MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 10, 2011 5:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam.

Silnik 4,2 M119.
A wiec tak - jeżdżę na oleum 5W40.
Na przestrzeni kilku dni wskaźnik oleju zaczął spadać do 0 na wolnych.
Teraz wręcz jest tak:
500 obr/min - 0
1000 - 0,2
1500 - 2
2000 i więcej - 3 .
Na zimnym trzyma 3, aż się rozgrzeje.
W tym tygodniu wymieniam olej. Po 15kkm. Czy dziwne zachowanie wskaźnika to przez wypracowany olej?
Ogólnie oleju mi przez okres od wymiany nie wziął więcej niż 0,6 litra.
Czy może jest coś z czujnikiem? (Gdzie on jest?)
Mam nadzieję, że to nie sprawa pompy oleju - jak wskazuje 0 na wolnych brzmienie silnika się nie zmienia, nie słychać metalicznych dźwięków.
Czy czujnik oleju się czyści, czy wymienia?

Wszystkie sugestie mile widziane.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 5:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Krok 1 - wizyta u mechanika z manometrem w celu pomiaru faktycznego ciśnienia.
Jeśli faktycznie wyjdzie poniżej 0,3 na jałowych.
Krok 2 - natychmiastowa weryfikacja problemu bo można sobie silnik wysłać na złom.
Mógł się przykleszczyć zawór nadciśnieniowy w pompie, albo pękła sprężyna - ale najpier pomiar.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 7:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Tak jak ukaniu napisał:
...sprawdz manometrem cisnienie, ew. wymien czujnik (ok. 180zl) jest przy filtrze oleju, nastepnie trzeba by sprawdzic zawor w pompie...
...btw 500 obr./min to za malo jak na wolne obroty ;)
Ja mam na wolnych po rozgrzaniu ok 700 obr/min i po przegonieniu cisnienie spada do ok. 1.2
Zapala ci sie czerwona kontrolka cisnienia oleju jak przekrecisz stacyjke na zaplon? Jak tak, to pilnuj ja jak sie zapali zeby od razu zgasic silnik, jak nie - lepiej na razie go nie odpalaj...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 7:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Nie mam kontrolki ciśnienia oleju. Na pewno mam kontrolkę poziomu oleju.
Wszystkie kontrolki zapalają się po włączeniu zapłonu i gasną po uruchomieniu reaktora.

Trochę mnie przestraszyliście.

Czy awaria pompy - może zależeć od temperatury. U mnie widać, że wraz z wzrostem temperatury wskazania spadają.

Do mechanika jestem umówiony na czwartek.

Obroty wolne mam powyżej kreski 500.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 8:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Chyba jednak masz - i kontrolke cisnienia oleju (czerwona na dole wskaznika cisnienia oleju) i poziomu oleju (zolta, na dole deski tam gdzie inne kontrolki) ;) sprawdz
Wraz ze wzrostem temperatury silnika wskazowka cisnienia oleju bedzie oczywiscie troche opadac, to normalne

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 1:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Chyba jednak nie - nie każdy ma amerykańska wersję :)

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 4:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wraz ze wzrostem temperatury olej robi się rzadszy. Niskie ciśnienie oleju, może byc spowodowane:
- zapchanym filtrem oleju oraz zużyciem samego oleju
- zapchanym smokiem w misce
- zawieszonym zaworkiem w pompie, bądź zużyciem samej pompy
- zużyciem panewek.
Wszystkie przyczyny zweryfikuj poczynając od pomiarów cisnienia manometrem, żeby wykluczyc awarie czujnika. Jeżeli cisnienie rzeczywiście będzie niskie pokusiłbym się o zdjęcie miski i sprawdzenie smoka, zaworka.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 7:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
trocin pisze:
Chyba jednak masz

nie jest to uwarunkowane wersją a rocznikiem. od 95 roku bodajże nie było już tej kontroleczki.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 7:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
mza pisze:
olej. Po 15kkm

kiedy była ostatnia wymiana? jaki czas od niej upłynął?
wymień olej i dopiero wtedy zacznij się martwić.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 9:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
bary123ce pisze:
kiedy była ostatnia wymiana? jaki czas od niej upłynął?
wymień olej i dopiero wtedy zacznij się martwić.

Masz dużo racji ale i ryzyko jest też duże (bardzo). Chyba lepiej posłuchać "Ukaniu" i najpierw sprawdzić może przy okazji wyjdzie jeszcze coś ? Razem łatwiej i skuteczniej naprawić.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 10:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wymiana oleju nic nie pomoze.
Skoro stalo sie to z dnia na dzien to na pewno nie przez to ze nagle olej postanowil sobie sie zestarzec.
Zrob jak radzi ukaniu i potem cos sie pomysli. Jesli wskazowka cisnienia wskazuje 0 po nagrzaniu na wolnych to trzeba to jak najszybciej sprawdzic, manometr, czujnik, pompa - zrzucanie miski.
U mnie jest jeszcze czerwona lampka przy wskazniku cisnienia i madra ksiazka (instrukcja) mowi ze po jej zapaleniu sie w kazdym momencie powinno sie wylaczyc silnik i go to service, na wolnych przy rozgrzanym na maxa po butowaniu pod obciazeniem i 30 stopniach w lecie cisnienie nie moze spasc ponizej 0.3
No chyba ze jestes pechowcem i wklad filtra oleju ci sie rozlazl i poszedl w uklad, ale to malo prawdopodobne, tak samo jak panewki.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:29 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Może na wyrost panikuje, ale uważam, że każde zerwanie filtru olejowego powoduje błyskawiczne uszkodzenie powierzchni trących, w szczególności przy tarciu posuwistym (panewki etc.). Dlatego ja bym tego silnika za skarby świata nie uruchamiał, nawet dla kontroli ciśnienia, nim bym najpierw nie sprawdził wszystkich możliwych przyczyn problemu - w szczególności samego czujnika ciśnienia, pompy oleju i zaworu zwrotnego ciśnienia.
Pozdrawia paranoiczny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
OK. Zacznę od sprawdzenia ciśnienia nanometrem.

Olej wymieniam co 15kkm, co 5-6 miesięcy. Ostatnio wymieniałem w czerwcu.

Ogólnie to silnik i wszystko chodzi super - nie mam żadnych zastrzeżeń.

Mam nadzieje jednak, że to raczej awaria układu pomiaru ciśnienia, albo zużyty olej (używam TOTAL QUARTZ 9000, ma oczywiście normę 229.3, mogę zmienić na bardziej firmowy: ELF EXCELLIUM NF, SHELL HELIX ULTRA).

Zauważyłem już wcześniej dziwne zachowania na desce: np. pomiaru temperatury (zaniżenie wskazań).
Parę "awarii" wyeliminowałem przez odświeżenie styków - widać, że niektóre złączki nie są pewne.

Z tym nagłym spadkiem ciśnienia trocin to lekka przesada - cała sprawa (gdy zacząłem ja zauważać) trwała parę tygodni (3-6 bym powiedział czas ta szybko leci :) ). Najpierw zaczęło spadać po trasie pod 1, potem poniżej... Tak wiec proces ten trwał trochę.

Co do pomiaru to wystarczy zwykły nanometr, jak do ciśnienia sprężania? Podziałka wskaźnika jest w atmosferach?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
No nie wpadajmy w panikę.
Wraz ze wzrostem obrotów wskazanie idzie w górę.
W czasie jazdy nigdy nie spada do 0. Mówię tu tylko o wolnych obrotach.

W sobotę mam trasę 1kkm, więc nie odsyłajcie mojej Mercedes na złom.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 9:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
mza pisze:
W sobotę mam trasę 1kkm, więc nie odsyłajcie mojej Mercedes na złom.

Jednak ja bym się w tym przypadku zastanowił bo z takiej trasy, przy bardzo niepewnym smarowaniu silnika możesz wrócić na ....lawecie. LEPIEJ SPRAWDŹ WCZEŚNIEJ.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl