MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w124] Wymiana tulei pływających i tylnych wahaczy ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52378 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grabekk [ pn gru 20, 2010 2:39 pm ] |
Tytuł: | [w124] Wymiana tulei pływających i tylnych wahaczy ? |
witam czeka mnie wymiana tylnych wahaczy tych małych co są chyba 4 na stronę. Nie wchodzi w grę zrzucenie całej tylnej belki. Jak się zabrać za wymianę tulei pływających ? Jak z dojściem do tych wahaczy trzeba dużo kombinować czy w miarę znośne dojście ? |
Autor: | THC [ pn gru 20, 2010 8:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] Wymiana tulei pływających i tylnych wahaczy ? |
Dojście w miarę ,ale z odkręceniem nakrętek i wybiciem sworzni juz lipa. Musisz mieć ściągacz taki jak do końcówek i najlepiej klucz pneumatyczny, inaczej to mordęga. Po całej wymianie musisz ustawić geometrię. Do wymiany tulei najlepiej zdemontować wahacze i sprężyny, prasa i ogień. Najlepiej zdjąć belkę i mieć dostęp z każdej strony. Ściagacz , prasa, palnik, pneumat bez tego nawet się nie zabieraj utkniesz w połowie z rozłożonym autem, a może nawet na pierwszym wahaczu ![]() Lepiej oddać to do mechanika i mięć spokój. I nie kupuj najtańszych wahaczy, albo tylko samych tulei. Najważniejszy jest drążek prowadzący ten kup najlepszy jaki jest około 150 zł sztuka, są i po 30 ![]() On odpowiada za geometrię i kiedy wyluzuje sie po pół roku to znów geometria. Miałem to robic w 201 ale odpóściłem, w 124 od razu oddałem do mechanika . |
Autor: | darus [ wt gru 21, 2010 5:07 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] Wymiana tulei pływających i tylnych wahaczy ? |
U mnie też są wybite dwie tulejki z lewej strony, na dwóch dolnych drążkach. Radzisz, żeby kupic całe drążki? Poczatkowo chciałem wymienić tuleje na wszystkich drążkach, czyli 14 szt., ale wyszło jeszcze kilka rzeczy więc stawiam auto do mechanika i wymieni mi tylko te wybite. A odbijając od tematu taka ciekawostka, byłem wczoraj w ASO, oni nie sprzedają samych tulejek tylko całe tylne drążki, mało tego, końcówek drążków kierowniczych też nie mają tylko całe drążki kierownicze po 200zł. |
Autor: | pawelp [ wt gru 21, 2010 6:54 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124] Wymiana tulei pływających i tylnych wahaczy ? |
Panowie jak są mocno wybite to można samemu wszystko zrobić nawet bez kanału. Oczywiście mowa o tylejach drążków. Ściągamy drążek - wystarszy porządny klucz 17 lub 19. Jak tuleja mocno wybita to wybijmy ją młotkiem i sama wypada, jak nie to niestety w moim przypadku wiertło tytanowe na wiertarkę i wycinam gume ![]() Po wybiciu środka, brzeszczotem lub wyrzynarką nacinamy tuleje zewnętrzną, jak tylko pęknie to sama zejdzie. Do zakładania przyda się imadło ale jak nie ma da się wbić na raty pobijając raz z jednej strony raz z drugiej. Tulejki z 13 letniego doświadczenia moge polecić Lemfordera (z resztą szły na I montaż), FEBI nie radzi sobie z polskimi dziurami. Przy okazji aby gładko weszła tulejka polecam mydło, płyn do naczyń, itp. Lepiej nie smarować bo na dziurze gotowa sie przesunąć. Tulejki są w 2 rozmiarach oraz z tulejką pomocniczą. Wiem, że po wybiciu tem tulejki chyba Lemforder nie pasował i trzeba było montować FEBI. Drążek reakcyjny ten z przegubem montowany poziomo (którym ustawia się zbieżność), wymienia się cały (częściej wywala się przegub niż tulejka, a na ogół i jedno i drugie). Nie każdym ściągaczem się podejdzie !!! Domowym sposobem ciężko wymienić tulejkę w piaście wahacza. W samym wahaczu jeszcze ujdzie. Do sprężyn z tyłu przynajmniej w W124 nie potrzeba ściągacza. Spokojnie da się auto podnieść na odkręconym amortyzatorze, choć jak jest ściągacz to szybciej idzie. Na koniec coś o stabilizatorze, wspornik kosztuje grosze przy okazji warto wymienić 2 gumy montowane do podłogi. Warto też sprawdzić następujące rzeczy: - tuleje mostu zarówno 2 tylne jak i 1 górną (w starym jak mi wybiło tulejkę to w końcu belka pękła) - przednie tuleje belki (sanek) - tylne tuleje belki Charakterystyczną cechą auta z wybitymi tulejkami belki oraz zużytym przegubem dr. reakcyjnego jest pływanie tyłka w aucie. Pozdr PP |
Autor: | grabekk [ pn gru 27, 2010 11:07 am ] |
Tytuł: | Re: [w124] Wymiana tulei pływających i tylnych wahaczy ? |
pawelp pisze: Charakterystyczną cechą auta z wybitymi tulejkami belki oraz zużytym przegubem dr. reakcyjnego jest pływanie tyłka w aucie. Chodź często winne są amortyzatory... Tak było w moim przypadku. Podstawa to dobre klucze płaskie z grzechotką i odgięte oraz trochę determinacji i uparcia a wszystko da się zrobić ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |