MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 12, 2011 5:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dzisiaj zauważyłem problem z wycieraczką. Mianowicie jest tak: uruchamiam auto, wycieraczke - chodzi jak oszala. Tak jest przez kilka jej uruchomień. W miarę jazdy i kolejnego włączania wycieraczki zaczyna chodzić jakby chciala , a nie mogła - bardzo wolno.
Może mieiście taki przypadek, oszczedziłoby mi to mozolnego sprawdzania i rozgrzebywania auta.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Ostatnio robilem u siebie wycieraczke wlasnie z podobnego powodu.
Po prostu chodzila wolno i z czasem coraz wolniej.

Wycieraczka szyby i wycieraczki reflektorow maja wbudowany mechanizm, ktory w razie jak wycieraczka zaczyna sie meczyc i brac za duzo pradu, powoduje spowolnienie mechanizmu. Jestem pewien, ze ktos bardziej obeznany z prądem bedzie w stanie to bardziej technicznie wytlumaczyc.
Czyli jezeli twoja wycieraczka pracuje na sucho, zaciera sie lub jest brudna, to uzywana kilka razy pod rzad bedzie chodzic coraz wolniej.

Kwestia rozebrania i przesmarowania. I tu uwaga - nie udalo mi sie po zlozeniu wyregulowac polozen skrajnych wycieraczki tak jak to bylo fabrycznie, pomimo tego, ze sobie wszystko pozaznaczalem. Polecam przy tym duzo cierpliwosci.

Aha, zeby zdjac glowny mechanizm wycieraczki z osi, to trzeba ja ustawic pionowo (czyli jakby byla na srodku szyby).

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wlasnie tak sobie pomyslałem, że jest to bardziej kwestia mechaniczna. Po spryskaniu szyby chodzi lepiej, a więc musi mieć gdzieś opory na mechaniźmie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 8:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
włącz wycieraczkę i wyłącz zapłon gdy będzie ona najbardziej wysunięta. Odchyl plastik przykrywający tłoczek, od dołu podważając go. Po odsłonięciu tłoczka nasmaruj go i ciesz się śmigającą wycieraczką bez rozbierania jej ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 12:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Myślę, że przy obecnych jesieniach i zimach takie smarowanie jak opisał bary konieczne jest przynajmniej raz w roku. Poza tym samo pióro dużo zmienia. Jeździłem na używanym (już chyba trzeci rok) piórze boscha i wycieraczka zaczęła zwalniać. Po zmianie na nowe (też bosch) wszystko wróciło do normy. Stare pióra chyba kleją się do szyb. Ale smarowanie teleskopiku w ramieniu przede wszystkim.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 4:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pióro zmieniałem w październiku na boschowskie. Zrobie tak jak mówił Bary, jeszcze nie smarowałem tego mechanizmu. Tylko sie zastanawiam, czy środki typu CX-80 nie bedą na krótka mete, może jakiś olej ATF lepiej by sie nadał?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw sty 13, 2011 5:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
dokladnie olej atf jest do tego najlepszy.. nic innego... zadne wd czy inne srodki.. 220 nakapaj na teleskop, tylko podłoż cos pod niego zeby olej nie sciekl CI na syzbe i jej nie ubrudzil bo jej nie doczyscisz ;)


Na górę
Post: wt sty 25, 2011 12:40 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr cze 01, 2005 6:13 pm
Posty: 6
Witam,

Smarowanie teleskopu zapobiegawczo tak, ale jak juz wycieraczka chodzi wolniej jest bez sensu. Przyszedl wlasnie czas na rozebranie mechanizmu. Pisze to z doswiadczenia na 3szt w124. Najczestsza przyczyna "leniwej" wycieraczki to brak smaru w mechanizmie gdzie tryb odpowiedzialny za wysow teleskopu chodzi po polksiezycu, oraz syf i woda na glownym punkcie obrotu( tam gdzie mamy 2 lozyska wiankowe). Cala operacje mozna spokojnie zalatwic w 2-3 godzinki na spokojnie. Z narzedzi potrzebujemy, sciagacz i klucze 10,13,17 i torx juz nie pamietam ale chyba numer 25. A co do regulacji, nie jest latwa zawsze robie to na oko , 3-4 proby i trafiam w moment. Niestety kazda proba wymaga wyciagania mechanizmu i ustawiania polozenia na wielowpuscie. Jezeli potrzebuje ktos opis krok po kroku prosze o info, to napisze co i jak po kolei.

Pozdrawiam


Na górę
Post: wt sty 25, 2011 5:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Nasmarowałem tłoczek, wydaje mi sie, że jest dobrze, ale nie zaszkodzi gdybys wrzucił ten opis. Być może to krótkotrwałe rozwiązanie i tak jak mówisz będzie trzeba wyciągnąć mechanizm.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl