MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zmiana samochodu. E38, E39, W210?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52503
Strona 1 z 3

Autor:  siekan [ ndz sty 02, 2011 3:52 pm ]
Tytuł:  Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Witam. Sprzedałem swojego W124 i planuję zmienić na coś nowszego. W grę wchodzą na dobrą sprawę 3 modele samochodów - BMW E38, BMW E39 oraz W210. Chętnie dowiem się co szanowne forumowe grono poleca. Przeglądając ogłoszenia natrafiłem na takiego oto okulara. Chciałbym poznać waszą opinię na temat tego egzemoplarza. Może ktoś z Was znalazłby chwilkę czasu i mógłby go zobaczyć na żywo? A może jest to samochód kogoś z forum? Wszelkie sugestie mile widziane.

http://otomoto.pl/mercedes-benz-e-290-a ... 45847.html

Autor:  zegarek [ ndz sty 02, 2011 7:37 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Jak wsiądziesz do zadbanego e38, to już nie będziesz chciał niczego innego z tego co wymieniłeś.

Autor:  300D [ ndz sty 02, 2011 7:43 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Mialem E39 ponad dwa lata. Dokladnie 528i z 2000 roku.
Kupilem je jak mialo 6 lat i przebieg 159000.

Bardzo fajny samochod, przez okres uzytkowania nic niespodziewanego nie wypadlo, normalne wymiany.
Super sie prowadzil, osiagi w miare, mily dla ucha silnik.

Z tego co widze raczej szukasz jednak diesla, a w tym przedziale to raczej tylko TDS...

Wiekszosc aut z wielkimi przebiegami, czesto ruiny i worki bez dna.
Dotatkowo silnik ten nie jest tak niezniszczalny jak stare jednostki MB.

Trzeba pilnowac chlodzenia, pekajace gowice, awarie pomp wtryskowych.
Kolega mial ostatnio na warsztacie TDS-a kupionego za 15 kola, bardzo ciezkie tematy juz byly to robienia na czasie.
Dodatkowo czesto padaja alternatory, rozruszniki, ale mam prawo w starym aucie - koszt nie jakis straszny.

Tanie czescie, ogromny wybor zamiennikow.

Autor:  WeebShut [ ndz sty 02, 2011 11:32 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Podałeś try modele, które całkowici się od siebie różnią. Różna jest za nie cena, jak również mają przynajmniej kilka, jak nie kilkanaście różnych motorów do wyboru, przez cały okres ich produkcji. Polecanie czegokolwiek będzie miało sens jak podasz widełki cenowe i silniki jakie Cię interesują.

Ja stałem przed tym samym wyobrem ostatnio i pomimo tego, że choruję niemiłosiernie na E38, na parkingu stanęło E39 z motorem V8.
Diesel w tych modelach jest rewelacyjny, ale 16 900 jak w ogłoszeniu a okulara to będzie bankowo padlina i studnia bez dna, a zapewne chciałbyś nowszą jednostką napędową niż 2.5 TDS, więc najlepszym wyborem dla przykładowego E39 to uturbiony 3 litrowy diesel.

Za E38 jak dasz do 20kPLN to pierwszy serwis żeby doprowadzić go do porządku wyniesie połowę tego. Kolega Zegarek ostatnio oglądał E38 a 20, więc może Ci powiedzieć co zobaczył. Jeżeli decydowałbym się teraz kupić E38 to tylko z 5.0 V12. Stara dobra konstrukcja i do tego niezawodna. Koszty niewiele większe od V8, a awaryjność dużo mniejsza (a przynajmniej tak wynika z obserwacji od dłuższego czasu tych co te auta użytkują).

O okularach nawet nie chce mi się pisać :D

Autor:  szymon.dziawer [ pn sty 03, 2011 10:58 am ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Kolega po przesiadce z W124 na E38 bardzo narzekał na trwałość zawieszenia. Skwitował to tak: "Jak jeździłem W124 to nie wiedziałem, że ono ma zawieszenie, a tu robie prawie całe co chwilę, i zaraz po robocie znów zaczyna coś stukać."
Ale to tylko jedna opinia.
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  zegarek [ pn sty 03, 2011 11:26 am ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

szymon.dziawer pisze:
Kolega po przesiadce z W124 na E38 bardzo narzekał na trwałość zawieszenia. Skwitował to tak: "Jak jeździłem W124 to nie wiedziałem, że ono ma zawieszenie, a tu robie prawie całe co chwilę, i zaraz po robocie znów zaczyna coś stukać."
Ale to tylko jedna opinia.
Pozdrawiam
Szymon


Dobrze, że nie przesiadł się na jakiegoś VAG'a ;)

Autor:  barpawel [ pn sty 03, 2011 12:35 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

mimo ze to forum MB
polecam BMW sam jezdze e39 juz blisko 4 rok i naprawde super wygodne i przestronne auto
BMW nie rdzewieje mimo ze moje auto nigdy garazu nie widziało (chyba ze po dzwonie i lipnie zrobiona)
super dynamika i rewelacyjny pomruk R6 chyba ze wybierzesz opcje v8 lub e38 v12
i odradzam diesle w tej cenie to bedą zajechane trupy
lepiej kup benzynke i gazik do niej
zawieszenie w bawarkach jest niestety kosztowne w naprawach (aluminiowe wachacze)
ale jak kupisz zadbany egzemplarz to pojeździsz tak jak ja 4 lata i dopiero zaczyna cos delikatnie stukac

Autor:  siekan [ pn sty 03, 2011 1:45 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Więc tak. Do wydania mam ok 16 tysięcy. Co do silnika to na dobrą sprawę interesuje mnie tylko benzyna, jeżeli chodzi o BMW, może być to 2.5 lub 2.8 w przypadku 5, 2.8, 3.0, ewentualnie coś większego, ale to już musiałoby mi ostro odbić, w 7. W W210 zadowolę się na dobrą sprawę każdą jednostką napędową, zarówno diesle 2.9 i 3.0, jak i benzyna 2.3, 2.8. Nie zamierzam zakładać gazu do nowego samochodu.

Obecnie jest mi chyba najbliżej do E39. Wiadomo, fajnie byłoby kupić E38, ale raczej za 16000 zł nic ciekawego nie znajdę. Z W210 jest podobnie.

P.S. Temat raczej nadaje się do Hyde Parku proszę więc moderatorów o przeniesienie wątku.

Autor:  WLD_Wlodi [ pn sty 03, 2011 1:57 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Kup W140 i po sprawie [zlosnikok] [zlosnikok]

Autor:  WeebShut [ pn sty 03, 2011 2:38 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

siekan pisze:
Obecnie jest mi chyba najbliżej do E39. Wiadomo, fajnie byłoby kupić E38, ale raczej za 16000 zł nic ciekawego nie znajdę. Z W210 jest podobnie.

W E39 dla tych silników, które podałeś też może być problem ze znalezieniem czegoś co skarbonka nie będzie.
2.5 i 2.8 to najdroższa opcja silników benzynowych dla E39. Są najbardziej trwałe. VANOSY są tak skonstruowane, że przy tych silnikach możesz je zestawem naprawczym ocucić, osiągi są już naprawdę dobre, a spalanie niewielkie.

Prędzej znajdziesz coś lepiej zachowanego w TDS, lub V8. Tutaj sprzedający są bardziej ukierunkowani na negocjacje.
Jak nei zależy Ci na osiągach to 520 w golasie też już można poszukać.

Autor:  siekan [ pn sty 03, 2011 6:14 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Generalnie osiągi nie są dla mnie najważniejsze, także na dobrą sprawę może być i 2.0 E39. A co do jest golasowatości to co kto lubi. Mi tam wystarczy elektryka z przodu i z tyłu, klimatronic, szyberdach, oryginalne radio z CD bądź kaseciak ze zmieniarką. Jakiś wybredny więc nie jestem. Skóra nie musi być. Grzenie foteli również jest zbędne jak dla mnie. Bardziej od wypasu liczy się dla mnie stan samochodu.

Autor:  WeebShut [ pn sty 03, 2011 8:10 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

Kombi?

Autor:  300D [ pn sty 03, 2011 8:32 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

siekan pisze:
Generalnie osiągi nie są dla mnie najważniejsze, także na dobrą sprawę może być i 2.0 E39. A co do jest golasowatości to co kto lubi. Mi tam wystarczy elektryka z przodu i z tyłu, klimatronic, szyberdach, oryginalne radio z CD bądź kaseciak ze zmieniarką. Jakiś wybredny więc nie jestem. Skóra nie musi być. Grzenie foteli również jest zbędne jak dla mnie. Bardziej od wypasu liczy się dla mnie stan samochodu.


2.0 E39 pali moze litr mniej/100 km od mocniejszej o 43 konie 528i, wogole jest wyraznie slabsza.
Za 16 moze znajdziesz cos wzglednego do oplat z silnikiem 2,8, ale idealna nie bedzie na pewno.
W sumie nie widzialem 528i bez climatronica, el. szyb z tylu oraz CD, wiec z wypasu bedziesz zadowolony.

E39 jest o wiele ladniejsza od W210.

Autor:  WeebShut [ pn sty 03, 2011 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

300D pisze:
W sumie nie widzialem 528i bez climatronica, el. szyb z tylu oraz CD, wiec z wypasu bedziesz zadowolony.

Zdziwiłbyś się ;) Potrafią być nawet z pakietem profesjonalnego nagłośnienia, navigacją (mała miała standardowo kaseciaka obok) i ktoś z oszczędności nie zamówił zmieniarki do bagażnika ;)

Autor:  barpawel [ pn sty 03, 2011 9:03 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana samochodu. E38, E39, W210?

popieram przedmówców w 100% kupisz 2 litrówke i bedziesz czuł niedosyt odrazu szukaj 2.8 ewentualnie 2.5 no chyba ze dozbierasz troszke i 4.4 se sprawisz wsumie to pali ze 2 litry wiecej od 2.8(przy spokojnej jezdzie)
wyposazenie jakie cie "zadowala" to standard w BMW no czasem zdazała sie manualna klima ale to własnie w najmniejszych silnikach
taki sam dylemat miałem 4 lata temu okular czy e39
a ze w moimi przypadku musiało to byc kombi to padło na e39 o wiele ładniejsze niz okular w kombiaku(moje osobiste zdanie)
i kolejny dowód ze coś w tym aucie jest to ze nigdy nie miałem tak długo jednego modelu

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/