MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 27, 2010 7:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Jak w temacie. Czy ktoś potrafi na podstawie własnego doświadczenia opisać konkretnie jakie będą objawy i jakie negatywne skutki popsutego/trzeszczącego/niekontaktującego potencjometru klapy przepływomierza dla silnika M103. Podstawową będzie z pewnością problem z ustawieniem napięcia 0,7V. A jakie są z tego powodu problemy z silnikiem i jego pracą.
Mile widziane są konkretne odpowiedzi z podaniem wyraźnie opisanych skutków. [zlosnikeh]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pn gru 27, 2010 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Uszkodzony potencjometr - sterownik nie wie, w jakim położeniu znajduje się klapa spiętrzająca lub dostaje błędne dane.

Objawy ? Brak stabilnych jałowych po wysprzęgleniu podczas jazdy, za niskie lub za wysokie jałowe, trzaski - nieregularne przyspieszenie, wahania w składzie mieszanki w różnym zakresie obrotów...


Na górę
Post: wt gru 28, 2010 12:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
OK. To już są jakieś wiadomości w temacie.
Mam jeszcze trudniejsze pytanie w zanadrzu - czy wadliwy potencjometr może mieć wpływ na pracę z LPG? [zlosnikhihi]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: wt gru 28, 2010 12:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Nie ma żadnego wpływu... Elektronika KE nie ma nic do LPG


Na górę
Post: wt gru 28, 2010 12:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
devcrk pisze:
Nie ma żadnego wpływu...
Hmmm. To komplikuje moje przemyślenia. [jezyk4]
W takim razie czym konkretnie i na jakiej zasadzie steruje potencjometr (czego zmienia parametry) ?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: wt gru 28, 2010 1:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Hmm, może nie tak powiedziałem. Może mieć pośredni wpływ na stabilizacje jałowych, także podczas pracy na LPG. Informuje on sterownik w jakim położeniu znajduje się klapa spiętrzająca, a ten steruje pracą nastawnika jałowych, który z kolei będzie miał wpływ na prace na gazie. Może także sterować nastawnikiem EHA, ale nie jestem pewien.


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 12:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli się jeździ na LPG bez ciśnienia paliwa w układzie klapa lata jak oszalała i pot. się zużywa w tempie ekspresowym. Druga sprawa, że położenie klapy jest wtedy jakieś i sterowanik KE - nie może stabilizować poprawnie obrotów biorąc sygnał z pot.
Rada to stop-KE.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 4:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu - od dawna cenię sobie Twoje rady i spostrzeżenia bo są merytoryczne i przemyślane ale w tym wypadku coś mi się nie zgadza.
ukaniu pisze:
Jeśli się jeździ na LPG bez ciśnienia paliwa w układzie klapa lata jak oszalała i pot. się zużywa w tempie ekspresowym.
Jeżdżę tak przez 14 lat (auto i potencjometr ma 24) więc powinien być wytarty aż "do kości" a nie jest. Dopiero teraz mam PODEJRZENIE że coś jest nie tak bo trudniej znaleźć pozycje w której jest dokładnie 0,7V. A i wolne obroty czasem się zmieniają ale wystarczy jeszcze raz "zapalić". Ja myślę że jakieś ciśnienie w układzie paliwowym pozostaje a nacisk powietrza też nie zmienia się jak oszalały tylko płynnie w pewnych granicach. Bo inaczej jak wytłumaczyć że potencjometr tyle wytrzymał (od samego początku włączenie LPG odcina pompę paliwa). [jezyk4]
Poza tym obserwowałem kiedyś pracę klapy na LPG i poza charakterystycznym świstem nic nie budziło niepokoju - zachowywała sie normalnie. Przy dodaniu "gazu" wpadała płynnie bez wibracji. Fakt - było to bez obciążenia eksploatacyjnego ale to chyba niewiele zmienia. Strumień powietrza zasysanego idzie tak samo. Może to zasługa mniej typowego, opływowego miksera który niezbyt mocno zawirowywuje powietrze.
ukaniu pisze:
Rada to stop-KE.
OKI - spróbować nie zaszkodzi. Tylko gdzie to kupić? [zlosnikz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 5:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jedyną istotną siłą jaka przeciwstawia się sile przepływającego powietrza jest ta generowana przez ciśnienie paliwa - działa ona na tłoczek w rozdzielaczau (pomijam małą sprężynkę w obudowie przepływomierza).
Zaraz po wyłączeniu benzyny w układzie pozostaje ciśnienie i klapa jest tłumiona ale po kilku/kilkunastu minutach ciśnienie spada poprzez nieszczelności i klapa wykonuje ruchy o zdecydowanie większej amplitudzie i szybkości. Ciśnienie musi spaść bo układ koło tłoczka rozdzielacza nie jest szczelny (nawet jest norma MB ile może tam kapać). W większości przypadków uszkodzone potencjometry jakie widziałem pochodziły z samochodów z LPG.
Stop Ke kiedyś można było kupić na alledrogo czy w sklepach z instalacjami lpg - pompy pracują non stop a wyłącznik wpina się w układ zasilania EHA, wyłączenie benzyny jest indentyczne z tym jakie wystepuje przy hamowaniu silnikiem.
Jedni to chwalą - inni nie, bo paliwo naturalnie lekko ucieka przez rozdzielacz i zużycie jest większe.
Z tymi potami jest poblem - bo używane są zwykle uszkodzone a nowe jeśli nie oryginalne to bardzo kiepskiej jakości.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 02, 2011 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Witam
Czy stop ke mozna zastąpić przekaźnikiem?
mam u siebie problem z wolnymi obrotami na lpg, wydaje mi sie ze dlatego ze nie ma ciśnienia w układzie paliwowym(jak auto stoi w miejscu to jest ok, ale jak zacznie się toczyć to spadają obroty, nawet jak jest na N )
pozdrawiam


Na górę
Post: śr sty 05, 2011 11:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
Dodam od siebie obserwacje związanie ze stop KE.
Mam go zamontowanego od początku LPG i od jakiegoś czasu czasami się zawieszał bo nie zmniejszał ciśnienia. Wtedy auto muliło bo dostawało 2 paliwa na raz. Dla próby postanowiłem go odłączyć i założyłem przekaźnik do odłączania pompy.
Co ciekawe mogę tak jeździć na krótkich dystansach tzn. np. po mieście, ale jak pojadę w trasę to po przejechaniu 30-40 km po zatrzymaniu się obroty tak spadną że auto zgaśnie. Ewidentnie znaczenie ma tu paliwo pozostające w układzie. Pytanie tylko czy układ jest mocno nieszczelny czy to normalne że po takim dystansie ciśnienie spadnie tak mocno?
Stop ke widziałem kiedyś na allegro i w sklepach sprzedających części do LPG.

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
Post: śr sty 05, 2011 4:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Trochę poszukać na allegro i eureka ! [happy] [happy] [happy]
http://moto.allegro.pl/emulator-odcieci ... 00563.html
http://moto.allegro.pl/emulator-pd-45-k ... 00644.html
ja kupowałem z tego pierwszego linku /pasieka/ ,wysłali listem poleconym-priorytetem za 6,50 pln -miałem za dwa dni !!!
jak do tej pory sprawuje się znakomicie,założyłem też stabilizator wolnych obrotów ale chyba padł bo nie trzyma obrotów,więc odłączyłem !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr sty 05, 2011 7:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Oooo!!! Wielkie dzięki czarek12. [zlosnikok] Niedawno sprawdzałem na Allegro i nic nie było. :roll:
W sumie mój układ z przekaźnikiem odcinającym pompę chodzi bezproblemowo od ponad 14 lat ale skoro ma być lepiej.... [hihi]
Ja jestem raczej "praktykiem" więc może zatem ktoś podpowie mi i DOKŁADNIE opisze na jakiej zasadzie działa to ustrojstwo i jak jest podłączone. Co daje - już wiem - ciśnienie paliwa w układzie wtryskowym przy jeździe na LPG.
Dziwię się temu:
KUBUS pisze:
mogę tak jeździć na krótkich dystansach tzn. np. po mieście, ale jak pojadę w trasę to po przejechaniu 30-40 km po zatrzymaniu się obroty tak spadną że auto zgaśnie.
Hmmm. U mnie taki objaw nie występuje. Wracając z Anglii przez 2350km jechałem non-stop wyłącznie na LPG gasząc silnik jedynie na promie i do tankowania - oczywiście startowałem silnik też z LPG (i nadal tak robię). Obroty zawsze takie same. I nie mam stabilizatora obrotów LPG więc chętnie z ciekawości przeczytam opis i tego urządzenia - jak działa i jak jest podłączone. [zlosnikhihi]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: śr sty 05, 2011 9:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Zasada działania opisana w linkach do ogłoszeń,schematy połączeń dostaniesz wraz z urządzeniem,proste,nawet dla laika !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr sty 05, 2011 10:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
czarek12 pisze:
Zasada działania opisana w linkach do ogłoszeń,
Nie bez przyczyny pytałem o DOKŁADNE przedstawienie zasady działania. Na Allegro jak zwykle marketingowy bełkot. Oto przykład z polecanego przez Ciebie sprzedawcy:
Emulator STOP KE-JETRONIC do odcięcia dopływu benzyny w układach BOSCH KE-JETRONIC
Urządzenie to służy do odcięcia przepływu benzyny, we wszystkich samochodach wyposażonych w mechaniczny wtrysk BOSCH KE-JETRONIC.
Używając tego emulatora unikamy przerywania pracy pompy benzynowej dzięki czemu w mechaniźmie KE-Jetronic utrzymywany jest stały przepływ benzyny,

To w końcu odcina czy nie?! :roll:
Dla mnie taki opis niczego mi nie wyjaśnia więc chciałbym zasadę działania poznać dokładniej, rzeczowo i ze szczegółami. Urządzenia nie miałem więc tematem się nie interesowałem. A jak już się interesuję to mam zwyczaj robić to dogłębnie. [zlosnikz]
czarek12 pisze:
schematy połączeń dostaniesz wraz z urządzeniem,proste,nawet dla laika !
To raczej wiem.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl