MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52394 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sneer [ wt gru 21, 2010 8:48 pm ] |
Tytuł: | Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Podzielę się dzisiejszym odkryciem. Jak wszyscy wiemy, W126 jest cudownie nadsterowny. Na śliskim wystarczy na moment ująć gazu, lekko depnąć i już zamiatamy efektownie tylkiem. Utrata i odzyskiwanie przyczepności jest tak łagodne, że wystarczy parę minut ćwiczeń na placyku, by bez strachu wchodzić bokiem we wszystkie zakręty. ...ale zamieszkałem w lesie, gdzie trakcja tylnej osi ma kluczowe znaczenie. Więc wrzuciłem do bagażnika 200 kg brykietu do kominka na początek...ep...trochę za dużo. Trakcja co prawda znakomita, ale dupa siadła konkretnie i auto straciło lekkość. Wyjąłem 80 kg i jest...nieźle. Trakcja niezauważalnie gorsza; dodam, że różnica po dociążeniu tyłka jest większa, niż przy zamianie opon z letnich na zimowe. Natomiast to, co mnie zaskoczyło, to to, że....zaczął mi wyjeżdżać przód! Lekko, bo lekko, ale jednak! Wyjme jutro 20 kg, przeniosę ciężar bardziej nad oś i będzie ideał, dążący do wyjeżdżania z zakrętu bokiem. Dla jeżdżących zimą W126 SEL w pojedynkę polecam 100 (równo!) kg nad tylną oś w bagażniku. Auto nie tylko lepiej rusza i hamuje, ale także zyskuje pożądaną zimą neutralność w prowadzeniu. |
Autor: | czarek12 [ wt gru 21, 2010 9:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
He ,he, dobre,muszę sprawdzić na swoim, tylko z tym węglem drzewnym może być problem,primo-już dawno po sezonie grilowym, a najtańszy worek 3 kg w Biedronce jakieś 6 zeta to daje 33 szt X 3 kg - 100kg a to 200 zeta na próbę ! ![]() |
Autor: | Arch [ śr gru 22, 2010 12:30 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
z czarka nieprzeciętny ekonomista. |
Autor: | Vivalawita [ śr gru 22, 2010 6:34 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Krawężnik ma około 100 kg .Zajmuje mniej miejsca i kosztuje około 30-40 zł i nie przemieści się:lol: Zawsze tak robiłem i w 123 i w 126 jak jeszcze zimą jeździłem. A zmiana opon diametralnie zmienia trakcję. Kiedyś na letnich oponach nie mogłem uturlać się pod górę tak, że 126P mnie wyprzedził. Na drugi dzień wymiana na zimówki i ta sama górka bez problemu. |
Autor: | szymon.dziawer [ śr gru 22, 2010 9:56 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Masakra. Podziwiam kunszt wyważenia pojazdu, jednak typowo amerykańskie metody mnie przerażają. Tuningowcy z USA dla poprawy prowadzenia Rama V10 (tego z silnikiem Vipera) montowali pancerną płytę na pace. Bądźmy Europejczykami. Zamiast wkładać krawężnik do bagażnika nie lepiej odciażyć przód. Po co komu zderzak, atrapa, czy prawy reflektor? I tak wiele aut na drodze świeci jednym tylko światłem i nikomu, zwłaszcza naszej kochnej policji to nie przeszkadza. ![]() I za taką metodą jestem. ![]() p.s. Jestem fanem raczej wyrzucania niepotrzebnych elementów, niż wożenia ich bez potrzeby (choćby był to niezwykle przydatny worek cementu). Poza tym nigdy nie odczułem potrzeby dociążania napędowej osi samochodu i od zawsze uważam, że tylnonapędówki są lepsze - zwłaszcza zimą - bo je rozumiem, a przednionapędowych ni cholery - dasz za mało gazu - MOŻE wyciągnie cię z zakrętu - za dużo - jedziesz prosto. Albo słabo znam się na jeździe samochodem, albo tak dobrze trzymają moje zimówki i na takich oponach przednonapędowy jechałby jak zaczarowany - nie wiem i nie chce sprawdzać. ![]() Vivalawita pisze: że 126P mnie wyprzedził. Bo to są maszynki do wyprzedzania! Zwłąszcza zimą i na zimówkach! Najszybszy pojazd w mieście. Załącznik: Pod warunkiem, że nie ma jakiegoś skuterka w okolicy. Załącznik:
|
Autor: | Wit [ czw gru 23, 2010 10:02 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Zatankowany zbiornik paliwa do pełna (90 litrów= niecałe 90kg) + koło zapasowe + narzędzia + płyny zapasowe + zatankowany zbiornik gazu i spokojnie mam te 100 kg ![]() ![]() |
Autor: | sneer [ czw gru 23, 2010 10:28 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Wit pisze: Zatankowany zbiornik paliwa do pełna (90 litrów= niecałe 90kg) + koło zapasowe + narzędzia + płyny zapasowe + zatankowany zbiornik gazu i spokojnie mam te 100 kg ![]() ![]() wiesz co, ja to dokladam do polowy baku, ale jak tam sobie stryjenka winszuje. |
Autor: | Bukol [ czw gru 23, 2010 10:43 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Wlasnie mnie te wyliczenia zastanawiaja w kontekscie paliwa. Piszesz, ze 20kg robi kolosalna roznice, a te 20kg w ta czy w druga strone to raptem 120-150km jazdy i juz 20kg ubylo ze zbiornika. Chyba ze co chwila dopelniasz zbiornik dla optymalnego wywazenia wozu ![]() ![]() |
Autor: | zegarek [ czw gru 23, 2010 11:54 am ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Wit pisze: Zatankowany zbiornik paliwa do pełna (90 litrów= niecałe 90kg) Wydaje mi się, że ten SEL nie jeździ na wodę ![]() |
Autor: | sneer [ czw gru 23, 2010 12:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Bukol pisze: Piszesz, ze 20kg robi kolosalna roznice, a te 20kg w ta czy w druga strone to raptem 120-150km jazdy i juz 20kg ubylo ze zbiornika. nie no, nie kolosalna. kolosalna robi 200 --> 120 kg przy mniej wiecej takim samym poziomie wachy w baku. natomiast sama benzyna nie robi tak dobrze, jak nacisk bezposredni NAD osią, pewnie z powodu takiego, ze dupą bardziej zamiata. |
Autor: | Bukol [ pt gru 24, 2010 1:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
A zbiornik 126 nie jest właśnie nad osią? |
Autor: | Nemo [ czw gru 30, 2010 10:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Ja co prawda jakoś nie zauważyłem jakiejś nadmiernej co by przeszkadzała nad- czy pod- sterowności ale ciekawe cieeekawe, cieeekaaaawe. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Wit [ śr sty 12, 2011 2:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
sneer pisze: wiesz co, ja to dokladam do polowy baku, ale jak tam sobie stryjenka winszuje. Benzyna do pełna jeszcze wczesną jesienią bo trafiłem po 3,97zł/litr przy Auchan, używam do zapalania i jest awaryjnie jak by wysiadł gaz lub go brakło i nie było gdzie nalać (do tej pory nie wysiadł i raz brakło ![]() zegarek pisze: Wydaje mi się, że ten SEL nie jeździ na wodę W sumie to mu woda/para wodna z rury wydechowej leci ![]() ![]() A jeżeli chodzi o nadsterowność to nie chcę innego auta: jak mi zaczyna uciekać tył to wystarczy zdjąć nogę z gazu i natychmiast się prostuje - długi tyłek działa jak dryfkotwa lub ogon latawca (dla tych co nie kaman dryfkotwy ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |