MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52369 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kompressor [ ndz gru 19, 2010 6:51 pm ] |
Tytuł: | W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. |
Przymierzam się do zakupu w benzynie tylko martwi mnie ta awaryjność w211 o której można poczytać. Czy ktoś z Was jeżdzi/ł, miał, ma i może coś obiektywnego napisać. Zależy mi na aucie z napędem stałym na cztery koła ale nie na SUV czy typowej terenówce. Za podzielenie się opinią będę wdzięczny. |
Autor: | trocin [ ndz gru 19, 2010 9:36 pm ] |
Tytuł: | Re: W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. |
Jezdzilem troche E320 4M kombi, auto wygodne ale srodek zupelnie mi nie lezy ![]() Spostrzerzenia moje i wlasciciela: 1.Automat jest bardzo komfortowy, ale trzeba go uzywac rozsadnie bo jest dosc delikatny, a naprawa kosztuje $$$ 2.Dużo elektroniki, ktora czasami lubi zawodzic 3.Problemy z pompą SBC 4.Delikatne zawieszenie, szczegolnie przednie 5.Przyjemny dzwiek silnika. 6.Bardzo dobre wlasciwosci trakcyjne Generalnie mi 211 nie lezy, jak 4x4 to wolalbym Subaru,Volvo, Jeepa czy nawet Audi... |
Autor: | szymon.dziawer [ pn gru 20, 2010 11:12 am ] |
Tytuł: | Re: W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. |
Mam tylko jednego znajomego, który ma W211 (320 CDI w dodaku w ośce) z pierwszej serii przed lifem (podobno gorszej), który twierdzi, że wszystkie złe opinie o W211 to mity i zabobony. Twierdzi, że jeździ do ASO na przeglądy, nie każe robić "po taniości" i nie ma z samochodem żadnych problemów, a ma przejechane już ok. 400 000 km (przyprowadził go z Niemiec z przebiegiem ok. 150 000 i było to chyba 2, czy 3 letnie auto z bogatym wyposażeniem, więc teoretycznie ma się co psuć). Oczywiście nie twierdzę, że się nie psują, czy nie mają przypadłości o których pisał Trocin - to opinia mego jedynego znajomego z W211. Co do 4Matica to podobno te auta w porównaniu z np. W124 mają lepszy(?), bo permanentny napęd na 4 koła - ale proszę o zweryfikowanie tych informacji przez osoby lepiej poinformowane. Pozdrawiam Szymon |
Autor: | krasuss młodszy [ pn gru 20, 2010 12:06 pm ] |
Tytuł: | Re: W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. |
szymon.dziawer pisze: Co do 4Matica to podobno te auta w porównaniu z np. W124 mają lepszy(?), bo permanentny napęd na 4 koła http://wycieczkownia.com/?id=2 Źródlo dupiaste troche, ale zawsze. Cytuj: Wraz z rozwojem elektroniki przyszła kolej na drugą generację systemu. Stało się to w 1998 roku w modelach z serii W210. W przeciwieństwie do pierwszego systemu, który był typu TOD (Torque On Demand) i dostarczał napęd do przednich kół tylko w wypadku poślizgu tylnych, nowy jest stałym napędem na wszystkie koła. szymon.dziawer Bylem się poprawiłem. ![]() |
Autor: | szymon.dziawer [ pn gru 20, 2010 12:22 pm ] |
Tytuł: | Re: W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. |
krasuss młodszy pisze: W124 Za krótko mnie zacytowałeś. Napisałem: szymon.dziawer pisze: podobno te auta w porównaniu z np. W124 mają lepszy(?), bo permanentny napęd na 4 koła Czyli, że nowe mają cały czas 4x4, a W124 tak jak napisałeś. - choć szymon.dziawer pisze: proszę o zweryfikowanie tych informacji przez osoby lepiej poinformowane. - żeby być skrupulatnym - w temacie permanentnego 4x4 W211.![]() Pozdrawiam Szymon |
Autor: | szymon.dziawer [ pn gru 20, 2010 1:06 pm ] |
Tytuł: | Re: W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. |
krasuss młodszy pisze: szymon.dziawer Bylem się poprawiłem. E. Czeba było zostawić ten opis W124 4Matic... ![]() ![]() Pozdrawiam Szymon |
Autor: | krasuss młodszy [ pn gru 20, 2010 3:25 pm ] |
Tytuł: | Re: W211 320/350 4-MATIC - prośba o opinie. |
szymon.dziawer pisze: Czeba było zostawić ten opis W124 4Matic... Proszę! Proszę! Nie zjem Panu! ![]() W124: Cytuj: W czasie normalnej jazdy byt to Tryb 0 (2WD, czyli 2 wheel drive). Oba sprzęgła nie były wówczas uaktywnione i cały moment obrotowy przekazywany był na koła tylne. Przednia oś była całkowicie odłączona. Następnie mieliśmy trzy tryby 4WD, czyli 4 wheel drive. W Trybie 1 w momencie wykrycia poślizgu kół tylnej osi środkowy mechanizm różnicowy byt stopniowo blokowany aż do przekazania 35% momentu obrotowego dla kół przedniej osi. Jeżeli to nie pomagało, wówczas hydrauliczne sprzęgło całkowicie blokowało centralny mechanizm różnicowy w stosunku 50/50 (Tryb 2). Jeśli natomiast nadal występował poślizg tylnych kół do akcji włączało się sprzęgło wielopłytkowe w tylnym mechanizmie różnicowym i blokując go doprowadzało do przekazania mocy na koło mające przyczepność (Tryb 3) Od W210: Cytuj: W przeciwieństwie do pierwszego systemu, który był typu TOD (Torque On Demand) i dostarczał napęd do przednich kół tylko w wypadku poślizgu tylnych, nowy jest stałym napędem na wszystkie koła. Tu też mamy jednostopniowy reduktor, który poprzez planetarny mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy przód/tył w stosunku 40/60. Poza tym standardowo mamy dwa mechanizmy różnicowe - na przedniej i na tylnej osi.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |