MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 02, 2011 3:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 1:57 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Witam. Sprzedałem swojego W124 i planuję zmienić na coś nowszego. W grę wchodzą na dobrą sprawę 3 modele samochodów - BMW E38, BMW E39 oraz W210. Chętnie dowiem się co szanowne forumowe grono poleca. Przeglądając ogłoszenia natrafiłem na takiego oto okulara. Chciałbym poznać waszą opinię na temat tego egzemoplarza. Może ktoś z Was znalazłby chwilkę czasu i mógłby go zobaczyć na żywo? A może jest to samochód kogoś z forum? Wszelkie sugestie mile widziane.

http://otomoto.pl/mercedes-benz-e-290-a ... 45847.html

_________________
BMW 728iA B+G '99
W210 E230 '97 - ojcowóz
EX: VW Vento '92 1.8B
W124 E250 Turbo Diesel '93


Na górę
Post: ndz sty 02, 2011 7:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jak wsiądziesz do zadbanego e38, to już nie będziesz chciał niczego innego z tego co wymieniłeś.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz sty 02, 2011 7:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Mialem E39 ponad dwa lata. Dokladnie 528i z 2000 roku.
Kupilem je jak mialo 6 lat i przebieg 159000.

Bardzo fajny samochod, przez okres uzytkowania nic niespodziewanego nie wypadlo, normalne wymiany.
Super sie prowadzil, osiagi w miare, mily dla ucha silnik.

Z tego co widze raczej szukasz jednak diesla, a w tym przedziale to raczej tylko TDS...

Wiekszosc aut z wielkimi przebiegami, czesto ruiny i worki bez dna.
Dotatkowo silnik ten nie jest tak niezniszczalny jak stare jednostki MB.

Trzeba pilnowac chlodzenia, pekajace gowice, awarie pomp wtryskowych.
Kolega mial ostatnio na warsztacie TDS-a kupionego za 15 kola, bardzo ciezkie tematy juz byly to robienia na czasie.
Dodatkowo czesto padaja alternatory, rozruszniki, ale mam prawo w starym aucie - koszt nie jakis straszny.

Tanie czescie, ogromny wybor zamiennikow.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: ndz sty 02, 2011 11:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Podałeś try modele, które całkowici się od siebie różnią. Różna jest za nie cena, jak również mają przynajmniej kilka, jak nie kilkanaście różnych motorów do wyboru, przez cały okres ich produkcji. Polecanie czegokolwiek będzie miało sens jak podasz widełki cenowe i silniki jakie Cię interesują.

Ja stałem przed tym samym wyobrem ostatnio i pomimo tego, że choruję niemiłosiernie na E38, na parkingu stanęło E39 z motorem V8.
Diesel w tych modelach jest rewelacyjny, ale 16 900 jak w ogłoszeniu a okulara to będzie bankowo padlina i studnia bez dna, a zapewne chciałbyś nowszą jednostką napędową niż 2.5 TDS, więc najlepszym wyborem dla przykładowego E39 to uturbiony 3 litrowy diesel.

Za E38 jak dasz do 20kPLN to pierwszy serwis żeby doprowadzić go do porządku wyniesie połowę tego. Kolega Zegarek ostatnio oglądał E38 a 20, więc może Ci powiedzieć co zobaczył. Jeżeli decydowałbym się teraz kupić E38 to tylko z 5.0 V12. Stara dobra konstrukcja i do tego niezawodna. Koszty niewiele większe od V8, a awaryjność dużo mniejsza (a przynajmniej tak wynika z obserwacji od dłuższego czasu tych co te auta użytkują).

O okularach nawet nie chce mi się pisać :D

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 10:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Kolega po przesiadce z W124 na E38 bardzo narzekał na trwałość zawieszenia. Skwitował to tak: "Jak jeździłem W124 to nie wiedziałem, że ono ma zawieszenie, a tu robie prawie całe co chwilę, i zaraz po robocie znów zaczyna coś stukać."
Ale to tylko jedna opinia.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 11:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
szymon.dziawer pisze:
Kolega po przesiadce z W124 na E38 bardzo narzekał na trwałość zawieszenia. Skwitował to tak: "Jak jeździłem W124 to nie wiedziałem, że ono ma zawieszenie, a tu robie prawie całe co chwilę, i zaraz po robocie znów zaczyna coś stukać."
Ale to tylko jedna opinia.
Pozdrawiam
Szymon


Dobrze, że nie przesiadł się na jakiegoś VAG'a ;)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 12:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
mimo ze to forum MB
polecam BMW sam jezdze e39 juz blisko 4 rok i naprawde super wygodne i przestronne auto
BMW nie rdzewieje mimo ze moje auto nigdy garazu nie widziało (chyba ze po dzwonie i lipnie zrobiona)
super dynamika i rewelacyjny pomruk R6 chyba ze wybierzesz opcje v8 lub e38 v12
i odradzam diesle w tej cenie to bedą zajechane trupy
lepiej kup benzynke i gazik do niej
zawieszenie w bawarkach jest niestety kosztowne w naprawach (aluminiowe wachacze)
ale jak kupisz zadbany egzemplarz to pojeździsz tak jak ja 4 lata i dopiero zaczyna cos delikatnie stukac

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 1:57 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Więc tak. Do wydania mam ok 16 tysięcy. Co do silnika to na dobrą sprawę interesuje mnie tylko benzyna, jeżeli chodzi o BMW, może być to 2.5 lub 2.8 w przypadku 5, 2.8, 3.0, ewentualnie coś większego, ale to już musiałoby mi ostro odbić, w 7. W W210 zadowolę się na dobrą sprawę każdą jednostką napędową, zarówno diesle 2.9 i 3.0, jak i benzyna 2.3, 2.8. Nie zamierzam zakładać gazu do nowego samochodu.

Obecnie jest mi chyba najbliżej do E39. Wiadomo, fajnie byłoby kupić E38, ale raczej za 16000 zł nic ciekawego nie znajdę. Z W210 jest podobnie.

P.S. Temat raczej nadaje się do Hyde Parku proszę więc moderatorów o przeniesienie wątku.

_________________
BMW 728iA B+G '99
W210 E230 '97 - ojcowóz
EX: VW Vento '92 1.8B
W124 E250 Turbo Diesel '93


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 1:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Kup W140 i po sprawie [zlosnikok] [zlosnikok]

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 2:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
siekan pisze:
Obecnie jest mi chyba najbliżej do E39. Wiadomo, fajnie byłoby kupić E38, ale raczej za 16000 zł nic ciekawego nie znajdę. Z W210 jest podobnie.

W E39 dla tych silników, które podałeś też może być problem ze znalezieniem czegoś co skarbonka nie będzie.
2.5 i 2.8 to najdroższa opcja silników benzynowych dla E39. Są najbardziej trwałe. VANOSY są tak skonstruowane, że przy tych silnikach możesz je zestawem naprawczym ocucić, osiągi są już naprawdę dobre, a spalanie niewielkie.

Prędzej znajdziesz coś lepiej zachowanego w TDS, lub V8. Tutaj sprzedający są bardziej ukierunkowani na negocjacje.
Jak nei zależy Ci na osiągach to 520 w golasie też już można poszukać.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 6:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 1:57 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie osiągi nie są dla mnie najważniejsze, także na dobrą sprawę może być i 2.0 E39. A co do jest golasowatości to co kto lubi. Mi tam wystarczy elektryka z przodu i z tyłu, klimatronic, szyberdach, oryginalne radio z CD bądź kaseciak ze zmieniarką. Jakiś wybredny więc nie jestem. Skóra nie musi być. Grzenie foteli również jest zbędne jak dla mnie. Bardziej od wypasu liczy się dla mnie stan samochodu.

_________________
BMW 728iA B+G '99
W210 E230 '97 - ojcowóz
EX: VW Vento '92 1.8B
W124 E250 Turbo Diesel '93


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Kombi?

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 8:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
siekan pisze:
Generalnie osiągi nie są dla mnie najważniejsze, także na dobrą sprawę może być i 2.0 E39. A co do jest golasowatości to co kto lubi. Mi tam wystarczy elektryka z przodu i z tyłu, klimatronic, szyberdach, oryginalne radio z CD bądź kaseciak ze zmieniarką. Jakiś wybredny więc nie jestem. Skóra nie musi być. Grzenie foteli również jest zbędne jak dla mnie. Bardziej od wypasu liczy się dla mnie stan samochodu.


2.0 E39 pali moze litr mniej/100 km od mocniejszej o 43 konie 528i, wogole jest wyraznie slabsza.
Za 16 moze znajdziesz cos wzglednego do oplat z silnikiem 2,8, ale idealna nie bedzie na pewno.
W sumie nie widzialem 528i bez climatronica, el. szyb z tylu oraz CD, wiec z wypasu bedziesz zadowolony.

E39 jest o wiele ladniejsza od W210.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 8:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
300D pisze:
W sumie nie widzialem 528i bez climatronica, el. szyb z tylu oraz CD, wiec z wypasu bedziesz zadowolony.

Zdziwiłbyś się ;) Potrafią być nawet z pakietem profesjonalnego nagłośnienia, navigacją (mała miała standardowo kaseciaka obok) i ktoś z oszczędności nie zamówił zmieniarki do bagażnika ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pn sty 03, 2011 9:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
popieram przedmówców w 100% kupisz 2 litrówke i bedziesz czuł niedosyt odrazu szukaj 2.8 ewentualnie 2.5 no chyba ze dozbierasz troszke i 4.4 se sprawisz wsumie to pali ze 2 litry wiecej od 2.8(przy spokojnej jezdzie)
wyposazenie jakie cie "zadowala" to standard w BMW no czasem zdazała sie manualna klima ale to własnie w najmniejszych silnikach
taki sam dylemat miałem 4 lata temu okular czy e39
a ze w moimi przypadku musiało to byc kombi to padło na e39 o wiele ładniejsze niz okular w kombiaku(moje osobiste zdanie)
i kolejny dowód ze coś w tym aucie jest to ze nigdy nie miałem tak długo jednego modelu

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl