MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52601 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mza [ pn sty 10, 2011 5:13 pm ] |
Tytuł: | [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Witam. Silnik 4,2 M119. A wiec tak - jeżdżę na oleum 5W40. Na przestrzeni kilku dni wskaźnik oleju zaczął spadać do 0 na wolnych. Teraz wręcz jest tak: 500 obr/min - 0 1000 - 0,2 1500 - 2 2000 i więcej - 3 . Na zimnym trzyma 3, aż się rozgrzeje. W tym tygodniu wymieniam olej. Po 15kkm. Czy dziwne zachowanie wskaźnika to przez wypracowany olej? Ogólnie oleju mi przez okres od wymiany nie wziął więcej niż 0,6 litra. Czy może jest coś z czujnikiem? (Gdzie on jest?) Mam nadzieję, że to nie sprawa pompy oleju - jak wskazuje 0 na wolnych brzmienie silnika się nie zmienia, nie słychać metalicznych dźwięków. Czy czujnik oleju się czyści, czy wymienia? Wszystkie sugestie mile widziane. |
Autor: | ukaniu [ pn sty 10, 2011 5:47 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Krok 1 - wizyta u mechanika z manometrem w celu pomiaru faktycznego ciśnienia. Jeśli faktycznie wyjdzie poniżej 0,3 na jałowych. Krok 2 - natychmiastowa weryfikacja problemu bo można sobie silnik wysłać na złom. Mógł się przykleszczyć zawór nadciśnieniowy w pompie, albo pękła sprężyna - ale najpier pomiar. |
Autor: | trocin [ pn sty 10, 2011 7:53 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Tak jak ukaniu napisał: ...sprawdz manometrem cisnienie, ew. wymien czujnik (ok. 180zl) jest przy filtrze oleju, nastepnie trzeba by sprawdzic zawor w pompie... ...btw 500 obr./min to za malo jak na wolne obroty ![]() Ja mam na wolnych po rozgrzaniu ok 700 obr/min i po przegonieniu cisnienie spada do ok. 1.2 Zapala ci sie czerwona kontrolka cisnienia oleju jak przekrecisz stacyjke na zaplon? Jak tak, to pilnuj ja jak sie zapali zeby od razu zgasic silnik, jak nie - lepiej na razie go nie odpalaj... |
Autor: | mza [ wt sty 11, 2011 7:56 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Nie mam kontrolki ciśnienia oleju. Na pewno mam kontrolkę poziomu oleju. Wszystkie kontrolki zapalają się po włączeniu zapłonu i gasną po uruchomieniu reaktora. Trochę mnie przestraszyliście. Czy awaria pompy - może zależeć od temperatury. U mnie widać, że wraz z wzrostem temperatury wskazania spadają. Do mechanika jestem umówiony na czwartek. Obroty wolne mam powyżej kreski 500. |
Autor: | trocin [ wt sty 11, 2011 8:01 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Chyba jednak masz - i kontrolke cisnienia oleju (czerwona na dole wskaznika cisnienia oleju) i poziomu oleju (zolta, na dole deski tam gdzie inne kontrolki) ![]() Wraz ze wzrostem temperatury silnika wskazowka cisnienia oleju bedzie oczywiscie troche opadac, to normalne |
Autor: | mza [ wt sty 11, 2011 1:47 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Chyba jednak nie - nie każdy ma amerykańska wersję ![]() |
Autor: | darus [ wt sty 11, 2011 4:52 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Wraz ze wzrostem temperatury olej robi się rzadszy. Niskie ciśnienie oleju, może byc spowodowane: - zapchanym filtrem oleju oraz zużyciem samego oleju - zapchanym smokiem w misce - zawieszonym zaworkiem w pompie, bądź zużyciem samej pompy - zużyciem panewek. Wszystkie przyczyny zweryfikuj poczynając od pomiarów cisnienia manometrem, żeby wykluczyc awarie czujnika. Jeżeli cisnienie rzeczywiście będzie niskie pokusiłbym się o zdjęcie miski i sprawdzenie smoka, zaworka. |
Autor: | bary123ce [ wt sty 11, 2011 7:26 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
trocin pisze: Chyba jednak masz nie jest to uwarunkowane wersją a rocznikiem. od 95 roku bodajże nie było już tej kontroleczki. |
Autor: | bary123ce [ wt sty 11, 2011 7:27 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
mza pisze: olej. Po 15kkm kiedy była ostatnia wymiana? jaki czas od niej upłynął? wymień olej i dopiero wtedy zacznij się martwić. |
Autor: | Nemo [ wt sty 11, 2011 9:16 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
bary123ce pisze: kiedy była ostatnia wymiana? jaki czas od niej upłynął? wymień olej i dopiero wtedy zacznij się martwić. Masz dużo racji ale i ryzyko jest też duże (bardzo). Chyba lepiej posłuchać "Ukaniu" i najpierw sprawdzić może przy okazji wyjdzie jeszcze coś ? Razem łatwiej i skuteczniej naprawić. |
Autor: | trocin [ wt sty 11, 2011 10:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Wymiana oleju nic nie pomoze. Skoro stalo sie to z dnia na dzien to na pewno nie przez to ze nagle olej postanowil sobie sie zestarzec. Zrob jak radzi ukaniu i potem cos sie pomysli. Jesli wskazowka cisnienia wskazuje 0 po nagrzaniu na wolnych to trzeba to jak najszybciej sprawdzic, manometr, czujnik, pompa - zrzucanie miski. U mnie jest jeszcze czerwona lampka przy wskazniku cisnienia i madra ksiazka (instrukcja) mowi ze po jej zapaleniu sie w kazdym momencie powinno sie wylaczyc silnik i go to service, na wolnych przy rozgrzanym na maxa po butowaniu pod obciazeniem i 30 stopniach w lecie cisnienie nie moze spasc ponizej 0.3 No chyba ze jestes pechowcem i wklad filtra oleju ci sie rozlazl i poszedl w uklad, ale to malo prawdopodobne, tak samo jak panewki. |
Autor: | leopold [ śr sty 12, 2011 8:29 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
Może na wyrost panikuje, ale uważam, że każde zerwanie filtru olejowego powoduje błyskawiczne uszkodzenie powierzchni trących, w szczególności przy tarciu posuwistym (panewki etc.). Dlatego ja bym tego silnika za skarby świata nie uruchamiał, nawet dla kontroli ciśnienia, nim bym najpierw nie sprawdził wszystkich możliwych przyczyn problemu - w szczególności samego czujnika ciśnienia, pompy oleju i zaworu zwrotnego ciśnienia. Pozdrawia paranoiczny Leopold |
Autor: | mza [ śr sty 12, 2011 8:33 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
OK. Zacznę od sprawdzenia ciśnienia nanometrem. Olej wymieniam co 15kkm, co 5-6 miesięcy. Ostatnio wymieniałem w czerwcu. Ogólnie to silnik i wszystko chodzi super - nie mam żadnych zastrzeżeń. Mam nadzieje jednak, że to raczej awaria układu pomiaru ciśnienia, albo zużyty olej (używam TOTAL QUARTZ 9000, ma oczywiście normę 229.3, mogę zmienić na bardziej firmowy: ELF EXCELLIUM NF, SHELL HELIX ULTRA). Zauważyłem już wcześniej dziwne zachowania na desce: np. pomiaru temperatury (zaniżenie wskazań). Parę "awarii" wyeliminowałem przez odświeżenie styków - widać, że niektóre złączki nie są pewne. Z tym nagłym spadkiem ciśnienia trocin to lekka przesada - cała sprawa (gdy zacząłem ja zauważać) trwała parę tygodni (3-6 bym powiedział czas ta szybko leci ![]() Co do pomiaru to wystarczy zwykły nanometr, jak do ciśnienia sprężania? Podziałka wskaźnika jest w atmosferach? |
Autor: | mza [ śr sty 12, 2011 8:37 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
No nie wpadajmy w panikę. Wraz ze wzrostem obrotów wskazanie idzie w górę. W czasie jazdy nigdy nie spada do 0. Mówię tu tylko o wolnych obrotach. W sobotę mam trasę 1kkm, więc nie odsyłajcie mojej Mercedes na złom. |
Autor: | Nemo [ śr sty 12, 2011 9:19 am ] |
Tytuł: | Re: [C140] Wskaźnik oleju - raz jeszcze |
mza pisze: W sobotę mam trasę 1kkm, więc nie odsyłajcie mojej Mercedes na złom. Jednak ja bym się w tym przypadku zastanowił bo z takiej trasy, przy bardzo niepewnym smarowaniu silnika możesz wrócić na ....lawecie. LEPIEJ SPRAWDŹ WCZEŚNIEJ. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |