MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Czyjnik temperatury silnik v8
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52491
Strona 1 z 1

Autor:  Paweł-Sec [ sob sty 01, 2011 12:49 pm ]
Tytuł:  Czyjnik temperatury silnik v8

Panowie który czujnik jest odpowiedzialny za informowanie komputera ze jest juz cieplejszy i żeby schodził juz z ssania na normalne wolne obroty.

Na przodzie są dwa czujniki jeden to temp. na zegary drugi to czujnik włączajcy wentylator elektryczny.

gdzie szukac tego trzeciego jeżeli taki wogóle jest ?
Jednostka to v8 420

Autor:  sneer [ sob sty 01, 2011 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

Paweł-Sec pisze:
gdzie szukac tego trzeciego jeżeli taki wogóle jest ?
Jednostka to v8 420


EHA, czyli po lewej stronie KE-Jeta u dołu.

Autor:  Paweł-Sec [ sob sty 01, 2011 7:28 pm ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

mile widziana jakaś fotka

Autor:  sneer [ ndz sty 02, 2011 10:38 am ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

Paweł-Sec pisze:
mile widziana jakaś fotka


Oznaczone nr 6 na zdjeciach JanFocusa.

Obrazek

Autor:  Paweł-Sec [ ndz sty 02, 2011 11:03 am ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

Dzięki za foto. Byłem właśnie w garażu i rozkręciłem troszke góry.

Czy może w tyn tkwic problem ze długo nie schodzi z ssania dobiero jak sie dobrze rozgrzeje silnik to obroty schodza na ok 800

Teoretycznie gdybym te przewody połączył to powinno dla komputera pokazywac ze jednostla jest ciepła od samego początku , czy może sie myle.

Podpowiedzcie jak to najlepiej sprawdzić

Autor:  sneer [ ndz sty 02, 2011 11:06 am ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

Paweł-Sec pisze:
Dzięki za foto. Byłem właśnie w garażu i rozkręciłem troszke góry.

Czy może w tyn tkwic problem ze długo nie schodzi z ssania dobiero jak sie dobrze rozgrzeje silnik to obroty schodza na ok 800


predzej zawor powietrza dodatkowego, bo uszkodzone EHA robiloby raczej jakies dodatkowe efekty.

Autor:  Paweł-Sec [ ndz sty 02, 2011 11:10 am ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

czyli tzw. bajpas do wymiany ?

A jakie to sa te inne objawy gdyby eha był walniety ?

czy może np obroty rosna na ok 900 i nagle spadają na 800 i po chwili znów 900 i spadek na 800 ?
Bo taki objaw tez mam i nie wiem co jest jego powodem

Autor:  sneer [ ndz sty 02, 2011 11:31 am ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

Paweł-Sec pisze:
czyli tzw. bajpas do wymiany ?

A jakie to sa te inne objawy gdyby eha był walniety ?

czy może np obroty rosna na ok 900 i nagle spadają na 800 i po chwili znów 900 i spadek na 800 ?
Bo taki objaw tez mam i nie wiem co jest jego powodem


Czy zawor do wymiany, trudno powiedziec. sprobuj przekopac sie przez ukaniowy watek nt strojenia K-Jet.
Objawy, o ktorych piszesz moga oznaczac: nieszczelnosc, walniete EHA, wytarty potencjometr klapy, walniety zawor powietrza dodatkowego, konczaca sie sonda. Zacznij moze od pomiaru wypelnienia?

Autor:  Paweł-Sec [ ndz sty 02, 2011 11:38 am ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

Byłem teraz przy samochodzie i:

jak wyciągne wtyczke z tego czujnika obrotu delikatnie spadają na ok 700 i tak sobie silnik pracuje
druga sprawa jak wtyczka wypieta to nie ma tego efektu ze obroty rosną i spadają

Autor:  Janfocus [ sob sty 08, 2011 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: Czyjnik temperatury silnik v8

sneer pisze:
Oznaczone nr 6 na zdjeciach JanFocusa.

EHA jest elementem wykonawczym -reguluje skład mieszanki w pewnym zakresie, nie zaś czujnikiem!
czujnik temperatury jest z przodu (ale nie jest jedynym czujnikiem wpływającym na sygnał dla EHA)
zaznaczony strzałką:


są pod tą wtyczką tak naprawdę 2 czujniki (połączenie na krzyż -więc można spokojnie wtyczkę włożyć dowolnie)...

Załączniki:
temp.JPG
temp.JPG [ 65.74 KiB | Przejrzano 843 razy ]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/