ci podać). Zobacz czy świece nadają się do użytku. Jeśli są czarne, pozalewane lub mają inne uszkodzenia wymień na nowe (polecam Bosch platinium cztero lub trój - elektrodowe). ustawiamy jeszcze na niskich obrotach, sprawdzamy działanie podciśnienia ale o tym później bo muszę lecieć do pracy. Pzdr. |
Autor: | ukaniu [ czw sty 13, 2011 11:18 am ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
Tam jest elektroniczna zafiksowana regulacja (a jak jest źle to albo moduł zapłonu uszkodzony albo czujnik położenia wału przy kole zamachowym) - i aparatem nic się nie zmieni on ma za zadanie tylko rozdzielać iskrę na poszczególne cylindry. Ustawia się go pi razy oko aby iskra trafiała w środkek styku w kopułce. To że można kręcić nie znaczy, że potrzeba ![]() |
Autor: | zegarek [ czw sty 13, 2011 11:39 am ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
Potwierdzam, 86 rok to II seria i tam nie powinno być żadnej regulacji. Jeśli jest, to jest to jakaś wydumka. |
Autor: | ukaniu [ czw sty 13, 2011 3:55 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
Jak przeczytałem, że nic się nie zmienia przy kręceniu to uznałem że musi być elektronika. Zegarek uściślił bo ja nie mam pojecia od której serii W126 jest już elektronika ![]() Nemo napisał niezły podręcznik do regulacji wyprzedzenia - mam nadzieje jeśli ktoś będzie szukał znajdzie ten właśnie opis, są jeszcze ludzie co im się chce pisać ![]() |
Autor: | Nemo [ czw sty 13, 2011 5:11 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
ukaniu pisze: Jak przeczytałem, że nic się nie zmienia przy kręceniu to uznałem że musi być elektronika. Zegarek uściślił bo ja nie mam pojecia od której serii W126 jest już elektronika Hmm. Ja też tak w pierwszym momencie pomyślałem ale, zasugerowałem się, że to 5-setka i uznałem, że jest to silnik 117.... taki sam jak mój. Więc podałem "namiary" nie zdążyłem tylko dopisać zakończenia tzn. regulacji w zakresie 700-800 obr/min. i sprawdzanie podciśnienia regulatora. Więcej o regulacji sytemu z elektroniką opiszę jutro jeśli będzie sens. Bo być może trzeba będzie wymienić cały moduł. Ważna jest też proporcja mieszanki (jeśli będzie za bogata to świece podobne będą do tych, które pracują przy zapłonie zbyt opóźnionym) to także może motor podobnie kuleć, nie mieć mocy, grzać się nadmiernie a przede wszystkim nadmiernie spalać. Ale o tem potem. ![]() P.S. I kto to wymyślił (i po co) tą elektronikę.?? ![]() LEPSZE JEST ZAWSZE WROGIEM DOBREGO. |
Autor: | dymion83 [ czw sty 13, 2011 9:34 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
A wiec powiem tak...lmpe mi podpial do pierwszej swiecy i patrzyl przy 600-700obr. bo tyle ok.mam na luzie a potem na ok 3500obr.go trzymalem...odczytywal na kole na tym pikulcu,przy mieszance nic nie grzebal ale to tez bym chcial wiedziec odnosnie regulacji ile,co,jak i gdzie sie kreci zeby jak zmienie mechanika to tez moze nie wiedziec jak ustawic bo malo ktory to moze tu zrobic...swiece obejrze jutro,napiszcie odnosnie ustawienia tej mieszanki bo faktycznie moze tak byc a chcialbym miec wszystko jak najdokladniej i gdzie sprawdzic to podcisnienie acha i w zaplonie nie ma podcisnienia ktore sie sciaga przy ustawianiu zaplonu tak jak w 280s na gazniku?bo taki mam w polsce i taki juz ustawialem...dziekuje za duuuzy opis ustawienia zaplonu, pozdrawiam wszystkich i czekam na dalsze relacje... |
Autor: | cebix [ pt sty 14, 2011 8:32 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
Na chwile zbocze z tematu, jezeli pozwolicie, w 280SLC M110 80r K-Jet jest tez regulacja elektroniczna czy normalnie krece aparatem? Bo ida tam kable od aparatu do takiej "skrzynki" i nie wiem do czego to sluzy. |
Autor: | TReneR [ ndz sty 16, 2011 2:10 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
Skoro sa kable a nie silownik pneumatyczny, to wyprzedzenie zaplonu elektroniczne. |
Autor: | dymion83 [ ndz sty 16, 2011 8:28 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
powiem tak...jest jakas skrzynka do ktorej idzie kabel z czujnika halla jak dobrze pamietam i przewod podcisnienia ktory jak zdjalem spadly minimalnie obroty...kolego NEMO napisz cos o tym podcisnieniu czy to wlasnie o to chodzi co pisalem,w niedziele kolega z polski przylatuje i kupi mi lampe stroboskopowa wiec zrobie to sam.A powiedzcie mi czy dam rade ustawic ten sklad mieszanki bo widzialem tu analizator za 80funtow wiec to stosunkowo niedrogo ale nie wiem rowniez od czego zaczac ale to potem,zakonczmy sprawe zaplonu zeby wiedziec ze jedno juz za soba...pozdrawiam |
Autor: | dymion83 [ ndz sty 16, 2011 8:30 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
a co do swiec to sa kremowo wypalone... |
Autor: | dymion83 [ czw sty 20, 2011 9:33 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
panowie wiec jak?ustawic zaplon nie zdejmujac zadnych podcisnien?i czy to ustawienie ma byc na PARK czy NEUTRAL?odkrecam zaplon do momentu swobodnego przekrecania,podlaczam przewody zasilajace lampy,przewod do pierwszego kabla swiecy i STRZELAM w ten jezyczek tak?bede mial lampe z regulacja czyli jak ustawie na lampie dana liczbe wyprzedzenia zaplonu to na kole musi wskazywac zero tak?tam na naklejce jest cos o 14-18stopni na wolnych obrotach...pozdrawiam |
Autor: | ukaniu [ pt sty 21, 2011 9:01 am ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
Zmieniłeś samochód? Czy nadal masz ten sam w którym wyprzedzenia zapłonu się nie reguluje? A jak już strasznie chcesz to trzeba wziąć szlifierkę kątową - uciąć znaczniki na kole zamachowym i dospawać je w innym miejscu. Trzeba tylko precyzyjnie wymierzyć bo nie ma sensu ciągle spawać i ciąć. |
Autor: | czarek12 [ pt sty 21, 2011 3:47 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
He-he-he, dobry jesteś ukaniu, dawno się tak nie ubawiłem ! ![]() |
Autor: | Nemo [ pt sty 21, 2011 4:32 pm ] |
Tytuł: | Re: w126 500sel zaplon-problem |
dymion83 pisze: panowie wiec jak?ustawic zaplon nie zdejmujac zadnych podcisnien?i czy to ustawienie ma byc na PARK czy NEUTRAL?odkrecam zaplon do momentu swobodnego przekrecania, "dymion83" 10skoro zapłon w twoim samochodzie reguluje jakaś tajemnicza siła ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |