MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 18, 2010 9:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Witam,

Chciałbym sie dowiedzieć do czego w w124 jest przycisk zaznaczony na poniższym zdjęciu?
(czyżby czujnik ciśnienia w oponach? )


Załączniki:
!!gwo,Zw!WE~$(KGrHqQOKkYEym1-!ehNBM4fgrfom!~~_4.jpg
!!gwo,Zw!WE~$(KGrHqQOKkYEym1-!ehNBM4fgrfom!~~_4.jpg [ 38.55 KiB | Przejrzano 632 razy ]

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967
Na górę
Post: sob gru 18, 2010 9:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Chyba coś do znieczulenia ASD jak załadasz łańcuchy na koła.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 11:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Znieczula ASR, ale nie wyłącza.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 8:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
Rzadka opcja w w124 ?

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 8:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Mam taki sam przycisk w loszce [zlosnikok] a w 124 w tym miejscu jeszcze nie spotkałem...moze ktos go tam wsadzil zamiast innego, czerwona lampka po wcisnieciu na nim sie pali? trojkat na zegarach świeci?

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 9:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
W dobrze wypasionych W124 też takie bajery były [hihi]


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 05, 2009 10:47 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Sulistrowice/Wrocław
To jest akurat ( zdjęcie) z 300e wersja usa

_________________
Audi 80 1.9 TDI 92’
Citroen Evasion 1.8i 99’

ex:
w123 200D 81’
w123 300D 78’
w201 2.5D 91’
w124 300D 88’
w124 E200T 96’
w202 C230 97’


-----------------------------
PRACOWNIA RENOWACJI MEBLI I STOLARKI ZABYTKOWEJ "U N D"
tel. 693 527 967


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 1:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
trocin pisze:
Mam taki sam przycisk w loszce [zlosnikok] a w 124 w tym miejscu jeszcze nie spotkałem...moze ktos go tam wsadzil zamiast innego


Przecież to standardowe miejsce na umieszczenie tego przycisku w 124. A co do wsadzania zamiast innego przycisku to nie spotkałem jeszcze normalnego użytkownika MB który by chciał sobie dołożyć ASR do wypasu, który jest nieporozumieniem.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 1:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
pinkifranz pisze:
A co do wsadzania zamiast innego przycisku to nie spotkałem jeszcze normalnego użytkownika MB który by chciał sobie dołożyć ASR do wypasu, który jest nieporozumieniem.


Nie do końca nieporozumieniem, zależy od tego kto takim autem jeździ. Samochód szczególnie z V8 robi się idiotoodporny i bardzo ładnie zapobiega spinowi przy nie umiejętnym dawkowaniu gazu na zakręcie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 7:21 pm 
Offline

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:24 am
Posty: 0
Numer GG: 2329845
Lokalizacja: Kraków
Dokładnie jak napisali przedmówcy - znieczula ASR (nie mylić z ASD).
ASR był dostępny tylko w 6 i 8 cylindrowych benzynach W124. Czy to rzadkość - raczej nie. W zasadzie to ja np. wolałbym ASD (czuli blokadę mech. różnicowego), zamiast ASR czyli redukcję poślizgu kół przy ruszaniu. Co do przekładki ASR do auta bez ASR to jest już to kłopotliwe musisz wymienić począwszy od mostu, elektroniki, licznika, pompy ABS na ASR, moduły, inny jest ABS - 4 czujnikowy zamiast 3 czujnikowy co powoduje że inne są piasty z tyłu - dostosowane do niezależych czujników prędkości kół. W standardzie ABS w W124 zbiera średnią prędkość kół tylnych z dyfra przy ASR musi z każdego koła osobno. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Przy przekładce do mniejszej pojemności np. 4 cylindrówki należy pamiętać że 6 i 8 mają grubsze półośki i większe średnice przegubów.

_________________
W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 9:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
zegarek pisze:
Nie do końca nieporozumieniem, zależy od tego kto takim autem jeździ

Dlatego podkreśliłem normalny użytkownik.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 10:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
W deszczu 500E bez ASR chyba nie ruszyłby z miejsca...
Osłabienie działa do prędkości 30 km/h, po jej przekroczeniu przestaje działać, ale jest aktywne do 50 km/h [czyli jeśli zwolnimy poniżej 30 km/h nie przekraczając wcześniej 50 km/h ASR jest wciąż osłabiony (choć mam wrażenie, ze jednak całkowicie wyłączony)]. Po przekroczeniu 50 km/h wyłączenie osłabienia ASR się wyłącza całkowicie (wyłączenie się wyłącza [oczko]), czyli, że się włącza ASR permanentnie.
Uff...
Jakoś tak.
Chyba, że pokręciłem prędkości - może zamiast 30 km/h, było 40 km/h a zamiast 50km/h 60km/h? No może. Tak czy inaczej dla fanów driftu to marna to pociecha, dla fanów życia - całkiem niezła.
Jest kilka metod całkowitego wyłączenia ASR, ale, jak mówi mój guru, jak go nazywam "Warszawski Szaman Od Pięćsetek" - Witek, to nie poprawia osiągów i po pół godzinie i zjaranym całkowicie komplecie opon zupełnie się nudzi, na razie nie praktykuję.

pawelp pisze:
ASR był dostępny tylko w 6 i 8 cylindrowych benzynach W124.

Na marginesie dopytam, czy istnieją W124 z tempomatem i bez ASR? Kiedyś był wątek, że dołożenie tempomatu do samochodu z ASR to pikuś, bo wykorzystuje te same co ASR czujniki, a z samym ASD już nie tak łatwo.
Dodatkowo przy okazji zapytam odnośnie ASR i ASD w 500E. Mam wrażenie, że tu jest ASD, oprócz tego, że jest ASR. Kto ma wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam
Szymon

Pozdrawiam
Szymon
p.s. Kiedyś myślałem, że włącznik obiegu wewnętrzego w klimie automatycznej (z tymi strzałkami w kółko) jest permanentym wyłacznikiem ASR. Szkoda, że nie jest.
[hihi]

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 12:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
szymon.dziawer pisze:
Dodatkowo przy okazji zapytam odnośnie ASR i ASD w 500E. Mam wrażenie, że tu jest ASD, oprócz tego, że jest ASR.


To się wyklucza.
Nie miałoby to większego sensu.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 12:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
zegarek pisze:
To się wyklucza.
Nie miałoby to większego sensu.

Hmmm... Ale wiesz napewno, czy tak Ci się wydaje (pewnie wiesz na pewno niestety [szalone] )?
Ja sens bym widział. Bo ASR faktycznie "obniża" moc, ale jeśli nie byłoby ASD, to całe 470 Nm musiałoby być "przytrzymane" przez uchylenie przepustnicy i jeden zacisk tylnego koła. A z ASD przepustnica na tyle by przymykała, aby wyeliminować różnicę prędkości między osiami, a nie między osiami i między tylnymi kołami w przypadku poślizgu jednego z nich.
Tak se wymyśliłem. Ciekawe, czy ci ze Stuttgartu i Zusenhofen nie pomyśleli podobnie.
:evil:
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 2:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Są trzy rodzaje dostępnych mostów (jako dowód masz EPC):

1. Zwykły
2. ASR
3. ASD

Nie ma czwartego ASR + ASD :)

Jak dobierasz części z EPC, to numery części się wykluczają do modeli z ASR i do tych z ASD.

Może można jakoś odpalić ASR z mostem ASD, ale bynajmniej nie widziałem takiego auta.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl